Tweaka Skyrim till ett bättre pc-spel

Robot
Tweaka Skyrim till ett bättre pc-spel

Problem med nya Elder Scrolls? Lösningen kan vara en länk bort.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Tweaka Skyrim till ett bättre pc-spel

Japp, det blir att rätta till lite sen när man väl får lov att installera det för Steam.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Kan man använda musen i menyer än?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.

Hur kan det vara en lösningen för ett problem på ett PC-spel?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MiLeS:

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.

Hur kan det vara en lösningen för ett problem på ett PC-spel?

Någon frågade hur man använder musen, därav mitt svar för att lösa problemet.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MiLeS:

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.

Hur kan det vara en lösningen för ett problem på ett PC-spel?

Någon frågade hur man använder musen, därav mitt svar för att lösa problemet.

Är 360 kontrollern ikopplad så är du tvingad till o använda den. Härligt med konsolport.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

en fråga; Är skyrim till steam bara? alltså, då man installerar(via skiva ex), åker det in på steam direkt?

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MiLeS:

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.

Hur kan det vara en lösningen för ett problem på ett PC-spel?

Någon frågade hur man använder musen, därav mitt svar för att lösa problemet.

Att koppla in en kontroll gör inte så att musen funkar nej. Så det du bjöd på var snarare ett anti-svar än ett svar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av rewoX:

en fråga; Är skyrim till steam bara? alltså, då man installerar(via skiva ex), åker det in på steam direkt?

Det är aktivering på Steam oavsett var du köper det. När du installerar spelet öppnas Steam automatiskt där du får skriva in spelnyckeln.

On topic: YAY för bättre field of view! Nu väntar jag bara på nån modd som gör UI:n bättre. Speciellt i skills-menyn som är horribel.

Medlem

glad att jag inte köper PC spel längre, får ju bara skit portningar senaste två åren. Med undantag för Blizzardspel och BF3 , kanske Batman arkham city också.

Medlem
Skrivet av Oneone:

glad att jag inte köper PC spel längre, får ju bara skit portningar senaste två åren. Med undantag för Blizzardspel och BF3 , kanske Batman arkham city också.

>impying BF3 is not a port

Kolla bara på de usla menyerna i BF3 så ser du att det knappast är utvecklat till PC.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Oneone:

glad att jag inte köper PC spel längre, får ju bara skit portningar senaste två åren. Med undantag för Blizzardspel och BF3 , kanske Batman arkham city också.

>impying BF3 is not a port

Kolla bara på de usla menyerna i BF3 så ser du att det knappast är utvecklat till PC.

Idd. Tacka vet jag blizzard, synd med Activision bara som förstör men still en av de få bra tillverkarna. oh yeah, Tacka vet jag indie! <3

Medlem

Får inte installera spelet... Köper man ett spel fysiskt så ska man väl för f*n få installera spelet utan att steam säger ifrån. Aktiveringen gick bra, men steam kan tydligen inte hantera min request att installera spelet.

Lagom less nu...

Medlem

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1256942-ini-tweak...

Blir rätt redigt skillnad. Glöm inte att slå på ambient occlusion heller om du har nvidia kort!

Medlem

Man skall hålla sig borta från konsolportade spel även om det heter The Elder Scrolls V Skyrim

Medlem

Skönt att man inte köpte spelet som man tänkt.
Var väldigt skeptisk när dom först sa att det bara kommer ha dx9, sen att det var utvecklat primärt för konsol. Tänkte då att man borde vänta och se. Verkar vara rätt val. Jävla konsolifiering av spel nu för tiden

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Oneone:

glad att jag inte köper PC spel längre, får ju bara skit portningar senaste två åren. Med undantag för Blizzardspel och BF3 , kanske Batman arkham city också.

>impying BF3 is not a port

Kolla bara på de usla menyerna i BF3 så ser du att det knappast är utvecklat till PC.

Om spelet inte är utvecklat till PC så vad är det då till? Menyerna är än bökigare på konsol.

eventuella fel kanske skulle kunna bero på dåliga designval av utvecklarna, men vem försöker jag lura. sådant finns ju inte

Medlem

Hmm... Verkar inte gå att ändra på FOV:n likt förbaskat. Vad gör jag för fel?

Inaktiv

Pengarna man slänger ut på dessa skitportar borde gå till de som finner lösningar på hur man fixar till saker och ting bättre än va de var vid release. De gör det gratis, på sin fritid. Bethesda får huvudvärk. Gnäll för fan inte om erat spel blir piratkopierat på PC. Finns en jävligt stark enledning. Ni tänker bara på pengar. Samma gör jag som en fattig glasmästare...

Sen hörde man aldrig att speltillverkare fick huvudvärk förr i tiden. Skitsnack, de vill mjuka upp lite innan de går ut med att nästa TeS spel kommer endast till konsol.

Bra spel annars. Men på något sätt så känns det inte som ett the elder scrolls spel. Vet inte vad.

Inaktiv

Något av det värsta i konsolport jag stött på.
Jag tänkte liksom vafan det är ju Skyrim ändå, ska ge det en chans och man får väl anpassa sig :]
Till slut stod det klart att jag bara satt och ljög för mig själv.
Spelade i en kvart innan jag la ner. Gränssnittet är fruktansvärt osmidigt. Det är så fruktansvärt dåligt. Det är tortyr.

Ibland ska man använda piltangenter och ibland musknapp (som funkar ungefär varannan gång). De har inte ens brytt sig om att plocka bort bilden på Xbox-kontrollen i konfigurationsmenyn. Inventoryn är ju det sämsta ever. Föredrar den gamla vanliga synen med en mannekäng som står och gungar och man kan vrida och vända på med slots för kläder och vapen. Kommer inte fortsätta spela förrän det hänt något på modfronten.

Skitspel of the year.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Hmm... Verkar inte gå att ändra på FOV:n likt förbaskat. Vad gör jag för fel?

Testat köra upp console och skriv fov xx? Sen sparar du efter det, annars har jag läst att den resettas vid fast travel eller quit.

Medlem
Skrivet av Kestrel:

Får inte installera spelet... Köper man ett spel fysiskt så ska man väl för f*n få installera spelet utan att steam säger ifrån. Aktiveringen gick bra, men steam kan tydligen inte hantera min request att installera spelet.

Lagom less nu...

ändra download region till ngt annat i Steam, tex Netherlands

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MiLeS:

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.

Hur kan det vara en lösningen för ett problem på ett PC-spel?

Någon frågade hur man använder musen, därav mitt svar för att lösa problemet.

Är 360 kontrollern ikopplad så är du tvingad till o använda den. Härligt med konsolport.

Fel, om du har wireless dosan så ta ur batteriet bara sen sätt tillbaks de.

Medlem

Livsviktig information om man ska spela Skyrim till PC:

Skyrim’s been out for less than a day, but fans have already gone through the .ini files looking for useful tweaks and fixes to the most common crashes and UI annoyances. We’ve compiled a selection of tweaks below from the Skyrim tweak thread on Reddit, the Skyrim forums and Tweak Guides
These fixes will let you disable mouse smoothing, customise your field of view, disable Vsync and correct a problem that causes crashes to desktop from the main menu screen just after you start the game. There are also a few .ini tweaks that make Skyrim look better.

Disable mouse smoothing
Go to your Steam Directory, then steamapps, common, skyrim and select Skyrim again. Create a backup of the SkyrimPrefs.ini file. Open the file, then scroll down to where it says [Controls] and find bMouseAcceleration=1. Change to bMouseAcceleration=0. Save, exit, and play This fix and the two below are from Skyrim Reddit, and are credited to “Dead man posting” on the Something Awful Forums.

Change field of view
Head to My Documents, select My Games, select Skyrim and then Skyrim again, then create a backup of the skyrim.ini file. Scroll down to [General] in the file and add fdefaultfov=XX (where XX is the field of view you want). Then save and exit.

Fix common crash to desktop problem
Access the Sound menu from the Control panel. In the playback tab, right click on speakers and select properties. Select the advanced tab on the new screen and select 24 bit, 44100Hz (Studio Quality) from the drop down menu. This fixed crashes for Owen last night.

Disable Vsync (C:\Users\Ditt namn\Documents\My Games\Skyrim)
Access the Skyrim.ini and add iPresentInterval=0 to the bottom of the [Display] section. This can improve a sluggish framerate and eliminate instances of mouse lag. Thanks to Tweak Guides for this one.

http://www.pcgamer.com/2011/11/11/th...-fov-and-more/

FM-guru
F.d. Sisyr

Själv har jag inte problem alls med spelet, mer än det usla gränssnittet. Det är dock knappast tillräckligt för att tvinga bort mig från spelet, till skillnad från stackaren här ovan nånstans. ^^

Medlem

Börjar bli less på hur ordet "portning" kastas omring på forum varje dag. ALLA använder det, och INGEN verkar ha den minsta förståelse om vad begreppet faktiskt betyder.

När ett spel portas innebär det att det har skapats för någon (eller några) specifik plattform, men i efterhand konverteras för att fungera till en annan. Det är ganska kostsamt (i förhållande till parallel utveckling), och görs för att man ursprungligen inte tänkte släppa det till den plattformen. Det är ett sätt att mjölka ur oväntade kassasuccéer lite extra pengar.

Spel som släpps samtidigt till flera plattformar utvecklats i stort sett ALLTID parallelt. Dessa är alltså INTE portade. Portning är faktiskt väldigt ovanligt idag. Många här på FZ har säkert aldrig spelat ett portat spel.

Jag håller med om att man ofta utvecklar med fokus på konsollerna och slarvar med att anpassa spelet för PC. Jag blir lika förbannad som er andra, men detta har trots det INGENTING med portning att göra.

Medlem
Skrivet av Kestrel:

Får inte installera spelet... Köper man ett spel fysiskt så ska man väl för f*n få installera spelet utan att steam säger ifrån. Aktiveringen gick bra, men steam kan tydligen inte hantera min request att installera spelet.

Lagom less nu...

Du kan ju installera det från skivan, ta bort det du har fått ner avsluta steam och kör
[Länk till steam katalogen]\steam.exe -install e:
e: = din dvd spelare

Medlem

Spelat 6 timmar och jag har inte träffat på några problem än så länge.

Det ända jag kan klaga på just nu skulle vara att det ibland kan vara svårt att komma åt vissa perks i level up systemet.

Dock så är jag en av dom "konstiga" PC spelarna som gillar att använda xbox kontroll i singelplayer spel.
"Bring out your torches and pitchforks!"

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MiLeS:

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.

Hur kan det vara en lösningen för ett problem på ett PC-spel?

Någon frågade hur man använder musen, därav mitt svar för att lösa problemet.

Det är inte att lösa problemet, det är att gå runt det. Kan du nu vara god och knipa igen?

123
Skriv svar