Lära sig grunderna i mp bf3

Medlem
Lära sig grunderna i mp bf3

Hur börjar man bäst, en lättförståelig guide över spellägena och vad man behöver tänka på som nybörjare eller även länkar till sådana guider vore riktigt intressant. Hitills springer jag omkring som en rädd idiot och spelar som att allt är en team deathmatch.
Kommer från snabba multiplayerspel som unreal tournament och team fortress, det här är ju lite annorlunda. Tack!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Alltid lättast att ha någon att spela med (som man känner helst)
Skapa squad, och håll ihop. Exempelvis i Conquest så kör exempelvis du medic och han support och ja eran tredje polare något annat osv, Du healar och revivar och han ger skott och bla bla, och den tredje mosar tanks och ja du förstår. sen äre bara att överleva och plocka flaggor och frags. Handlar om teamplay, Battlefield tycker inte jag är ett spel man bör spela ensam, Inte lika roligt då, lätt hänt att man ja springer runt som en höna på slagfältet.

Medlem

Precis som DraxXus skriver. det är teamplay som gäller. Ut med ammolåder, medkits osv. Hjälp varandra så gott det går!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Inaktiv

Gör som jag, youtuba på klasserna i spelet för att få en grund att stå på. Kommer själv från QuakeWorld och Quake 3 och att spela BF3 på samma sätt funkar inte, inte ens i TDM.

Medlem

Ett tips om du spelar medic eller support är att lägga ut en mediclåda/ammolåda även fast du inte hör någon som vill ha det. Då ser spelarna detta på kartan och kan enkelt gå till lådan för att bli hjälpt. Samt att du tjänar lite poäng.

Medlem

Tackar! Ska prova era tips.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Spela ensamvarg tills ditt lag tröttnar och talar om för dig vad du skall göra!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Spela ensamvarg tills ditt lag tröttnar och talar om för dig vad du skall göra!

lol, gör jag redan, ingen säger vad jag ska göra..;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Youtube-proffs

Conquest - Ta flaggor på en bana, allt från 3 flaggor till 5.

Rush - Armera en bomb på A och B. Efter lyckad armering, gå vidare till nästa armering. Ta detta x 3-4

Tickets - Attackers i RUSH har tickets. Till exempel 100. Dör de 100 gånger så förlorar dom. Dör de 100 gånger och blir revivade 5 gånger. Så har de 95 tickets.
Defenders har inga tickets.
I Conquest har alla tickets. Tickets försvinner när lagets spelare dör. De kan även ticka iväg om motståndarlaget har kontroll över flertal flaggor.

Team Deathmatch - Slakta som ett lag på små banor och skjut motståndaren tills de laget som slaktat mest vinner.

Squad Deathmatch - Some Team fast med Squads om 4

Deathmatch - MOTHERLAND <- Slakta allt.

Som nybörjare bör du göra en grundlig kontroll över hur banorna ser ut, lär känna dom och sedan kommer du att äga fältet. Finn dina speciella ställen och ta vara på dom.
Spring med din squad, var en lagspelare. Ge ammo och hälsa när det behövs, spotta fiender etc.

Såja, go out there!


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar