225 000 spelar Skyrim just nu

Medlem
Skrivet av Javas:

Är det bara jag som tycker dessa siffror får pc´n att kännas riktigt utrotningshotad?
Det lär ju vara miljoner sammanlagt som spelar just nu om man kollar 360 och ps3 :/

1.2 miljoner som lirar MW3 på 360 just nu, säkert en miljon till på PS3... som en liten jämförelse ^_^

Inaktiv

Wu tang crab aint noting to fukc with !

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Är det bara jag som tycker dessa siffror får pc´n att kännas riktigt utrotningshotad?
Det lär ju vara miljoner sammanlagt som spelar just nu om man kollar 360 och ps3 :/

Haha! 200k+ som lirar JUST NU, via Steam. För det första har inte alla PC spelare köpt/lagg till till Steam. För det andra spelar inte alla som äger det just nu ändå. Tredje... 200k = utrotningshotat? wut?

Medlem
Skrivet av Hydraah:

För det första har inte alla PC spelare köpt/lagg till till Steam.

Skyrim använder sig av Steamworks som DRM, så alla som vill spela Skyrim på PC måste använda sig av Steam.

Medlem

själv får man vänta tills nästa år då man har pengar och en ny dator ^^


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

woho! ja va en av dem, helt underbart spel! Jag har trippat runt i skogarna o sjungit som Rödluvan!

Nu pått igen!

Medlem

227 000 som åker bil eller 227 000 som sitter fast i traffiken? (Steam)

Statistiken går inte att lita på.

Och många av oss har problem att få spelet att installera från DVD då den säger att "Steam är överfullt", crashar setup.exe och steam börjar tanka ner klienten på 5.7 GB - som funkar dåligt, speciellt då vi har en reggad DVD installation och inte en Steam. GG Bethesda!

Medlem
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av Javas:

Är det bara jag som tycker dessa siffror får pc´n att kännas riktigt utrotningshotad?
Det lär ju vara miljoner sammanlagt som spelar just nu om man kollar 360 och ps3 :/

1.2 miljoner som lirar MW3 på 360 just nu, säkert en miljon till på PS3... som en liten jämförelse ^_^

gaah, fps ska vara på pc


signatur

Game long and prosper

Medlem

Problem att installera från skiva?
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5357-FSQM...
Läs noggrant, funkade direkt för mig. Tog 10 min istället för 4 timmar, som det skulle ta för steam att ladda ner det.


signatur

"The following sentence is true. The previus sentence is false.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Hydraah:

För det första har inte alla PC spelare köpt/lagg till till Steam.

Skyrim använder sig av Steamworks som DRM, så alla som vill spela Skyrim på PC måste använda sig av Steam.

Jasså? Det sög ju...
Aja. Pirater

Medlem

Ska man skaffa det till PS3 eller PC?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

227 000 som åker bil eller 227 000 som sitter fast i traffiken? (Steam)

Statistiken går inte att lita på.

Och många av oss har problem att få spelet att installera från DVD då den säger att "Steam är överfullt", crashar setup.exe och steam börjar tanka ner klienten på 5.7 GB - som funkar dåligt, speciellt då vi har en reggad DVD installation och inte en Steam. GG Bethesda!

Vadå inte går att lita på? Det där är hur många som spelar och inte hur många som installerar eller äger spelet alltså är den sann. Alla de där 225 000 spelar.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Hydraah:

För det första har inte alla PC spelare köpt/lagg till till Steam.

Skyrim använder sig av Steamworks som DRM, så alla som vill spela Skyrim på PC måste använda sig av Steam.

Det är sant, men dom som spelar med steam i offline-mode syns ju inte i statistiken. Fast dom flesta är väl online dock skulle jag gissa, så det kan kanske kvitta


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Tjet01:

Ska man skaffa det till PS3 eller PC?

Moddar fungerar bara på PC. Konsol är ett låst system där man måste betala för allt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

nu är vi 270.000 drygt sjukt

12
Skriv svar