Filmiska konversationer i Guild Wars 2

Robot
Filmiska konversationer i Guild Wars 2

Spana in hur ArenaNets filmiska mellansekvenser ser ut.

#guild-wars-2, #arenanet


Medlem
Filmiska konversationer i Guild Wars 2

Hehehe. Riddarsnubben såg verkligen ut som om han kom direkt från sjuksängen!

Även om det var lite intetsägande videos såhär lösryckta i detta fall, så ser jag fram emot detta spel sedan rätt länge!

Medlem

Usch vad tråkig och oinspirerad dialog! Fann ingen inlevelse samt så hörs det väl att de spelat in mening efter mening, de verkar inte ens ha försökt att få ihop det till en fungerande dialog?

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Usch vad tråkig och oinspirerad dialog! Fann ingen inlevelse samt så hörs det väl att de spelat in mening efter mening, de verkar inte ens ha försökt att få ihop det till en fungerande dialog?

Would you like some cheese with that whine?

Medlem

omg boobies

GW2 blir nog bra till slut, lite väl långt till relase för att börja bygga upp hypen dock

Medlem

Var inte riddaren i den nedre videon Nolan North?

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av BeeJac:

Usch vad tråkig och oinspirerad dialog! Fann ingen inlevelse samt så hörs det väl att de spelat in mening efter mening, de verkar inte ens ha försökt att få ihop det till en fungerande dialog?

Would you like some cheese with that whine?

Would you like some actual wine with that cheesy dialogue?

Och ofta devsen döpt en gudinna till "Dwayna" (uttalas tydligen Dwayne-a). Låter som en egen religion åt en muskelbyggartransa?

Inaktiv

Heldre detta än de barnsliga animationerna i Old Republic.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ser mer ut som teater än film, med alla dess för- och nackdelar.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Usch vad tråkig och oinspirerad dialog! Fann ingen inlevelse samt så hörs det väl att de spelat in mening efter mening, de verkar inte ens ha försökt att få ihop det till en fungerande dialog?

Upplägget är väldigt lik teater som nämnts tidigare. Kanske därför du kände att inlevelse saknas? Eller för att de inte skrek i panik i det första klippet? Kändes som en rätt stressad situation haha.
Andra klippet var dock helt okej spelat. Stor förbättring för första spelet i alla fall!

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Heldre detta än de barnsliga animationerna i Old Republic.

Hellre barnsliga animationer än typ inga alls (som i GW2).

Att ens kalla dessa konversationer för "filmiska" är på gränsen IMO.

Är tveksam till hur många filmer det existerar som genomgående presenterar konversationer på ett så extremt statiskt och tråkigt sätt. T.o.m. serien "In Treatment" har ju mer variation på sina vinklar och perspektiv...och de flesta avsnitten består ju i princip bara av 2 pers sittandes i ett rum.

Sen vet jag inte riktigt hur du definierar barnsligt, men karaktärer med ansikten som 12-åringar känns ju kanske inte sådär jättemoget heller?

Dessutom så har i alla fall jag svårt att se det barnsliga i att t.ex. avrätta en förälder framför sitt barn i en RIKTIG cinematisk sekvens, istället för att bara placera dom i fast vinkel på var sin sida av skärmen, leverera sina repliker och på sin höjd låta dom vifta lite sporadiskt på armarna då och då för att man ska komma ihåg att dom finns där.

Men, men...har man inga högre krav på "filmiska" presentationer och ordentlig storytelling...och om man föredrar alver, tomtar och gulligt nuttinutt med hinkar av glykos på, så javisst...då är GW2 onekligen ett mycket, mycket bättre val!

Sen kan ju iofs jag tycka att det på sätt och vis är tämligen menigslöst att ens jämföra de två, då det ena verkar vara ett anime-inspirerat Fantasy spel och det andra är i Star Wars miljö.

Personligen ser jag båda spel som jätteintressenta på sitt eget sätt och har fått intrycket av (har inte spelat det än) att GW2 verkar vara ett välproducerat, högkvalitativt och underhållande spel. Jag kommer definitivt att prova det.

GW2 är ju dessutom F2P, så det finns ju inte så mycket som hindrar folk från att lira bägge två om dom vill, eller?

Slutligen får man ju inte heller glömma bort att inget av spelen är släppta ännu, så det är en hel del som kan ändras innan release.

SE

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Ser mer ut som teater än film, med alla dess för- och nackdelar.

Bra poäng, håller helt med.

GW2's konversationer liknar mer teater, medan TOR's är mer som film.

Det ena behöver inte nödvändigtvis vara "sämre" än det andra, det är bara olika lösningar på hur konversationerna presenteras och är nog mer en fråga om tycke och smak samt vad som funkar bäst i sammanganget.

TOR har ju sin ursprungliga grund i Star Wars filmerna, så då är ju en cinematisk approach ju ganska given, medan GW2's mer teaterliknande lösning också verkar passa in väl i det spelet IMO.

Kanske hade en mer passande titel till denna rubrik varit: "Teatraliska konversationer i Guild Wars 2"?

SE

Hoppas bara inte de går till överdrift med användandet utav dem, blir ju något av en stopp intervall i det normala gameplayet.

Medlem

Trolleriet är verkligen i full gång här.

Medlem

Ju mer av spelet jag ser, ju mindre taggad blir jag. Inget bra tecken!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=440171 Bra samling med all info om GW2 för de missinformerade.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=440171 Bra samling med all info om GW2 för de missinformerade.

Tack för länken, alla borde läsa detta.
Jag är faktiskt sugen på detta, speciellt eftersom det är F2P.

Medlem

and so the trolls come crawling from under thier rocks...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skrivet av Svanberg:

Jag är faktiskt sugen på detta, speciellt eftersom det är F2P.

Så du planerar att stjäla en kopia från affären?

Medlem

Bättre än Skyrim, pretty funny

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av RobbazSweC:

Heldre detta än de barnsliga animationerna i Old Republic.

Hellre barnsliga animationer än typ inga alls (som i GW2).

Att ens kalla dessa konversationer för "filmiska" är på gränsen IMO.

Är tveksam till hur många filmer det existerar som genomgående presenterar konversationer på ett så extremt statiskt och tråkigt sätt. T.o.m. serien "In Treatment" har ju mer variation på sina vinklar och perspektiv...och de flesta avsnitten består ju i princip bara av 2 pers sittandes i ett rum.

Sen vet jag inte riktigt hur du definierar barnsligt, men karaktärer med ansikten som 12-åringar känns ju kanske inte sådär jättemoget heller?

Dessutom så har i alla fall jag svårt att se det barnsliga i att t.ex. avrätta en förälder framför sitt barn i en RIKTIG cinematisk sekvens, istället för att bara placera dom i fast vinkel på var sin sida av skärmen, leverera sina repliker och på sin höjd låta dom vifta lite sporadiskt på armarna då och då för att man ska komma ihåg att dom finns där.

Men, men...har man inga högre krav på "filmiska" presentationer och ordentlig storytelling...och om man föredrar alver, tomtar och gulligt nuttinutt med hinkar av glykos på, så javisst...då är GW2 onekligen ett mycket, mycket bättre val!

Sen kan ju iofs jag tycka att det på sätt och vis är tämligen menigslöst att ens jämföra de två, då det ena verkar vara ett anime-inspirerat Fantasy spel och det andra är i Star Wars miljö.

Personligen ser jag båda spel som jätteintressenta på sitt eget sätt och har fått intrycket av (har inte spelat det än) att GW2 verkar vara ett välproducerat, högkvalitativt och underhållande spel. Jag kommer definitivt att prova det.

GW2 är ju dessutom F2P, så det finns ju inte så mycket som hindrar folk från att lira bägge två om dom vill, eller?

Slutligen får man ju inte heller glömma bort att bägge spel fortfarande är under utveckling, så det är en hel del som kan ändras innan release.

SE

WoW klon där din kompanjon kan grinda åt dig vs Guild Wars 2
Nej men ville bara jävlas lite med en helhjärtad fanboi <3

Ett MMO lämnar ju aldrig utvecklingsfasen..om dom nu inte går bust.

Nia
Medlem

Pfft Tera Online kommer få mina pengar

I like, härligt. GW2 kommer bli väldigt bra, den saken är klar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Svanberg:

Jag är faktiskt sugen på detta, speciellt eftersom det är F2P.

Så du planerar att stjäla en kopia från affären?

F2P betyder free to play, som betyder gratis att spela på svenska, ifall du inte kan engelska.
Dom flesta MMO's har en månadsavgift, därav termen "F2P/free to play/gratis att spela" vilket betyder att man inte behöver betala någon månadsavgift. Däremot måste man köpa själva spelet.
Förstår du?

Skrivet av Svanberg:

"F2P/free to play/gratis att spela" vilket betyder att man inte behöver betala någon månadsavgift.

Nej Free to play innebär att det är gratis att spela, GW2 är inte free to play.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Svanberg:

Jag är faktiskt sugen på detta, speciellt eftersom det är F2P.

Så du planerar att stjäla en kopia från affären?

F2P betyder free to play, som betyder gratis att spela på svenska, ifall du inte kan engelska.
Dom flesta MMO's har en månadsavgift, därav termen "F2P/free to play/gratis att spela" vilket betyder att man inte behöver betala någon månadsavgift. Däremot måste man köpa själva spelet.
Förstår du?

F2P = Free to play. ( ingen månadskostnad eller obligatorisk betalning.)
P2P = Pay to play. ( Måste betala den tid du vill spela dag/månad/år)
B2P = Buy to play. ( Måste betala en gång och sen är spelet ditt )

Fattar inte hur du kan blanda ihop B2P med F2P?

Så vänta lite... alla spelen som du gått till GAME eller nåt och köpt .. dem är F2P? För att du inte behöver betala i månaden? Vet du inte vad "free" betyder eller kan du inte engelska?

Medlem
Skrivet av Riwl:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Svanberg:

Jag är faktiskt sugen på detta, speciellt eftersom det är F2P.

Så du planerar att stjäla en kopia från affären?

F2P betyder free to play, som betyder gratis att spela på svenska, ifall du inte kan engelska.
Dom flesta MMO's har en månadsavgift, därav termen "F2P/free to play/gratis att spela" vilket betyder att man inte behöver betala någon månadsavgift. Däremot måste man köpa själva spelet.
Förstår du?

F2P = Free to play. ( ingen månadskostnad eller obligatorisk betalning.)
P2P = Pay to play. ( Måste betala den tid du vill spela dag/månad/år)
B2P = Buy to play. ( Måste betala en gång och sen är spelet ditt )

Fattar inte hur du kan blanda ihop B2P med F2P?

Så vänta lite... alla spelen som du gått till GAME eller nåt och köpt .. dem är F2P? För att du inte behöver betala i månaden? Vet du inte vad "free" betyder eller kan du inte engelska?

Ett spel som har månadsavgift måste du betala för även om du inte spelar det. Då betalar du för att få spela. Ett spel som inte har månadsavgift behöver du inte betala för att spela, det räcker att du köper det, därför är det gratis att spela.

Ja, jag skulle klassa spel som inte har någon månadsavgift som F2P just därför. Däremot är dom inte gratis att köpa. Och ja, jag vet vad free betyder, jag skrev det i texten du citerade från mig. Läs först, skriv sen.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Riwl:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Svanberg:

Jag är faktiskt sugen på detta, speciellt eftersom det är F2P.

Så du planerar att stjäla en kopia från affären?

F2P betyder free to play, som betyder gratis att spela på svenska, ifall du inte kan engelska.
Dom flesta MMO's har en månadsavgift, därav termen "F2P/free to play/gratis att spela" vilket betyder att man inte behöver betala någon månadsavgift. Däremot måste man köpa själva spelet.
Förstår du?

F2P = Free to play. ( ingen månadskostnad eller obligatorisk betalning.)
P2P = Pay to play. ( Måste betala den tid du vill spela dag/månad/år)
B2P = Buy to play. ( Måste betala en gång och sen är spelet ditt )

Fattar inte hur du kan blanda ihop B2P med F2P?

Så vänta lite... alla spelen som du gått till GAME eller nåt och köpt .. dem är F2P? För att du inte behöver betala i månaden? Vet du inte vad "free" betyder eller kan du inte engelska?

Ett spel som har månadsavgift måste du betala för även om du inte spelar det. Då betalar du för att få spela. Ett spel som inte har månadsavgift behöver du inte betala för att spela, det räcker att du köper det, därför är det gratis att spela.

Ja, jag skulle klassa spel som inte har någon månadsavgift som F2P just därför. Däremot är dom inte gratis att köpa. Och ja, jag vet vad free betyder, jag skrev det i texten du citerade från mig. Läs först, skriv sen.

Lär dig att det finns olika p2p som inte har månadskostnad bara, finns också dagar/år. Det finns också dem som man betalar hur många timmar man vill använda som endast dras den tiden man spelar. Så nej du har fel.

Du skulle klassa spel som ... blabla okej, "JAG JAG JAG" <----

Om ett spel kräver att du betalar(en gång) så kan det inte vara gratis? Gå till affären och KÖP en gratis läsk okej? Still free?

Medlem
Skrivet av Riwl:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Riwl:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Svanberg:

Jag är faktiskt sugen på detta, speciellt eftersom det är F2P.

Så du planerar att stjäla en kopia från affären?

F2P betyder free to play, som betyder gratis att spela på svenska, ifall du inte kan engelska.
Dom flesta MMO's har en månadsavgift, därav termen "F2P/free to play/gratis att spela" vilket betyder att man inte behöver betala någon månadsavgift. Däremot måste man köpa själva spelet.
Förstår du?

F2P = Free to play. ( ingen månadskostnad eller obligatorisk betalning.)
P2P = Pay to play. ( Måste betala den tid du vill spela dag/månad/år)
B2P = Buy to play. ( Måste betala en gång och sen är spelet ditt )

Fattar inte hur du kan blanda ihop B2P med F2P?

Så vänta lite... alla spelen som du gått till GAME eller nåt och köpt .. dem är F2P? För att du inte behöver betala i månaden? Vet du inte vad "free" betyder eller kan du inte engelska?

Ett spel som har månadsavgift måste du betala för även om du inte spelar det. Då betalar du för att få spela. Ett spel som inte har månadsavgift behöver du inte betala för att spela, det räcker att du köper det, därför är det gratis att spela.

Ja, jag skulle klassa spel som inte har någon månadsavgift som F2P just därför. Däremot är dom inte gratis att köpa. Och ja, jag vet vad free betyder, jag skrev det i texten du citerade från mig. Läs först, skriv sen.

Lär dig att det finns olika p2p som inte har månadskostnad bara, finns också dagar/år. Det finns också dem som man betalar hur många timmar man vill använda som endast dras den tiden man spelar. Så nej du har fel.

Du skulle klassa spel som ... blabla okej, "JAG JAG JAG" <----

Om ett spel kräver att du betalar(en gång) så kan det inte vara gratis? Gå till affären och KÖP en gratis läsk okej? Still free?

Oavsett hur du betalar det så betalar du fortfarande för att spela.

Om du köper en läsk och sedan är tvungen att betala för att dricka den, då är den inte gratis att dricka. Om du köper en läsk som du inte behöver betala för att dricka så är den gratis att dricka.
Byt ut läsk mot spel och dricka mot spela. Ser du vad jag menar? Jag har aldrig sagt att spelet är gratis. Igen, läs innan du skriver.

12
Skriv svar