Mitt tvåveckors betyg av BF3 Multiplayer

Medlem
Mitt tvåveckors betyg av BF3 Multiplayer

Jag har nu under ca 2 veckor spenderat mellan ca 10 - 20 timmar online och jag har lyckats klättra till level 10. Så något extra vapen och färdighet har jag lyckats få. Jag har mest spelat som medic och enginer och har väl inte blivit någon höjdare på spelet ännu iallafall.
Men mitt betyg på detta spelet i multiplayer läge så ger jag det en 6 av 10 möjliga.

Kan passa på att nämna att jag spelar på en Panasonic plasma 42" (hd-ready) som jag matar med en hdmi kabel, ljudet spelas upp ifrån tv'n till en hörlursförstärkare vidare till ett par Sennheiser hd 650

Spelet har en stor underhållande faktor som ger en mersmak så man vill spela mer men å andra sidan så har spelet en stor mängd brister som sänker hela betyget grovt.

Negativt (detta är mina personliga bedömningar)

Grafiken känns plottrig
Ljudet är lite osynkat
avsaknad av dedikerade servrar
first person perspektivet känns inte helt äkta speciellt inte när man kör fordon
spelet känns lite som det gamla spelet Delta Force, ni minns det där spelet där man kunde se en fiende som en prick i bergen en mil bort men ändå träffa honom. Jag får den känslan i BF3 med, jag får upp en orange triangel och skjuter på den och lyckas då döda en fiende trots att jag inte såg någon.

Nä jag ska sälja mitt ex om det nu går att göra det, annars får man väl fortsätta harva på spelet tills man blir elit, då är det jag och två andra kvar "flin"


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

lol, avsaknad av dedikerade servrar? Är du full eller? Jag tog dig seriöst ända fram tills det där ... Vet man inte vad man skriver borde man låta bli.

Medlem

Ska kommentera dina punkter (ta absolut inte illa upp).

Grafiken känns plottrig: Kan jag hålla med om till viss del, dock så håller de högupplösta texturerna upp det hela imo

Ljudet är lite osynkat: Har jag inte stört mej på men kan tänka att det stämmer.

avsaknad av dedikerade servrar: Menar du då som du kan hosta själv? För Dedikerade servrar finns ju visst alla servrar är dedikerade!

På resten så kan jag säga att du "slipper" allt siktande på oranga trianglar om du kör hardcore :>

Synd att du inte gillade spelet nog för att behålla det, men roligast är ändå battlefield om du lirar ihop med ett gäng kompisar, 3-4st är optimalt imo.

Kan tillägga att min speltid ligger på 40-50H och nu så är det endast roligt att lira med kompisar, solospelande är lite tröttsamt nu.

Medlem

Har spelat ca 15 timmar och är level 17 nu och tycker att det är ett helt underbart spel. Har inte nått att klaga på! Skit snyggt, flyter på hur bra som helst, ljudet i mina lurar är kanon! Och lira med en kompis är sjukt kul enkelt att dominera

Medlem

ja jag är nog lite ute och cyklar där när jag skrev dedikerade servrar, jag menar givetvis egna dedikerade servrar.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av chimo:

Ska kommentera dina punkter (ta absolut inte illa upp).

Grafiken känns plottrig: Kan jag hålla med om till viss del, dock så håller de högupplösta texturerna upp det hela imo

Ljudet är lite osynkat: Har jag inte stört mej på men kan tänka att det stämmer.

avsaknad av dedikerade servrar: Menar du då som du kan hosta själv? För Dedikerade servrar finns ju visst alla servrar är dedikerade!

På resten så kan jag säga att du "slipper" allt siktande på oranga trianglar om du kör hardcore :>

Synd att du inte gillade spelet nog för att behålla det, men roligast är ändå battlefield om du lirar ihop med ett gäng kompisar, 3-4st är optimalt imo.

Kan tillägga att min speltid ligger på 40-50H och nu så är det endast roligt att lira med kompisar, solospelande är lite tröttsamt nu.

Ja men det är ju där BF3 falerar totalt, just biten med att spela med "kompisar", Man får liksom ihop ett lag på 4 personer, alla 4 står där som frågetecken för det utgår inte tydligt nog att du sitter i en lobby. ialla fall inte som en lobby borde vára.Men att möta en annan clan eller kompis gäng går det överhuvudtaget?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Ja tycker själva party funktionen eller lobby som du säger fungerar prima, du bjuder in dina vänner, och joinar sen en server som vanligt. Ska man möta ett annat gäng är det nog lättast om man hittar en tom server alternativt har en egen server som tex en clan delar på, och sen hoppar alla bara in, lätt som en plätt

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag har nu under ca 2 veckor spenderat mellan ca 10 - 20 timmar online och jag har lyckats klättra till level 10. Så något extra vapen och färdighet har jag lyckats få. Jag har mest spelat som medic och enginer och har väl inte blivit någon höjdare på spelet ännu iallafall.
Men mitt betyg på detta spelet i multiplayer läge så ger jag det en 6 av 10 möjliga.

Kan passa på att nämna att jag spelar på en Panasonic plasma 42" (hd-ready) som jag matar med en hdmi kabel, ljudet spelas upp ifrån tv'n till en hörlursförstärkare vidare till ett par Sennheiser hd 650

Spelet har en stor underhållande faktor som ger en mersmak så man vill spela mer men å andra sidan så har spelet en stor mängd brister som sänker hela betyget grovt.

Negativt (detta är mina personliga bedömningar)

Grafiken känns plottrig
Ljudet är lite osynkat
avsaknad av dedikerade servrar
first person perspektivet känns inte helt äkta speciellt inte när man kör fordon
spelet känns lite som det gamla spelet Delta Force, ni minns det där spelet där man kunde se en fiende som en prick i bergen en mil bort men ändå träffa honom. Jag får den känslan i BF3 med, jag får upp en orange triangel och skjuter på den och lyckas då döda en fiende trots att jag inte såg någon.

Nä jag ska sälja mitt ex om det nu går att göra det, annars får man väl fortsätta harva på spelet tills man blir elit, då är det jag och två andra kvar "flin"

tråkigt som sagt att du vill bli av med dä. och som jag ser så har redan fölk skrivit om detta med o spela med polare. Jag håller med till 100% om biten,

MEN...
eftersom jag sitter på en förbannad sony som har det lite svårt med voipen i spelet så har jag blivit såpass jävla förbannad att jag skulle tänka mig o offra mitt ex av bf3 till att skjuta lerduva med!
Har dock inte spelat på en vecka och det kanske har fixats, men då har vi även problemet med att folk ist sitter o buggar med sin förbannade sexleksak (EOD) och buggar till sig points!

Så Mw3 och skyrim tillsvidare
/out

Medlem

Det där med plottrig grafik måste vara konsolsjuka. Kör på PC och där är grafiken knivskarp. Som sagt det där med röd triangel slipper du om du kör på hardcore servers. Den kommer fram när någon i ditt team spottar en fiende så det är ju inte så att alla fiender har röda trianglar över sig hela tiden.

Medlem

Jag spelar spelet ännu och det är helt ok. Jag står fast vid min åsikt om den plottriga grafiken och ljudet som är osynkat. Jag tycker spelet är roligt och är inte alls omöjligt att roa sig med. Men ni kanske borde veta mina förutsättningar till MP spel på PS3.
Just nu så är BF3 och KZ2 de enda spel jag äger på skiva och som är fps och mp. Men hade jag tex haft cod black ops eller kanske mw3 så hade jag förmodligen spelet något av de spelen istället. KZ2 tycker jag är roligare än BF3 och bättre med, men i brist på svenska spelare så får det just nu bli BF3. Jag har levlat upp till L13 och har spelat totalt 17 timmar såg jag.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar