World of Warcraft-spelandet minskar kraftigt

Inaktiv

Inte så konstigt att det minskar, folk börjar nog tröttna på samma koncept som oftast handlar om att bara få bättre gear..

Medlem

Knappast någon överraskning. Spelet är 7 år gammalt. Förr eller senare måste folk såklart tröttna.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Med risk för att starta ett flamewar måste jag ändå undra varför så många verkar tycka att SW:ToR är the next big thing. Speciellt folk som är trötta på WoW och då går över till ToR förstår jag mig inte på. Är inte det som att sluta dricka Coca-Cola och börja dricka Pepsi istället? Visst, ToR har sin story-aspekt, men utöver det är de väl ganska identiska?

Starwars är väl ändå så långt ifrån Warcraft man kan komma så vet inte vad det är som folk ser i swtor som är så likt wow. Ett mmorpg kommer ju alltid likna ett annnat mmorpg eftersom det just är ett RPG och dom har en tendens att funka på det sättet dom gör. Men dom ska ju också funka på det sättet dom gör för annars skulle det ju inte vara ett RPG längre utan då lär det tillhöra nån helt annan genre...

Medlem

har spelat sen vanilla, slutade i wotlk men loggar fortfarande in då och då.... och nu, fåniga pandor (de kunde väl sett häftiga ut iallafall), det blir mer och mer oseriöst ;/

Medlem

No king rules forever, höhö

Medlem

10,3 miljoner spelare är väl fortfarande helt sjukt mycket...
Jag vet inte inte riktigt vad som är mycket för andra mmo men 1 miljon är väl bra kan jag tänka mig?
Och om dom är redo att släppa något nytt om 2-3 år så så kanske dom är nere i 2 miljoner vilket fortfarande är bra.. pengar lär om bada i ett tag till...


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Säga vad man vill om WoW, men WoW skapade de historia och utan WoW, hade jag aldrig träffat den kvinna jag har nu. Vi träffades under WoW, låter som klyscha men WoW är och kommer vara något jag minns med ett leende på läpparna..

För min del är WoW över och jag kommer aldrig mer spela det, även om de släpper expansioner. 4 års gaming sen är man less på skiten...

Medlem

En sak är ju ganska säker. Blizzard har ju åstadkommit nånting enormt med WoW. Att kunna bygga vidare på ett sådant gammalt spel och hålla intresset uppe hos flera miljoner spelare är en fantastisk bedrift.

Sen läste jag att flera kommentarer att det är i princip löjligt att ha med pandor i spelet, men kossor på 2 ben var helt ok eller? Jag menar, en female Tauren, en ko med bystformationer som en människa? Känns som om pandor hör helt hemma i wow.

Medlem

Vanilla och BC var den bästa tiden i WOW. Då var det en utmaning att raida, klasserna hade stora skillnader. Som Tank saknar jag BC tiden mest, var så kul att köra Palatank, man blev skeptiskt mött ända tills första encountern då DPSdårarna upptäcker att de kan leka med AOE utan att få en massa aggro. Då hade vårat gille olika maintanks för olika situationer.
har inte spelat på massor med månader och saknar inte WoW men saknar flera va gilles polarna.

Medlem

Och dem som tror att swtor kommer ta wow.. antar att ni är samma personer som trodde på Aion?

Inaktiv

Säger så här, WoW har blivit en tävling, en e-sport och har tappat ordet "MMORPG". Sedan om Swtor kommer slå WoW kommer nog inte hända, men jag själv kan bara hoppas att det får en bättre "community" och bättre spelare än WoWs små ungar som gnäller över att du är noob etc.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Inget MMO kommer toppa eller döda WoW i första taget. Även om ett annat MMO kommer gå om WoW förr eller senare, kommer det nog snarare bero på att WoW (fortfarande långt in) i framtiden tappat så många spelare att ett annat mycket nyare MMO går om det.

Men att ett annat MMO kommer toppa 12 miljoner spelare tror jag inte kommer att uppnås igen. Inte ens av Blizzard själva. Möjligtvis om de gör World of Warcraft 2... annars... nej... förmodligen inte ens då...

Ojoj, självklart kommer dom toppa 12 miljonerna spelare igen, den nya generationen blir bara mer och mer spel intresserande.


signatur

AYY LMAO

Medlem

LEGO WoW vore nått för att även få in de små barnen i spelet.


signatur

Det var detta...

123
Skriv svar