Modern Warfare 3 är största nöjessläppet någonsin

Robot
Modern Warfare 3 är största nöjessläppet någonsin

6,5 miljoner kopior sålda under första dygnet och det när endast USA och Storbritannien är inräknat.

#activision-blizzard, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Modern Warfare 3 är största nöjessläppet någonsin

Skamligt

Medlem

Det kommer ju bara fler 12åringar varje år, så ja det är klart det kommer sälja mer nästa år.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Känns pinsamt att så många köper samma spel gång på gång. Dags för lite utveckling kanske?

Medlem

Bullshit! Det största nöjessläppet är ju fortfarande Dunderklumpens samlingsbox, det lär inte toppas på ett tag till.

Medlem

Hade en liten sak att tilläga: http://images.4chan.org/v/src/1320864666476.jpg


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Förstår inte... Inte logiskt nånstans.

Medlem

Innan hatet börjar flöda i ÄNNU en MW3-artikel, här är något läsvärt.

Why It’s Stupid To Hate Call of Duty So Damn Much
http://kotaku.com/5858098/why-its-stupid-to-hate-call-of-duty


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

tycker dom skulle valt att fokusera på singelplayern mera (gärna lite mer sandbox stil som crysis 1), dom har ju redan ett multiplayer som funkar

Medlem

Nej jag förstår inte, vem vill ha samma skit i annan förpackning år efter år?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Innan hatet börjar flöda i ÄNNU en MW3-artikel, här är något läsvärt.

Why It’s Stupid To Hate Call of Duty So Damn Much
http://kotaku.com/5858098/why-its-stupid-to-hate-call-of-duty

Inget från Kotaku är läsvärt. Fy fan, sämsta jävla hemsidan genom tiderna.

Inaktiv

Har man släppt världens bästa spel förut så verkar det som att spelarna köper deras nästkommande trots att det är skit, påminner om CSS från Valve.. Cod4 var genialiskt och simpelt, bra stöd för klaner, IW borde ha fortsatt så.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Innan hatet börjar flöda i ÄNNU en MW3-artikel, här är något läsvärt.

Why It’s Stupid To Hate Call of Duty So Damn Much
http://kotaku.com/5858098/why-its-stupid-to-hate-call-of-duty

Har älskat CoD spelen innan... men det är samma jävla skit nu som för flera år sedan och folk fortsätter köpa skiten, tror du det har med smaken att göra?

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Har man släppt världens bästa spel förut så verkar det som att spelarna köper deras nästkommande trots att det är skit, påminner om CSS från Valve.. Cod4 var genialiskt och simpelt, bra stöd för klaner, IW borde ha fortsatt så.

Omg jämför inte css & valve med iw, cod för i helvete.
Css må inte vara det ultimata cs, jämfört med 1.6 men det är långt ifrån ett casualiserat mainstream spel och dessutom fortsätter valve att stödja det och seriöst när kom det ut.. 2004? (Ingen mjölkning där inte)

Medlem

lol, Bobby Kotick >.<

Nämen till er Cod haters, jag var en av er fram tills MW3. Visst är det samma koncept som förut, men multiplayern har en del förbättringar, samt så finns det tillräckligt med innehåll i spelet för att kännas värt pengarna.
Men nu får dom skrota motorn, gör en ny och introducera Cod till the world of destruction a´la frostbyte


signatur

Game long and prosper

Medlem

www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-modern-warfare-3/user...

Vad köparna tycker är dock relevant till vad Activision säger.

Avstängd

Helt otroligt!
Speciellt med tanke på att spelet har en 18års gräns.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Innan hatet börjar flöda i ÄNNU en MW3-artikel, här är något läsvärt.

Why It’s Stupid To Hate Call of Duty So Damn Much
http://kotaku.com/5858098/why-its-stupid-to-hate-call-of-duty

Svammel..!

Så länge de inte orkar komma med ett NYTT spel så är detta oförtjänta försäljnings siffror i min mening. Det är inte speltypen i sig, folk föredrar olika.

Men jag köper inte Activisions "feed the sheep" agenda!

Medlem

18 års >Rekommendation< (Ej åldersgräns), men ändå är säkert 80% av alla spelarna mellan 12 och 16 år.

Medlem

Många som köpt, men inte många som spelar >_> Fast det kanske inte kräver Steam, så den statistiken blir lite missvisande.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Javas:

lol, Bobby Kotick >.<

Nämen till er Cod haters, jag var en av er fram tills MW3. Visst är det samma koncept som förut, men multiplayern har en del förbättringar, samt så finns det tillräckligt med innehåll i spelet för att kännas värt pengarna.
Men nu får dom skrota motorn, gör en ny och introducera Cod till the world of destruction a´la frostbyte

Vänta va? Du ogillade CoD 1 & 2, de två riktigt bra spelen i serien, men gillade resten?

Medlem

U mad bros ?!

Medlem
Medlem

Nu är han allt stolt, lilla Bobby Kotick.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Javas:

lol, Bobby Kotick >.<

Nämen till er Cod haters, jag var en av er fram tills MW3. Visst är det samma koncept som förut, men multiplayern har en del förbättringar, samt så finns det tillräckligt med innehåll i spelet för att kännas värt pengarna.
Men nu får dom skrota motorn, gör en ny och introducera Cod till the world of destruction a´la frostbyte

Vänta va? Du ogillade CoD 1 & 2, de två riktigt bra spelen i serien, men gillade resten?

Oj, nej nej! Jag älskade 1an och 2an. Jag blev Cod hatare efter Black Ops (pc), men vem kan klandra mig. Nu tycker jag att IW bevisat att de kan förbättra balansen i multiplayern och därför göra roligare Cod spel. Men jag kommer hålla mig undan Treyarchs spel.

Ett plus till Sledgehammer, visst känns kampanjen fortfarande riktigt 2007-2008, men satan vad den är rolig


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jävlar vad storslaget, håller mig till Bf3. hoppas att vissa at spelarna från bf3 går till mw3 nu, slipper man kanske lite rpg spammars

Medlem

Kul att alla dessa speltillverkare klagar på piratkopierare hela tiden, inför straffskatter på hårddiskar och använder sig av APB världen över.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Det kommer ju bara fler 12åringar varje år, så ja det är klart det kommer sälja mer nästa år.

2011-12=1999

knapp...knapp...knapp

Då ökade jordens befolkning med 80 miljoner

knappp.knappp...knapp

och 6 miljoner av dom köpte MW3 första dagen - inte dåligt.

Så om det matchar black ops 25 miljoner sålda så är det en tredjedel av den årskullen.

Och alla CoD har sålt 100 milj - så det är hela den årskullen plus lite till av FZs läsare.

Imponerande impact på 1999 års barn.

Medlem

trodde att det skulle vara servrar ala CoD BO, men icke.
Lätt besviken minst sagt efter vad som sagts i ämnet.

Mer att läsa här,
http://www.abc.net.au/technology/articles/2011/11
/09/3360261.htm


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Bidde tyvärr fel med länken ovan, nedan är en fungerande.
---

Trodde att det skulle vara servrar ala CoD BO, men icke.
Lätt besviken minst sagt efter vad som sagts i ämnet.

Mer att läsa här,
http://www.abc.net.au/technology/articles/2011/11/09/3360261....


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

12
Skriv svar