Medlem
MW3 eller BF3 ?

först av allt vill jag klargöra att det här inte är en "cod suger bf äger tråd" eller liknande utan jag undrar bara vad dem som har respektive spel tycker.
jag har spelat BF3 betan och tyckte det var kul och jävla bra grafik men blev lite besviken på att det inte var så mycket man faktiskt kunde ha sönder men jag hade väl för höga krav
jag har också spelat MW3 Survival på Gamex och jag tyckte det var as kul
jag tycker generellt inte om cod men det jag testat av MW3 var riktigt kul imo.
jag skulle ju såklart vilja köpa båda men år på lite tight budget här
jag är intresserad på både SP och MP och lirar på 360n

Medlem

I betan har dom inte allt igång vad gäller förstörelse.
Jag personligen tycker inte att det går att jämföra de två spelen då dom är så olika i sitt spelsätt.
Vissa gillar BF3:s stil andra gillar MW3:s och vissa gillar bägge delarna och tycker som jag att det inte går att jämföra.

Gillar man bägge så är det väl bara att spela bägge?
Man behöver ju inte köpa bägge samtidigt. Är också jul snart
MW3 och BF3 kommer nog att gå ner i pris om inte allt för lång framtid så...


signatur
Medlem

På singleplayer delen ligger MW3 före BF3 av vad jag har sett, men endast om du har spelat de tidigare spelens SP. Sen är MP egentligen mer upp till var och en, vissa gillar MW3 och andra BF3 och vissa gillar kanske båda. Min personliga åsikt är att spelar du ensam så passar nog MW3 dig bättre men spelar du i grupp så är nog BF3 bättre. MW3 är en ganska snabb shooter medan BF3 är mer som en taktisk/strategisk shooter.

Medlem

Båda, men om du måste välja: BF3.

BF3 är mer team baserat och har mycket finare grafik. Inte Run-n-gun hela tiden som CoD.

CoD är mycket mer "lätt" spel, man kan bara hoppa in och kötta folk, roligare mer på dom dagarna man inte har så mycket tid framför datorn.
Grafiken är... Okej, men det slår inte BF3.
SP är tråkig som fan enligt mig. För mycket Odödlighet tycker jag.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Båda, men om du måste välja: BF3.

BF3 är mer team baserat och har mycket finare grafik. Inte Run-n-gun hela tiden som CoD.

CoD är mycket mer "lätt" spel, man kan bara hoppa in och kötta folk, roligare mer på dom dagarna man inte har så mycket tid framför datorn.
Grafiken är... Okej, men det slår inte BF3.
SP är tråkig som fan enligt mig. För mycket Odödlighet tycker jag.

håller med dig...

Medlem

Skaru köpa BF kan du lika gärna vänta tills i december, då Back to karkand kmr, Bannorna i BF3 var dem sämsta någonsin i något BF spel (Inkl alla spinoffs)
Och med tråkiga bannor tröttnar man fort.


signatur

Rwa?

Medlem

BF3

Call of Duty tröttnar man på efter någon dag, Samma tugg dag in dag ut i det spelet, Lite mer variation i Bf3

Medlem

aja tack så mycket det blir nog BF3

Inaktiv

Alla gånger BF3 framför MW3. Testa både nu och kan inte säga att jag är speciellt imponerad av MW3s gamla spelmotor. Usel grafik och samma tråkiga känsla.

Medlem

Jag tycker båda spelen är riktigt bra, men eftersom de är så olika är det också svårt att göra en jämförelse.
Köp båda , det är väl investerade pengar.

Medlem

bf3 känns rätt kasst optimerat och nedskalat på konsol, MW3 är desto mer konsol spel med bättre fps


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Värderar du Singelplayer köp COD
Värderar du Coop köp COD
Tycker du grafik är viktigt så tycker jag BF3 är något bättre (på konsol... PC varianten så ligger BF3 ljusår före)
Är ljud as viktigt så skaffa BF3
Gillar du främst små banor mycket action välj COD
Gillar du stora banor med lite "lugnare" tempo välj BF3
Gillar du mer variation i form av fordon välj BF3

Sen är det ju såklart massvis som skiljer dessa två spel. Vissa påstår att de inte går att jämföra men jag tycker det är perfekt att jämföra just dessa spel. Själv föredrar jag BF3 mer men smaken är som baken...

Medlem

Egentligen dumt att jämföra dessa spel då de är väldigt olika. Men BF3 vinner på det stora hela, enligt mig. Lite besviken på båda (till 360) men betydligt mer besviken på COD - det var inget vidare.
Har förresten (till PC-versionen) köpt till Back to Karkand alldeles nyss och med den här rabattkoden från Groupon (hoppas länken funkar) så får man det för 39 kr idag. Kostar väl ca 129 kr annars, så... not too bad.

Medlem

Tycker att båda har sin charm.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

BF3:
Singleplayer är väldigt rolig tycker jag, men jag uppfattar inte riktigt handlingen dock. inte mycket mer att säga om singleplayer.

Multiplayer är själva grejen med bf3, jag kan sitta hela dagar och bara spela bf3 utan att tröttna minsta lilla. Riktigt kul att lira Co-op också, men då gäller det att ni pratar med varandra, annars kommer det gå åt pipsvängen... tro mig...

COD:
Singleplayer tycker jag e lite enformigt faktiskt, jag pinade mig igenom den. Punkt.

Multiplayer KAN vara kul om du är en jävel på det, du måste ha reflexer, för det sitter massa P12: OR som nördar hela dagarna. Om du sticker ut huvudet i 1 sec så dör du.

BF3 tvingar dig att sammarbeta, annars så kan man knappt vinna, medans på COD så sammarbetar ingen, det räcker med att 2 i ett fullt lag är hur bra som helst för att dom ska vinna, medans i BF3 så spelar det INGEN roll hur jävla många kills man har för man MÅSTE sammarbeta för att vinna.

Om du vill ha ett hyfsat lugnt tempo och gillar att sammarbeta så ska du ta BF3.
Om du vill ha ett jävligt högt tempo och inte gillar att sammarbeta så ska du ta COD.

Detta är bara vad jag tycker!

1
Skriv svar