Richard Garriott lackar ur på Ultima Online

Robot
Richard Garriott lackar ur på Ultima Online

Ultima Online-skaparen gillar inte hur det legendariska spelet utvecklats efter hans avsked – vill återvända för att göra det "ultimata rollspelet".

#ultima-online, #electronic-arts, #tabula-rasa


Medlem
Richard Garriott lackar ur på Ultima Online

sicket ego

Inaktiv

Grabben har inget litet ego... Men visst har han rätt i att UO spårade ur när han försvann från det.

Medlem

Tyckte faktiskt att Tabula Rasa var ett riktigt roligt spel och fastnade för det och sörjer dess nedläggning ännu

Medlem

Fy fan vad killen brer på rejält. I tredje person, dessutom!

Vilken varmluftsballong.

Skulle vilja att Kjell Bergkvist ringde upp honom med en sibylla 150g ostburgare i munnen och skrek "Hörru, ditt jävla snöre! Det där du sa, det är ju bland det dummaste jävla skiten jag någonsin hört någon säga. Din karriär är slut, fattar du inte det, din döskalle? Känn dig bränd din jävla dagslända."

Medlem

Hah!

Nog har jag alltid alltid varit fascinerad över rövar historier man hört från gamla UO veteraner och ibland önskat att jag kunnat varit där, men ärligt talat så tror jag han har fått sin chans.

Medlem

Jag tyckte Tabula Rasa var riktigt bra, sjukt synd att det gick i graven.

Skall herr Garriott börja knega på ett nytt lir så hoppar jag på hype-tåget direkt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hah!

Nog har jag alltid alltid varit fascinerad över rövar historier man hört från gamla UO veteraner och ibland önskat att jag kunnat varit där, men ärligt talat så tror jag han har fått sin chans.

Förlåt men bästa särskrivningen på länge "fascinerad över rövar".


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot

Jag gillade också Tabula Rasa. Helt klart en bra idé.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

vist han har ego, men han har en viss vikt bakom det.

skön kille

Medlem

Mina bästa mmo minnen är från gamla Ultima Online.
Om någon ska lyckas med det ultimata mmo-spelet så är det han!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Fy fan vad killen brer på rejält. I tredje person, dessutom!

Vilken varmluftsballong.

Skulle vilja att Kjell Bergkvist ringde upp honom med en sibylla 150g ostburgare i munnen och skrek "Hörru, ditt jävla snöre! Det där du sa, det är ju bland det dummaste jävla skiten jag någonsin hört någon säga. Din karriär är slut, fattar du inte det, din döskalle? Känn dig bränd din jävla dagslända."

Varför inte Veiron i ottan?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av burkmopp:

Hah!

Nog har jag alltid alltid varit fascinerad över rövar historier man hört från gamla UO veteraner och ibland önskat att jag kunnat varit där, men ärligt talat så tror jag han har fått sin chans.

Förlåt men bästa särskrivningen på länge "fascinerad över rövar".

Jag dör!

Medlem

Hans ego är berättigat. Detta är en stor man! Alla som spelade UO när det begav sig håller med.

Medlem

Jag är också en som fastnade i tabula rasa...
Fattar inte att det lades ned så fort =(


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av burkmopp:

Hah!

Nog har jag alltid alltid varit fascinerad över rövar historier man hört från gamla UO veteraner och ibland önskat att jag kunnat varit där, men ärligt talat så tror jag han har fått sin chans.

Förlåt men bästa särskrivningen på länge "fascinerad över rövar".

Vem säger att det var särkskrivning? ^_-

...

Det här med dubbelord är inte min grej.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av burkmopp:

Hah!

Nog har jag alltid alltid varit fascinerad över rövar historier man hört från gamla UO veteraner och ibland önskat att jag kunnat varit där, men ärligt talat så tror jag han har fått sin chans.

Förlåt men bästa särskrivningen på länge "fascinerad över rövar".

Vem säger att det var särkskrivning? ^_-

...

Det här med dubbelord är inte min grej.

Särkskrivning? Skriver du på särken?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag gillade också Tabula rasa.

Det skulle dom gjort F2P om nått.

/Anders

Medlem

Han har väl knappast större ego än den framlidne Steve Jobs..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Tycker det är bra att man vågar säga att "ens arv" har gått åt fanders. Bara för att "skryt" och "egoism" är tabu i Sverige betyder det inte att det är dåligt om man gör det på rätt sätt. Tummen upp för hans attityd och berättigade missnöje.

Inaktiv

Håller med han, Spelade både Ultima online, tibia och runescape back in the days då man inte fattade mycket bättre. Nu har charmen i alla dem spelen försvunnit.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Han har helt rätt. Om det skulle sett bättre ut under hans fortsatta ledning kan ju diskuteras, men det är ett faktum att Ultima Online började förstöras kraftigt efter att han lämnade. Neonrustningar med överdrivet magiska egenskaper, mounts som man kunde ha i sin inventory och klicka fram vilket innebar att mounts inte längre hade några nackdelar, tonvis med ändringar som främjade småbarn som inte ville bli av med sin feta loot och så kallade "banksitters" och totalt dödade det farliga och hela det magiskt läskiga i att ge sig ut i vildmarken i UO. De förvandlade det helt enkelt till ett dussin-mmo utan någon själ.

1
Skriv svar