PS Store-versionen av Battlefield 3 är trasig

Robot
PS Store-versionen av Battlefield 3 är trasig

Räkna inte med att kunna logga in på Battlelog om du köper Playstation 3-versionen av Battlefield 3 via Playstation Store.

#battlefield-3


Medlem
PS Store-versionen av Battlefield 3 är trasig

Det har varit många problem med detta spel, tur för dem att det är så roligt att spela

Medlem

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Synd nog så känner man bara till två.
Blizzard och Arena Net (kan bero på att dem förr jobbade på Blizzard)


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Synd nog så känner man bara till två.
Blizzard och Arena Net (kan bero på att dem förr jobbade på Blizzard)

Nu ska vi inte skylla på DICE utan EA;)

Medlem
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Håller starkt med dig på båda punkterna.

Medlem
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Mjahh. Blizzard drar in så mycket pengar att Activision Blizzard (Ja blizzard jobbar åt Activision blizzard, samma som ger ut CoD) låter dem hållas för att stärka varumärket. Tror vi inte fått dessa årliga releaser om man skulle vänta på att utvecklarna tyckte de var klara.

Medlem

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Medlem
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Blizzard har typ oändligt med pengar så dom kan ta flera år på sig att finputsa ett spel så det ska vara så bra som möjligt Men DICE hade helt klart behövt en mycket längre closed-beta med många spelare och lyssnat på fansen vad som behövde göras.. och fixat alla irriterande problem som dom hade när det släpptes. Finns fortfarande massa slarviga problem

Medlem
Skrivet av MachOne:

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Låter nästan som när man laddar hem en felande TORRENT PSN kanske tog en torrent från thepiratebay som var felande och whoops.. men oj den funkar inte attans vilken otur för oss^^

Medlem
Skrivet av MachOne:

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Hur kan de överhuvudtaget rättfärdiga 700kr som pris på ett spel som är mer likt en lite större expansion till en föregångare. Dessutom när det är en digital kopia som inte ens fungerar förtillfället heller.

Jag har svårt att förstå mig på varför ofta digitala köp är dyrare än att köpa en skiva i affären. Produktions kostnaden måste väl ändå bli högre för en fysisk kopia.

Medlem
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Tror Dice håller med, men EA äger Dice så dom bestämmer.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av MachOne:

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Hur kan de överhuvudtaget rättfärdiga 700kr som pris på ett spel som är mer likt en lite större expansion till en föregångare. Dessutom när det är en digital kopia som inte ens fungerar förtillfället heller.

Jag har svårt att förstå mig på varför ofta digitala köp är dyrare än att köpa en skiva i affären. Produktions kostnaden måste väl ändå bli högre för en fysisk kopia.

haha ställde faktist samma fråga på en sak på svenska spelutvecklarna fatsharks facebook och fick till svar:

"It is because the retailers won't sell the game otherwise"

Medlem
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Tror Dice håller med, men EA äger Dice så dom bestämmer.

Precis, för det är de "elaka utgivarnas" fel, de snälls söta utvecklarna på Dice tänkte inte alls på $$$ och lät sina trogna fans lida, nej då. Utvgivaren sätter budget och tidsram, utvecklaren gör spelet. Är det buggigt/problematiskt är det utvecklaren (DICE) inte EAs fel.
Visst, Dice kunde fått mer tid/pengar/guldlackerade badkar, men de har redan fått hundratals miljoner för att utveckla både spel och motor, samt lång tid på sig. Det handlar om att Dice, precis som månag utvecklare, tänker på kortsiktiga vinster och pumpa ut nästan likadana spel med hög vinstmarginal. Kvalité och buggar skiter de i, det får patchas med tiden om det inns med, även om det inte fixas så drabbar det ju ingen väsentlig (köpt ex = redan kund = helt ointressant).

Vill minnas att tidigare BF-spel som släppts under EAs flagga har varit tiktigt bra, inte varit återanvänt material och spelat som en CoD klon, erbjudeit mer och större, inte korridorer, campande och simplifierat gameplay. Men å andra sidan är det väl dags för BF-serien att bli en CoD-klon också, det sker ju med alla spel typ.

Medlem

Jag tycker väl bara 1 sak är skitjobbig är att det brukar kracha varannan match

Medlem

Det är väl inte många tokjävlar som köper till de priserna PSN har på stora titlar.

Medlem
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Synd nog så känner man bara till två.
Blizzard och Arena Net (kan bero på att dem förr jobbade på Blizzard)

Nu ska vi inte skylla på DICE utan EA;)

Och varför ska vi inte skylla på Dice ? Ändå Dice som gör spelet.

Medlem
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

SP problem så stämmer ju det du säger.

Men storskaliga problem som online med allt som pågår är nog svårt att simulera förrän stora massan kopplar upp sig.

Dock borde de har lärt av tidigare spel - man det kanske inte varit samma rusning då.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av MachOne:

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Hur kan de överhuvudtaget rättfärdiga 700kr som pris på ett spel som är mer likt en lite större expansion till en föregångare. Dessutom när det är en digital kopia som inte ens fungerar förtillfället heller.

Jag har svårt att förstå mig på varför ofta digitala köp är dyrare än att köpa en skiva i affären. Produktions kostnaden måste väl ändå bli högre för en fysisk kopia.

...större expansion? till vaddå? BF2 eller?
tänker inte på MW3?

Medlem
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av MachOne:

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Hur kan de överhuvudtaget rättfärdiga 700kr som pris på ett spel som är mer likt en lite större expansion till en föregångare. Dessutom när det är en digital kopia som inte ens fungerar förtillfället heller.

Jag har svårt att förstå mig på varför ofta digitala köp är dyrare än att köpa en skiva i affären. Produktions kostnaden måste väl ändå bli högre för en fysisk kopia.

...större expansion? till vaddå? BF2 eller?
tänker inte på MW3?

Jo, just MW3 jag tänker på. MW3 har inte mycket nytt som MW2 inte redan hade, inte ens en grafik uppdatering. Jag vet inte hur det är för andra men jag kan inte se det mer som än expansion än ett helt nytt spel.
Det är som Heart of the Swarm till SC2, ny kampanj och nya enheter men i grunden är det precis samma spel. Sedan tar det ut en kostnad uppåt 700kr, och spelet fungerar inte ens som det ska.

Medlem

Tråkigt för dom att det är problem. Själv tycker jag att bf3 är sådär har inte hunnit komma in i det så mycket för att jag spelar snäppet bättre spel(tycker jag) Dark souls å Uncharted3. Hörde nyss om någon bekant som hadde piratat skyrim på sin dator jag spyde lite i munnen å fortsatte men mitt liv...........

Medlem

Aj nu får jag snart flens polisen efter mej för att jag glömde ett d i spydde:)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Tror Dice håller med, men EA äger Dice så dom bestämmer.

Precis, för det är de "elaka utgivarnas" fel, de snälls söta utvecklarna på Dice tänkte inte alls på $$$ och lät sina trogna fans lida, nej då. Utvgivaren sätter budget och tidsram, utvecklaren gör spelet. Är det buggigt/problematiskt är det utvecklaren (DICE) inte EAs fel.
Visst, Dice kunde fått mer tid/pengar/guldlackerade badkar, men de har redan fått hundratals miljoner för att utveckla både spel och motor, samt lång tid på sig. Det handlar om att Dice, precis som månag utvecklare, tänker på kortsiktiga vinster och pumpa ut nästan likadana spel med hög vinstmarginal. Kvalité och buggar skiter de i, det får patchas med tiden om det inns med, även om det inte fixas så drabbar det ju ingen väsentlig (köpt ex = redan kund = helt ointressant).

Vill minnas att tidigare BF-spel som släppts under EAs flagga har varit tiktigt bra, inte varit återanvänt material och spelat som en CoD klon, erbjudeit mer och större, inte korridorer, campande och simplifierat gameplay. Men å andra sidan är det väl dags för BF-serien att bli en CoD-klon också, det sker ju med alla spel typ.

Det var tänkt först att BF3 skulle släppas i november, men EA ville (såklart) hinna före CoD och satte releasen till 27:e oktober istället vilket kanske fick Dice att stressa en del. De tidigare BF spelen har varit riktigt bra eftersom då har inte EA haft en CoD konkurrent som dom känner att dom bara måste besegra. Därför har inte Dice haft samma press tidigare.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av MachOne:

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Hur kan de överhuvudtaget rättfärdiga 700kr som pris på ett spel som är mer likt en lite större expansion till en föregångare. Dessutom när det är en digital kopia som inte ens fungerar förtillfället heller.

Jag har svårt att förstå mig på varför ofta digitala köp är dyrare än att köpa en skiva i affären. Produktions kostnaden måste väl ändå bli högre för en fysisk kopia.

haha ställde faktist samma fråga på en sak på svenska spelutvecklarna fatsharks facebook och fick till svar:

"It is because the retailers won't sell the game otherwise"

Och? Tanke på att BF3 är ett MP-spel så kunde EA ha släppt spelet fritt på tex TPB (idag behöver man inte betala ett öre för distribution, om man verkligen vill). Sedan kunde alla tanka hem spelet och installera det och bränna över det till DVD eller va fan som helst. Efter att man hade loggat in på battlelogs och skaffat sig ett konto och betalat för en nyckel så är det bara att köra.

Sak samma gäller med rena SP-spel, tex. kryptera installationsfilen och så får kunden skaffa sig ett konto och betala för en nyckel. Här skulle man kunna tänka sig flera alternativ till nyckel, pröva på, x antal timmar, eller % av spelet eller köpa allt. Tar en programmerare några kafferaster att fixa.

Spelindustrin var mer mogen på 90-t än den är idag. Korrelationen mellan fjortisar och spelindustrins totala vägran till att lyssna på sina kunder är väldigt hög, frågan är om det är en kausalitet...

Medlem

Om jag minns rätt var BF2 lika katastrofalt vid lanseringen och jag minns att BC2 var extremt buggigt när det släpptes också. Jag minns inte hur BF1942 var men jag har fått uppfattningen att DICE inte kan göra stabila spel. Däremot så kan de göra väldigt roliga MP-spel, det är synd att de inte lägger ut interface och buggfixning på en annan studio som är mer intresserad av att göra det bra...


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

När kommer battlelog som app till iphone och andriod, vore kul om den släpptes medans man fortfarande har nått kvar att låsa upp i bf3

Medlem
Skrivet av Archaik:

Rätt uppenbart att BF3 släpptes 6 månader för tidigt. Tänk så många bra spel vi hade fått se om fler spelföretag hade haft Blizzard's motto att det är klart när det är klart.

Vilka tror du satte press på utvecklarna

Dom skulle ha fokuserat på pc only, ovärt att utveckla spel till consol - leder icke till någon ny typ av teknik...

1
Skriv svar