Oändligt med quests i Skyrim

Robot
Oändligt med quests i Skyrim

"Det är något du ska kunna spela för alltid", säger Bethesdas Todd Howard.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Oändligt med quests i Skyrim

jag ska operera in tvn i mitt huvud och bygga xbox i magen, jag ska leva i skyrim!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Ja för det är säkert inte ett dugg repetitiva uppdrag som kommer genereras...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Ja för det är säkert inte ett dugg repetitiva uppdrag som kommer genereras...

Kanske kanske, fast bättre än ingenting tycker jag. Kul att veta att om man känner sig manad till det så finns det några quests till någonstans där ute.

Medlem

Spelat ungefär 11timmar, och spelet är sjukt bra! Det är allt jag kan säga..

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Tommy_h:

Ja för det är säkert inte ett dugg repetitiva uppdrag som kommer genereras...

Kanske kanske, fast bättre än ingenting tycker jag. Kul att veta att om man känner sig manad till det så finns det några quests till någonstans där ute.

Visst, men det är alltid på något annats bekostnad. Kvalitet före kvantitet och det där...

Skrivet av s3ng:

Kanske kanske, fast bättre än ingenting tycker jag. Kul att veta att om man känner sig manad till det så finns det några quests till någonstans där ute.

Bättre än inga quests? Ja. Men absolut inte bättre än något färre quests gjorda med eftertanke och kärlek.

För att citera en kollega:
"bajs är inte gott bara för att det är mycket"

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av s3ng:

Kanske kanske, fast bättre än ingenting tycker jag. Kul att veta att om man känner sig manad till det så finns det några quests till någonstans där ute.

Bättre än inga quests? Ja. Men absolut inte bättre än något färre quests gjorda med eftertanke och kärlek.

För att citera en kollega:
"bajs är inte gott bara för att det är mycket"

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit. Och sen så är man ju inte tvingad till att göra dom. Men men, whatever floats yer boat etc etc

Skrivet av s3ng:

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit.

Ja det gör jag

Tror inte riktigt på det där med automatgenerering av konstnärligt arbete.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av s3ng:

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit.

Ja det gör jag

Tror inte riktigt på det där med automatgenerering av konstnärligt arbete.

Det är ju faktiskt väldigt sant, vi får helt enkelt se ^^

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av s3ng:

Kanske kanske, fast bättre än ingenting tycker jag. Kul att veta att om man känner sig manad till det så finns det några quests till någonstans där ute.

Bättre än inga quests? Ja. Men absolut inte bättre än något färre quests gjorda med eftertanke och kärlek.

För att citera en kollega:
"bajs är inte gott bara för att det är mycket"

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit. Och sen så är man ju inte tvingad till att göra dom. Men men, whatever floats yer boat etc etc

Men det blir godare om kabeln är lagd med kärlek eller?

Hellre upprepade random quests än en värld som är tom av quests. Jag är säker på att det finns gott om handgjorda quests, men detta är ju bara för att man inte ska behöva gå runt och göra ingenting.

Dock så lär jag börja om med en ny karaktär när jag känner att det börjar bli enformigt, men det känns bra att möjligheten till quests alltid finns där. Sen kan jag knappt vänta på alla moddar som kommer komma framöver

Medlem

Underbara nyheter.
Har haft skyrim sedan dagen innan officiella releasen,Men kör LOTR WITN klart först, åtminstonde 1a genomspelet.Sedan bär det av o kanske en patch då släppts
Skall bli riktigt nice o ägna större delen av vintern i Skyrims värld .

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av s3ng:

Kanske kanske, fast bättre än ingenting tycker jag. Kul att veta att om man känner sig manad till det så finns det några quests till någonstans där ute.

Bättre än inga quests? Ja. Men absolut inte bättre än något färre quests gjorda med eftertanke och kärlek.

För att citera en kollega:
"bajs är inte gott bara för att det är mycket"

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit. Och sen så är man ju inte tvingad till att göra dom. Men men, whatever floats yer boat etc etc

Men det blir godare om kabeln är lagd med kärlek eller?

Haha ja, klart det blir! Snyggt argumenterat!
+1

Medlem

Intressant och nytt, mycket uppskattat
Hur lång tid? Ja, i alla fall ett par tre år

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av s3ng:

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit.

Ja det gör jag

Tror inte riktigt på det där med automatgenerering av konstnärligt arbete.

Har nästan bara gjort sidoquests än så länge och det verkar som om de håller hög kvalitet, kan ju vara så att de gjort en mängd ordentliga quests med intriger och så vidare men som har en del slumpmässiga faktorer, t ex vilken grotta sista boven du ska döda gömmer sig i eller så, och att det utöver dessa även finns en oändlig mängd generiska quests, om de välpolerade questen skulle ta slut. Jag tror faktiskt inte att kvalitet måste stryka på foten helt för kvantitet.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Radiant Quest System... hmmm något Rockstar borde fixa så man kan ha massor utav att göra i GTA spelen när man klarat huvudstoryn.

Medlem

Quests ingame är väl bra men i stället för sidoquests i ett spel om man är ganska ung så kan man gå och köpa mjölk och få pengar av sina föräldrar som reward

Inaktiv

Det som saknas är aktiva aktörer. Tex AI-hjältar som gör auto-quests.Företag/Klaner/Städer som växer, byter ägare, handlar och krigar. Dvs agenter med mål utöver en själv.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

för att citera en kollega:
"bajs är inte gott bara för att det är mycket"

Har vi möts?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av s3ng:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av s3ng:

Kanske kanske, fast bättre än ingenting tycker jag. Kul att veta att om man känner sig manad till det så finns det några quests till någonstans där ute.

Bättre än inga quests? Ja. Men absolut inte bättre än något färre quests gjorda med eftertanke och kärlek.

För att citera en kollega:
"bajs är inte gott bara för att det är mycket"

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit. Och sen så är man ju inte tvingad till att göra dom. Men men, whatever floats yer boat etc etc

Men det blir godare om kabeln är lagd med kärlek eller?

Haha och usch....


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Måste fråga (noob på området) ÄR Skyrim som Fallout, alltså man spelar single player och det finns en story? Eller är det mer som Conan, WoW osv att man kör multiplayer?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Jag tänker nog spela detta från och till, fram tills Fallout 4 släpps

Skrivet av NexusSolo:

Måste fråga (noob på området) ÄR Skyrim som Fallout, alltså man spelar single player och det finns en story? Eller är det mer som Conan, WoW osv att man kör multiplayer?

Skyrim är typ som Fallout, ja. Fallout 3 är av samma spelmotor som Oblivion. Fallout 4 kommer med största sannorlikhet ha samma spelmotor som Skyrim.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Gryyyymt! Hoppas det inte innebär att det är de gamla uppdragen som slumpas upp, så det blir repris på det man redan gjort.
Hur som helst, winning!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag tänker nog spela detta från och till, fram tills Fallout 4 släpps

Skrivet av NexusSolo:

Måste fråga (noob på området) ÄR Skyrim som Fallout, alltså man spelar single player och det finns en story? Eller är det mer som Conan, WoW osv att man kör multiplayer?

Skyrim är typ som Fallout, ja. Fallout 3 är av samma spelmotor som Oblivion. Fallout 4 kommer med största sannorlikhet ha samma spelmotor som Skyrim.

Tack för svar, det blir till att testa.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Låter lite som "Daily quests" i WoW, inte allt för underhållande med andra ord. Nåja, spelet levererar nog så bra ändå.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tycker skyrim var drygt och stelt, alla npcs känns som robotar och stridssystemet var kass. Ångrar att jag investerade i skiten.

Medlem

Spelat 20+ timmar, sjukt bra spel. Ljusår bättre än Oblivion.


signatur

I drank what?

Medlem

Måste hålla med föregående talare. Jag tyckte inte om oblivion särskillt mycket, så var skeptisk inför Skyrim. Men jag fick smaka, började i fredags och satt till igår. Fastnade i ett låångt sidequest på lördagen till 06:30. Kommer inte ihåg senast ett spel fick mig att fastna så!

Angående de genererade questen så tycks jag ha fått några sådana när jag gjort klart alla quests i winterhold college. Där är de t.o.m. exakt likadana. Ett quest gäller att hämta en bok. Ett annat gäller att döda ett fåtal magiska rastlösa saker som ska dödas. Alltså riktigt kasst.. Jag föredrar faktiskt att inte ha dessa quest överhuvudtaget då de kan förvirra och få mig att tro att questen kommer leda någonstans..

Medlem

Gott, snart klar med main questen och har gjort Companions quest line. Börjar väl bli dags att köra lite misc questar.

Werewolf F-yea!

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av s3ng:

Nu utgår ju du ifrån att questen kommer vara skit.

Ja det gör jag

Tror inte riktigt på det där med automatgenerering av konstnärligt arbete.

Det är ju faktiskt väldigt sant, vi får helt enkelt se ^^

Jag är nöjd så länge det finns gott om mobs, en tung boss och lite fin gear att få ut av det.

Jävla sköna strider

En 3d-person mod som tar bort den lite sega styrningen hade suttit gott. Får ta leta om det finns.

Riktigt nöjd med dom tunga swingarna i third person, speciellt 2hands animationerna

12
Skriv svar