Vad behöver jag till skyrim?

Medlem
Vad behöver jag till skyrim?

Jag köpte Skyrim och insåg att det funkar sådär med mitt Nvidia 8800GTS 512 grafikkort. Villket grafikkort behöver jag köpa för att spela Skyrim ''flawless'' på högsta inställningar?

Jag har dessutom en Intel core 2 duo 2.66, 2,80 GHz processor. Är det också något som behöver bytas ut?

Tack så mycket i förhand

Medlem

ser ut som du behöver en ny burk om du vill köra på högsta


signatur

Rwa?

Medlem

Nja, en Intel Core 2 Duo ska funka. Ett GTX 560Ti alternativt ett HD6950 borde räcka för att köra med bra FPS. Vad har du för nätaggregat?

Spelet använder ju faktiskt väldigt lite av min i7 920 processor, jag kör allt på max, förutom FXAA. Har 2st HD5870 men kör med bara ett eftersom CrossFireX-stöd inte finns än, FPSen är väldigt varierande, kan gå väldigt lågt i vissa ställen (kan iof bero på att jag livestreamade i flera timmar) men låg oftast på runt 40-60FPS. Spelet ser faktiskt riktigt fint ut på Ultra och med 8xAA, det är ju inget BF3 men klart mycket bättre än Oblivion. Som 73mpl4R säger så bör ett GTX 560Ti resp. HD6950 (motsvarar ett HD5870) klara av spelet bra på max, men jag vet inte hur det blir med processorn isåfall, jag hade nog försökt byta ut den också till en fyrkärnig för att undvika flaskhalsar.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Nja, en Intel Core 2 Duo ska funka. Ett GTX 560Ti alternativt ett HD6950 borde räcka för att köra med bra FPS. Vad har du för nätaggregat?

Zalman 600W Heatpipe

Och ram anser jag ha dugligt av, 6 Gb

Medlem

Då ska det inte vara några problem, kör hårt!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Då ska det inte vara några problem, kör hårt!

Gött! Då ska jag köpa ett 570 kort tror jag

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av 73mpl4R:

Då ska det inte vara några problem, kör hårt!

Gött! Då ska jag köpa ett 570 kort tror jag

Slå till bara! Det är bra kort

Medlem

Se om du kan få tag på en beggad quadcore till ditt 775 mobo ( läs först vad mobot klarar på deras hemsida)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Testpilot

Lite benchmarks:
http://www.tomshardware.com/reviews/skyrim-performance-benchm...

Verkar som skyrim är ganska processorberooende men bara max 2 cores.
Så med bra clock och ett bra kort så lär det flyta på fint.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Lite benchmarks:
http://www.tomshardware.com/reviews/skyrim-performance-benchm...

Verkar som skyrim är ganska processorberooende men bara max 2 cores.
Så med bra clock och ett bra kort så lär det flyta på fint.

fint de. Mejlade till inwarehouse och frågade om min dator kommer att hantera kortet bra, då ville dem att jag skulle köpa ett upgraderingspaket annars skulle det inte funka? Sen ringde jag till dem och frågade då sa han att det skulle fungera bra men kanske inte fullt ut.

Dubbelmoral?

Skit samma nu har jag beställt. Bara att vänta och se om det fungerar när jag väl installerat kortet

Medlem
Skrivet av Darkside666:

Spelet använder ju faktiskt väldigt lite av min i7 920 processor, jag kör allt på max, förutom FXAA. Har 2st HD5870 men kör med bara ett eftersom CrossFireX-stöd inte finns än, FPSen är väldigt varierande, kan gå väldigt lågt i vissa ställen (kan iof bero på att jag livestreamade i flera timmar) men låg oftast på runt 40-60FPS. Spelet ser faktiskt riktigt fint ut på Ultra och med 8xAA, det är ju inget BF3 men klart mycket bättre än Oblivion. Som 73mpl4R säger så bör ett GTX 560Ti resp. HD6950 (motsvarar ett HD5870) klara av spelet bra på max, men jag vet inte hur det blir med processorn isåfall, jag hade nog försökt byta ut den också till en fyrkärnig för att undvika flaskhalsar.

Testa lägg till +fullproc i slutet av "Target"-fältet på launchern, då kommer Skyrim kunna använda mer av din processor och förmodligen hjälpa din FPS.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Paiden:
Skrivet av Darkside666:

Spelet använder ju faktiskt väldigt lite av min i7 920 processor, jag kör allt på max, förutom FXAA. Har 2st HD5870 men kör med bara ett eftersom CrossFireX-stöd inte finns än, FPSen är väldigt varierande, kan gå väldigt lågt i vissa ställen (kan iof bero på att jag livestreamade i flera timmar) men låg oftast på runt 40-60FPS. Spelet ser faktiskt riktigt fint ut på Ultra och med 8xAA, det är ju inget BF3 men klart mycket bättre än Oblivion. Som 73mpl4R säger så bör ett GTX 560Ti resp. HD6950 (motsvarar ett HD5870) klara av spelet bra på max, men jag vet inte hur det blir med processorn isåfall, jag hade nog försökt byta ut den också till en fyrkärnig för att undvika flaskhalsar.

Testa lägg till +fullproc i slutet av "Target"-fältet på launchern, då kommer Skyrim kunna använda mer av din processor och förmodligen hjälpa din FPS.

På min i7 gör -fullproc eller +fullproc absolut ingenting. Processorbelastning och FPS samma som utan fullproc.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar