Två Starcraft II-proffs talar ut

Robot
Två Starcraft II-proffs talar ut

Till Gamex inbjöds de två sydkoreanska Starcraft 2-proffsen Sung Joon "July" Park och Ji Sung "Bomber" Choi. Vi tog tillfället i akt att prata med de två om bland annat den internationella scenen, skillnaden mellan utländska och koreanska spelare, balansen i spelet och kommande expansionen Heart of the Swarm.

#starcraft-brood-war, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #half-life-counter-strike


Medlem
Två Starcraft II-proffs talar ut

whey! kul läsning detta

Medlem

Indeed, trevlig läsning i samband med morgonkaffet

Medlem
Medlem

Ganska intressant ^_^

Ps: Ni glömde [b] taggen på Bomber i text delen
"FZ: Vad tycker ni är den största obalansen i spelet just nu?
Bomber: Terran."

Medlem

Kul läsning men det var ju inte direkt nödvändig att ta med fakta om de 2 spelarna 2 gånger

Medlem

Intressant läsning!

Medlem

starcraft har aldrig vart min grej men ändå väldigt intressant!

Medlem

mycket trevlig artikel att läsa på morgonen ^^


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Koreaner är läskiga när det gäller gaming >.<


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bra intervju, kul med lite e-sport på fz

Medlem

Fan va grymt! Bomber kommer fan röja ner allt när han väl fått lugna ner sig och träna i nån månad. Gillar detta starkt från fz

Medlem

Underbar läsning! E-sport ftw

Medlem

Vart är frågan om pengarna?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

tv/datorspel kommer aldrig att kunna bli en sport...och det kommer aldrig att bli accepterat som en sport.
Vem fan vill sitta och titta på andra folks skärmar och betala för det? Och hur ska du sponsra detta, med möss??? Det är en jävla hobby, ingen SPORT, skidor, fotboll, hockey, bilkörning det är SPORT.
Ni kommer säkert inte fatta vad jag menar, men MÅNGA tänker som jag...e-sport är för idioter

Medlem

Var är frågan om brudarna???

Medlem
Skrivet av Mortalis:

tv/datorspel kommer aldrig att kunna bli en sport...och det kommer aldrig att bli accepterat som en sport.
Vem fan vill sitta och titta på andra folks skärmar och betala för det? Och hur ska du sponsra detta, med möss??? Det är en jävla hobby, ingen SPORT, skidor, fotboll, hockey, bilkörning det är SPORT.
Ni kommer säkert inte fatta vad jag menar, men MÅNGA tänker som jag...e-sport är för idioter

Folk betalar ju redan för att kolla på det
både folk som köper HD på stream (MLG, Blizzcon,GSL), samt biljetter för att åka ditt, (Province är slutsålt, GSL, Dreamhack), så säljer dom extra biljetter endast till SC2 matcherna. så visst är det poppis och pengar tjänas.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

tv/datorspel kommer aldrig att kunna bli en sport...och det kommer aldrig att bli accepterat som en sport.
Vem fan vill sitta och titta på andra folks skärmar och betala för det? Och hur ska du sponsra detta, med möss??? Det är en jävla hobby, ingen SPORT, skidor, fotboll, hockey, bilkörning det är SPORT.
Ni kommer säkert inte fatta vad jag menar, men MÅNGA tänker som jag...e-sport är för idioter

Många är intresserade av esport...
http://i.imgur.com/41yvU.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=Zs0XtStMSyQ
Kul FZ att ni börjat engagera er lite i esport och starcraft

Medlem

Nyfiken på vad prispengar ligger runt för en större vinst i Sydkorea? Kul intervju, inte speciellt intresserad av starcraft men tycker det är fascinerande med esport.

Medlem
Medlem

Kul artikel,väldigt intressant läsning!

/ LordDaimos

Medlem

"July: jag spelar nästan alltid för skojs skull. Även under tävlingar kan det vara roligt att reta motståndarna lite med roliga taktiker."

<3 July

Medlem
Skrivet av Mortalis:

tv/datorspel kommer aldrig att kunna bli en sport...och det kommer aldrig att bli accepterat som en sport.
Vem fan vill sitta och titta på andra folks skärmar och betala för det? Och hur ska du sponsra detta, med möss??? Det är en jävla hobby, ingen SPORT, skidor, fotboll, hockey, bilkörning det är SPORT.
Ni kommer säkert inte fatta vad jag menar, men MÅNGA tänker som jag...e-sport är för idioter

Snyggt bakåtsträvande där, både min mormor och farmor förstår att datorspelande som sport (även så kallad e-sport) är en verklighet och inte nått att fnysa åt. Men alla kan inte välkomna det nya antar jag...

Medlem

Tack för en mycket bra och intressant intervju FZ, mer sådant!

Skrivet av yarre:

Nyfiken på vad prispengar ligger runt för en större vinst i Sydkorea? Kul intervju, inte speciellt intresserad av starcraft men tycker det är fascinerande med esport.

Den listan stämmer för förra året, men det ändrades 2011 med en bredare fördelning.
Team liquids wikisida är en mycket bra samlingssida för Starcraft2-relaterad information, länkar till de olika GOM-säsongerna och deras resultat och prispengar finns här:
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/GOMTV_Global_Starcraft_...

Medlem

Skön läsning, tackar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

ruusliiii wutaaahh!

Medlem
Skrivet av TeveT:
Skrivet av Mortalis:

tv/datorspel kommer aldrig att kunna bli en sport...och det kommer aldrig att bli accepterat som en sport.
Vem fan vill sitta och titta på andra folks skärmar och betala för det? Och hur ska du sponsra detta, med möss??? Det är en jävla hobby, ingen SPORT, skidor, fotboll, hockey, bilkörning det är SPORT.
Ni kommer säkert inte fatta vad jag menar, men MÅNGA tänker som jag...e-sport är för idioter

Snyggt bakåtsträvande där, både min mormor och farmor förstår att datorspelande som sport (även så kallad e-sport) är en verklighet och inte nått att fnysa åt. Men alla kan inte välkomna det nya antar jag...

Tävling ja. Sport nej. Jag spelar mycket själv och gillar att spela men inte fan skulle jag kalla det sport. Sport ska ha en fysisk del också och det har inte datorspel.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av TeveT:
Skrivet av Mortalis:

tv/datorspel kommer aldrig att kunna bli en sport...och det kommer aldrig att bli accepterat som en sport.
Vem fan vill sitta och titta på andra folks skärmar och betala för det? Och hur ska du sponsra detta, med möss??? Det är en jävla hobby, ingen SPORT, skidor, fotboll, hockey, bilkörning det är SPORT.
Ni kommer säkert inte fatta vad jag menar, men MÅNGA tänker som jag...e-sport är för idioter

Snyggt bakåtsträvande där, både min mormor och farmor förstår att datorspelande som sport (även så kallad e-sport) är en verklighet och inte nått att fnysa åt. Men alla kan inte välkomna det nya antar jag...

Tävling ja. Sport nej. Jag spelar mycket själv och gillar att spela men inte fan skulle jag kalla det sport. Sport ska ha en fysisk del också och det har inte datorspel.

Aha, ja då vågar jag påstå att det är din definition av sport som inte riktigt stämmer överens med de flesta andra. Låter mer som att du tänker på idrott som samma sak som sport, för idrott kan jag hålla med om att det inte är.

Redaktör
Skrivet av flyawaynille:

Tävling ja. Sport nej. Jag spelar mycket själv och gillar att spela men inte fan skulle jag kalla det sport. Sport ska ha en fysisk del också och det har inte datorspel.

Bowling, biljard-discipliner, curling, skytte, golf, etc - sport eller inte sport?

Tänker t.ex. snooker som inte kräver mer än grundläggande mänsklig fysik för att utföra, men järnpsyke och enorm koncentrationsförmåga under flera timmars eller dagars tid för att bli framgångsrik. Det kräver oerhört mycket träning, även om träning och sporten/tävlingen inte är särskilt fysiskt krävande.

Edit: TeveT redde ut begreppen ovan.


signatur
12
Skriv svar