Halo: Combat Evolved Anniversary

Robot
Halo: Combat Evolved Anniversary

Spelet som gav förstapersonsskjutaren ett helt nytt ansikte är tillbaka. Den här gången är det inte bara ansiktet som är nytt, kejsaren har fått nya kläder. Riktigt stiliga sådana.

#halo-combat-evolved, #halo-combat-evolved-anniversary, #bungie, #343-industries, #halo-reach, #halo-2


Medlem
Halo: Combat Evolved Anniversary

"Bästa jävla kampanjen" Det var en ny :D!

Medlem

Jag som alltid tyckt att Halo 1 haft en otroligt medioker och repetitiv singleplayerkampanj, fast det kanske är för att jag var bortskämd med spel som Half-Life då det begavs?

Måste.
Skaffa.
Halo.
Och.
En.
Xbox.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det första Halo var ett mästerverk när det kom. Att som 10-åring köra kampanjen med en polare var häftigt, för att inte tala om att panga multiplayer på Blood Gulch. Sedan dess har jag aldrig orkat sätta mig in i resterande delar i serien. Den första delen är dock speciell, väldigt nostalgisk.

Inaktiv
Skrivet av Stephan:

Jag som alltid tyckt att Halo 1 haft en otroligt medioker och repetitiv singleplayerkampanj, fast det kanske är för att jag var bortskämd med spel som Half-Life då det begavs?

Får hålla med här. För en PC spelare kändes Halo bara medelmåttigt.

Medlem

Halo CE är fan ett mästerverk. Blir till att skaffa detta Någon som vet om det säljs på Live och för hur mycket i så fall?

Inaktiv

Skriven av en halo-fanboi eller?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Synd att man inte hade kvar sitt 360...

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Skriven av en halo-fanboi eller?

Det är bättre att fanboys än haters skriver recensionerna *host*Two Worlds 2*host*
Hellre lite onödigt hyllande än påhittade brister.

Medlem

Gimme gimme!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bra recension! Får en att minnas varför man började älska Halo.

Inaktiv

Bra recension.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av MiXiE:

Skriven av en halo-fanboi eller?

Det är bättre att fanboys än haters skriver recensionerna *host*Two Worlds 2*host*
Hellre lite onödigt hyllande än påhittade brister.

+1


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Bland det sämsta jag har spelat till PC.

"bandesignen är mästerlig" Brister helt i fantasi, snacka om att det var copy-n-paste känsla på mycket av spelet.

Ni vet väl att de har lagt den nya grafiken på den "gamla" motorn, allt annat är exakt samma som tidigare, vilket är en fantastisk bedrift.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Halo är så jävla överskattat!

Medlem
Skrivet av MagicBandit:
Skrivet av Stephan:

Jag som alltid tyckt att Halo 1 haft en otroligt medioker och repetitiv singleplayerkampanj, fast det kanske är för att jag var bortskämd med spel som Half-Life då det begavs?

Får hålla med här. För en PC spelare kändes Halo bara medelmåttigt.

Måste hålla med dig där ^^


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Att spela Halo på PC är som att skita i skogen och torka sig med grus. Det är bara på en Xbox som spelet kommer till sin rätt.

"Never meant for them and they don't deserve it!"

Och "ja", jag är en Halo fanboy...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Jag tyckte kampanjen i Halo:CE för PC var helt okej. Det var bra variation mellan skjutande, springande och slirande i warthogs. Men det var ju multiplayern som dominerade. Spelade det kompetitivt en stund på Clanbase, och det var bland det roligaste som fanns. Snipea folk i bilar, döda flaggbäraren med en granat från andra sidan av banan, köra över folk med banshees... Åh, makes me all nostalgic.

Medlem

Känns inte som att spelet var värt en 5:a utav din recension, men jag spelar inte på konsoler så jag har inte testat något annat Halo spel än det första (2:an på PC, fick jag aldrig chans till).

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av MiXiE:

Skriven av en halo-fanboi eller?

Det är bättre att fanboys än haters skriver recensionerna *host*Two Worlds 2*host*
Hellre lite onödigt hyllande än påhittade brister.

Som att välja mellan pest och kolera imo.

Jag tycker att recensioner skall vara så objektiva som möjligt, men det är dock inte möjligt när det är människor som som skriver då de kommer ha subjektiva åsikter inblandade i spelet.

Dessutom kan humör, trötthet, hype etc spela stor roll när en person gör en recension/spelar spelet.

Men å andra sidan är det ju inte lika kul att läsa en fullt-objektiv recension som en subjektiv/delvis subjektiv recension

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Bland det sämsta jag har spelat till PC.

"bandesignen är mästerlig" Brister helt i fantasi, snacka om att det var copy-n-paste känsla på mycket av spelet.

Vi har alla olika syn på vad som är bra eller dåligt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

"Bandesign av den högsta skolan" wait what? Det är ju bland det sämsta i Halo CE, dom absolut oändligt tråkiga och repetitiva banorna. Visst att storyn och fienderna och vapnena är coola men fyfan vad tråkiga dom flesta banorna är. Alla korridorer ser likadana ut och set pieces återanvänds om och om igen.

Medlem

Mediokert som bäst, repetitivt mer eller mindre konstant och uruselt multiplayer... Och då var jag ändå snäll... Halo är förmodligen världens mest överskattade spel(serie) , tillsammans med COD: MW... Yuck...

Medlem

Laddade ner Halo: CE för ett tag sen till PC. Måste säga att det inte hade åldrats så bra,

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Kaleid:

Bland det sämsta jag har spelat till PC.

"bandesignen är mästerlig" Brister helt i fantasi, snacka om att det var copy-n-paste känsla på mycket av spelet.

Vi har alla olika syn på vad som är bra eller dåligt.

Nej, detta är internet ála FZ. There can only be one opinion!

Medlem
Medlem

underbar recension och dom har säkert gjort bra utav förbättringen med grafik o etc. Men kommer dock då allri sätta mig med halo "1" igen eftersom chansen att knäcka mina minnen som ungdom när jag fick mitt första xbox med första halo har en risk att krossas**!

Era
Medlem

Spelet som var början till slutet.

12
Skriv svar