Datorn har lagt av...

Medlem
Datorn har lagt av...

Tjena,

skulle klocka min i52500k processor igår, drog upp den tull 4.5ghz, följde alla guider och dubbel kollade allt. Efter klockningen så startar datorn om och börjar lacka ur...

Kommer till "fel med datajäveln" error och när jag ignorerar så blir det bluescreen i 0.5 sec för att sedan starta om igen. Under denna tid så går fläktarna på maX med ett jetljud till följd.........

Jag har tagit ur batteriet ur moderkortet, följt MSI guid för reset av CMOS men det funkar ej ändå..

Wut is happening ??

(obs har ett MSI moderkort )

Medlem

Ingen speciallist på detta, men om du bara klockade processorn och du inte körde upp den lite i taget och kollade temperaturstigningen hela tiden så kan det vara så att du brännt processorn. Vad har du för typ av kylning ?

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Ingen speciallist på detta, men om du bara klockade processorn och du inte körde upp den lite i taget och kollade temperaturstigningen hela tiden så kan det vara så att du brännt processorn. Vad har du för typ av kylning ?

omöjligt att processorn brann, efter att jag klockat så startade datorn om sig för att sedan icke funka, vi talar om en klockning som höll i cirka 1 sec

Medlem

glömde, när jag kollade i klockningen efter att datorn stängt av sig så var den på 4.2, seden reseta jag den till 3.3 ghz igen

Medlem

Vilka fläktar startas när du sätter på datorn ?
Om bara CPU-fläkten kör igång kan det indikera på att cpun är död.

Medlem

alla startar, grafik, cpu, och chasit

Medlem

Kan det kanske vara HD:n?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Medlem

har fixat datorn nu ;P allt funkar, men alla mina fläktar kör på grymt hög nivå, några tips på vad som kan göras ?

Medlem

Sätta ner fläktarna i Bios.

Gissar att det vart Bioset som lackade ur? Kan inget om Msi´s mobon då jag skytt dom som pesten i många år, men antar att du har/hade ett dual bios?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skrivet av vuze2143:

har fixat datorn nu ;P allt funkar, men alla mina fläktar kör på grymt hög nivå, några tips på vad som kan göras ?

Du kan ju alltid köpa bättre kylning.

Megadelux

Du kanske ska lägga på kylpastan ordentligt.

1
Skriv svar