Medlem
Skyrim Problem!

Hallå!

Jag kan inte spela skyrim efter som fps är så låg, den ligger på max 25 fps och då är ALLT på LOW
Klarar BF3 på HIGH utan problem

När jag satte igång skyrim så valde spelet allt på Ultra quality men då låg det ungefär på 2 fps..

Min dator:

Amd: 6x 1055t 3,6 Ghz
Radeon HD 6970 2gb
8 gib DDR3 1600MHz


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Kanske bara något strul med ATI drivrutiner?

Själv spelar jag på high utan problem.

Min dator:

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3Ghz
Nvidia GTX550 Ti 1GB
4GB DDR2 800Mhz

Medlem

det hjälpte inte ett dug med det nyaste drivisarna, jag tog även bort de gammla.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Har du flera skärmar inkopplade till datorn?


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

nej har jag inte, men när jag sätter igång spelet då skärmen blir svart kommer det upp små linjer runt om skärmens kanter som ser ut att likna spelet som om där vore fler skärmar igång samtidigt.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

fick rätt på det nu! provade att sätta alla inställningar i CCC till deatfult så nu går de som en klocka:)


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

jag ställde ner upplösningen det hjälpte mig mycket.

Medlem

Har du stängt av all AA?

Ren gissning: Spelet fungerar bättre med intel och nvidia.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har samma problem själv på en intelbaserad alienware m15x med ati kort. Får så fruktansvärt dålig fps även på low utan något ögongodis alls, samtidigt som autoconfig i launchern tycker jag ska köra på high.

Uppenbarligen riktigt dåligt optimerat för pc. Finns ingen annan lösning så får man väl vänta på patch eller nya drivrutiner innan det är ens spelbart.

Har provat de tweaks som jag hittat men inget hjälpt. Så jävla tråkigt att spelet sitter där och väntar, och har gjort det sen release, när man betalat top dollars för det.

1
Skriv svar