Skyrim-utvecklarna: pc är en huvudvärk

Robot
Skyrim-utvecklarna: pc är en huvudvärk

Bethesda gillar inte att behöva tampas med pc-formatets olika hårdvarukonfigurationer och alla pirater.

#bethesda


Medlem
Skyrim-utvecklarna: pc är en huvudvärk

Försökt få tag i det hela dagen slut överallt....%€%&!! Steam är både dyrare och just nu inte på tal sedan dom slarvat med sin säkerhet

Inaktiv

Säkert mycket lättare att optimera för konsolerna. Sen ska pc såklart också ha lite andra små saker,


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

folk har redan börjat modda och förbättra spelet på pc: http://www.skyrimnexus.com/

Medlem

pirat ftl
mod ftw


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Försökt få tag i det hela dagen slut överallt....%€%&!! Steam är både dyrare och just nu inte på tal sedan dom slarvat med sin säkerhet

Fick detta tipset på forumet så sprider det väl vidare:

http://uk.gamesplanet.com/buy-download-pc-games/The-Elder-Scr...

Enda saken är att det tog 3 timmar för mig att få min key, men när jag väl hade den så funkade den galant så sitter och spelar nu. Ska väl sägas att hemsidan har fått en del kritik och man finner många negativa recensioner om dem på das interwebz, men det gick smidigt för mig och en del andra på forumet. Kan vara ett alternativ iaf.


signatur

Videomupp

Medlem

lägg ner snacket med pirater på PC de piratas mer på Xbox 360 än pc och även så är spelen ute för xbox mycket mycket snabbare. Pirat/PC argumentet är bara BS.

Medlem

Ett spel som ger så ENORMT mycket underhållning så länge är värt varende litet öre av 350:-. Piratar ni det här spelet så är ni obotligt dum i huvudet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Busko:

lägg ner snacket med pirater på PC de piratas mer på Xbox 360 än pc och även så är spelen ute för xbox mycket mycket snabbare. Pirat/PC argumentet är bara BS.

Ev sant men de bannas dock ganska snart av MS.

Inaktiv

Jag är så j*vla trött på snacket om PC piratspel! Det är exakt lika lätt om inte LÄTTARE att göra det till te.x Xbox360! Sätt i en skiva, bränn, success! Om företagen slutar vara så j*vla giriga och ska tjäna så mycket pengar som möjligt, få sina spel att resultera i halvfärdigt fabrikat till alla plattformar......so be it - konsumenter tröttnar...och vi konsumenter är anledningen till att företagets anställda får mat på bordet.

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Försökt få tag i det hela dagen slut överallt....%€%&!! Steam är både dyrare och just nu inte på tal sedan dom slarvat med sin säkerhet

399:- på cdon demand tjänst

http://cdon.se/spel/downloads/the-elder-scrolls-v-skyrim-1707...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Fan snackar människan om, "miljoner hårdavaru kombinationer och drivers" tjena tjena mittbena på den. Det finns en anledning till att DirectX, API och annat är standard. Man behöver inte göra ändringar i sitt spel för att t.ex. spela på AMD kort istället för Nvidia, de använder samma goddamn industri standard, samma sak med CPU för den delen. Sedan att han insinuerar att de skulle behöva utveckla med speciella drivers i åtanke för att få det att funka är också roligt. Han verkar inte ha haft sin tänkarhatt på innan han bestämde sig för det uttalandet.

Sucken går ljudligt varje gång jag hör någon påstå att de olika hårdvaru kombinationerna skulle göra det krångligt eller ens försvåra att utveckla program till en PC.

Inaktiv

Det piratas friskt på alla plattformar. Sen tycker jag egentligen att man borde skita i att klaga på piraterna. Ett nerladdat spel är inte en förlorad försäljning. Fast det är ju ändå förjävligt att många inte stödjer dom spel dom gillar.

Men men, jag gillar Bethesdas spel just pga moddarna. Det här är ett spel jag aldrig skulle kunna tänka mig köpa på konsol.

Medlem

Tyvärr så piratas Skyrim rätt friskt till PC. Själv köpte jag det via Steam (bryr mig inte att det kostar ca 100kr mer där då jag supportar både Valve och Bethesda genom att köpa det via Steam).
Lite synd att fler inte köper spelet (säkert många av dem som piratade Skyrim som köpt det sen efter dem har testat, men tyvärr så fungerar inte mentaliteten så bland de "vanliga" piraterna.
TPB: http://i.imgur.com/56Dk7.png
TL: http://i.imgur.com/0aNah.png
Om vi nu utgår från bara TL statsen och att ingen av dem som har tankat spelet har köpt det efteråt så är det ca 7,5 miljoner kr i uteblivna inkomster (PC, Xbox360 och PS3 inräknat).

Blir ledsen, besviken av att läsa sånt här. Jag kan spela Doom 1 om jag så vill på min 'moderna' dator, och det finns ingen chans i h...... att det är på något sätt optimerat för 10+ (generationer av ny hårdvara...) år framåt, det bara funkar. Kan tänka mig att det är något jobbigare att koda till PC, om inte för att det kommer nya standarder som t.ex. DX11 som de då måste lära sig, har ingen aning om hur lätt eller svårt det är. För övrigt tycker jag att de har gjort ett bra jobb iaf, Bethesda, förutom då att mina HD5870-kort inte vill köras i CrossFireX men det är väl AMDs "fel". Sen som med t.ex. Rage, hur svårt hade det varit för dem att ta med de drivrutiner som fungerade 'perfekt' med spelet på skivan? Hade de inte fått göra det? Tänker inte ens kommentera om piratkopieringen, sjukt överdrivet och utjatat...


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv
Skrivet av inifex:

Tyvärr så piratas Skyrim rätt friskt till PC. Själv köpte jag det via Steam (bryr mig inte att det kostar ca 100kr mer där då jag supportar både Valve och Bethesda genom att köpa det via Steam).
Lite synd att fler inte köper spelet (säkert många av dem som piratade Skyrim som köpt det sen efter dem har testat, men tyvärr så fungerar inte mentaliteten så bland de "vanliga" piraterna.
TPB: http://i.imgur.com/56Dk7.png
TL: http://i.imgur.com/0aNah.png
Om vi nu utgår från bara TL statsen och att ingen av dem som har tankat spelet har köpt det efteråt så är det ca 7,5 miljoner kr i uteblivna inkomster (PC, Xbox360 och PS3 inräknat).

Det går ju inte att resonera sådär. Tror du på fullt allvar att varenda pirat som laddat ner Skyrim skulle köpt det om det inte fanns tillgängligt för dom att ladda ner? Ett piratat spel är inte samma sak som en förlorad försäljning.

Medlem

Roligt att de klagar på att PC-spelarna piratkopierar spelet när en av världens mest populära (och kända) torrentsiter hade över 100k nedladdningar av Xbox-versionen INNAN spelet släppts.

Medlem

pirater?

Xbox versionen av Skyrim var ute en vecka före PC. Så skitsnack.

Sen att koda till de många olika setups som en PC har idag förstår jag kan vara knepigt.

Medlem

Speltillverkarna gnäller över pirater som laddar ner spelet och crackar det!
Lösning är enkel!! Gratis beta på alla spel precis som man gjorde med bf3 och blir man kåt så köper man det!

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Busko:

lägg ner snacket med pirater på PC de piratas mer på Xbox 360 än pc och även så är spelen ute för xbox mycket mycket snabbare. Pirat/PC argumentet är bara BS.

Ev sant men de bannas dock ganska snart av MS.

Sure. eller så spelar dom offline jämt.

Att PC är största Piraterna är bull. Xbox ligger hästlängder före i både spel före Release och annat. Blah. Steam ftw. Koppla spelet till steam så grinar piraterna. Länge leve PC! så trött på skiten PC får...


signatur

Bara gör det.

Medlem

Är ju nästan än mer tragiskt att folk försvarar piraterna! Visst, argument som "en nedladdad kopia är en kopia köpt mindre" kanske inte håller fullt ut. Men faktum är ändå att det för MÅNGA blivit en vana och nästan en självklarhet att kunna snylta genom att tanka ner spel gratis.

Tycker det blev väldigt tydligt i samband med FM2012 releasen där det tog hela två veckor innan det släpptes en crackad version. Två kommentarer var ständigt återkommande under dessa två veckor: 1. "Jag orkar inte vänta längre, jag köper det!" 2. "LOL111! Det är bara idioter som köper spel!11". Tycker det är rätt talande om vad det är för folk man har att göra med. Dessa två veckor innebar med all sannolikhet tiotusentals extra sålda kopior och cash in för SI Games.

Speciellt med high profile lir som Skyrim och liknande kan jag nästan garantera att om inte möjligheten till att ladda ner spelet illegalt fanns skulle MAJORITETEN (läs: inte alla, men många!) av de som nu laddar ner det köpa det. Det är liksom inte en titel som någon laddar ned för att "testa lite".

Sedan att det skulle vara enklare att pirata till 360 är ju bara skitsnack. Kräver dels ingrepp på själva konsolen, därutöver behöver du bränna en fysisk kopia och dessutom riskerar du att bli bannad. För the average joe är det mycket enklare att ladda ned ett PC-spel och få det att fungera utan några som helst risker än att sätta sig in i hur man skall flasha/chippa sin xbox, hur man skall bränna, vilka skivor man behöver och samtidigt vara orolig för att bli bannad.

Medlem

varför laddar man ner ett spel där syftet är online när man ändå inte kan köra crackat online??
gratis beta som bf3 minskar olaglig nerladdning och ökar intresse! så wtf is da problem here!

Inaktiv
Skrivet av papajoe:

varför laddar man ner ett spel där syftet är online när man ändå inte kan köra crackat online??
gratis beta som bf3 minskar olaglig nerladdning och ökar intresse! så wtf is da problem here!

Fast den här tråden handlar väl ändå om ett spel som är 100% singleplayer, det enda som är online med det är achievements.

Medlem
Skrivet av papajoe:

varför laddar man ner ett spel där syftet är online när man ändå inte kan köra crackat online??
gratis beta som bf3 minskar olaglig nerladdning och ökar intresse! så wtf is da problem here!

Givetvis! Alla spel där fokus ligger på multiplayerdelen klarar ju sig. Men skall spelutvecklare behöva sluta producera single player spel bara för att det lönar sig mer att utveckla med multi player som fokus? Det är ju ändå en business så det kan ju vara en kommande tendens!

Medlem

Kan väl bara hålla med. får 15 FPS i Skyrim med min Crossfire-setup, men 47-60 FPS konstant utan. Bara att vänta på att AMD uppdaterar sina drivrutiner...

(Och vill helst köra crossfire, lathet. Jobbigt att byta fram och tillbaka mellan spel.)

Medlem
Skrivet av robineng:

Det går ju inte att resonera sådär. Tror du på fullt allvar att varenda pirat som laddat ner Skyrim skulle köpt det om det inte fanns tillgängligt för dom att ladda ner? Ett piratat spel är inte samma sak som en förlorad försäljning.

Har jag sagt att jag tror att alla som piratar skulle ha köpt det om det inte fanns tillgängligt för dem att ladda ner? Nej. Jag sa bara att det är uteblivna inkomster om man räknar efter statsen. Jag kanske skulle sagt att det vore en potentiell inkomst på 7,5milj istället så kanske du inte skulle ha missuppfattat mig. Men när folk laddar ner ett spel och spelar det i mer än 10h så anser jag att det är en utebliven inkomst, även om dem inte skulle ha köpt det annars, då dem har upplevt en stor del (eller klarat) av fullversionen av spelet. Detta varierar ju såklart från spel till spel, t.ex. i en korridorshooter så kanske man hinner klara spelet på 5-6h medan med ett RPG-spel som t.ex. TES-serien så tar det kanske 20-50h att klara huvuduppdragen.

Själv är jag ganska så neutral mot piratkopiering. Jag anser att man inte ska ladda ner ett spel bara för att man inte orkar köpa det. Vill man testa spelet innan man bestämmer sig för att köpa det eller inte, så är det okej att ladda ner det (vill gärna ha tillbaka systemet med att man får testa fullversionen i 1-3h). Och har man inte råd att köpa ett spel så tycker jag det är okej att ladda ner det så länge man köper spelet vid ett senare tillfälle för att stödja utvecklaren om man tycker att det var ett bra spel.

Medlem

Fick spelet för 150kr eftersom jag hade 300kr presentkort på mediamarkt

Angående piratandet. Känner faktiskt många som piratade det och väntar på att spelets "complete edition" eller GOTY kommer då det både är billigare och innehåller massa tillägg. Jag kan själv förstå att de gör så.

Medlem

Jag tankade hem Skryim från TPB. Så länge som spelföretagen vägrar ge ut demon så har jag inga som helst problem med att ladda ner. Det är faktiskt väldigt konstigt att spelbranschen är mer omogen idag än den var på början av 90-t.

P.S.
Med piratversionen så var man tvungen att ladda hem och trixa å fixa med något enormt så jag orkade inte med det.
D.S.

Medlem

Skit i att utveckla era spel till PC då och sluta klaga.

Det kommer dock finnas kvar utvecklare som gör pc-exklusiva spel, och de kommer sno era föredetta kunder.

Äckliga, griniga små konsol-utvecklare alltså...

Medlem

Jag tänker då köpa spelet vill visa min support, för TES serien är awesome. Var nere dock idag och tänkte få tag i spelet men det var tyvärr slutsålt var tvungen att återkomma måndag sa dem på Game ...

Skriv svar