Moget beslut

Flakmonkey
Moget beslut

Har precis tagit ett väldigt moget beslut som inte är särskilt likt mig. Det är nämligen som så att jag precis har lämnat Webhallen där jag köpte mig ett 16GB minneskort att sätta i min mobil. Vad är nu moget med det undrar ni nu? Jo det är nämligen som så att jag länge var inställd på att köpa Samsungs nya Google-lur Nexus Prime. Nu kan jag ju inte med god min påstå att min gamla Desire kan mäta sog med den men när jag tänkte igenom det hela så insåg jag att den fungerade utmärkt och att det enda som verkligen störde mig var det bristande utrymmet. Jag kan ju inte köra offlinesync på alla bra spotifylistor utan bara ett par hindra låtar tex och det kommer man ju inte så långt på.

Den här får vänta ännu ett litet tag

Så då tog jag alltså och köpte ett minneskort istället vilket sparar mig en massa pengar. Ett sälvklart val för många kanske men hade det här varit för ett halvår sedan hade jag tagit och köpt Nexus Prime utan att blinka. Vi får ju trots allt rätt bra deal från jobbet när det gäller mobiler så det blir inte butikspris direkt. Känns bra att nu kunna lägga pengarna på något annat. Vad det blir har jag ingen aning om, men finns ju saker som kläder att köpa och sen finns ju den där stuga också. Kanske sparar jag dem bara eller lägger pengarna på avbetalning av lån till banken.

Förhoppningsvis blir det iaf något vettigare än en ny mobil, för annars skulle det kännas lite bortkastat

#blogg

Moget beslut

Erkänn att du kom hem med 6000 exemplar av Modern Warfare 3 istället.

På franska. Le crap!

Flakmonkey

Hehe nej då, jag köpte inte ett enda spel faktiskt. Har ju Rayman Origins att recensera nu och sen finns det gott om spel i backlogen att lira oclså... Så ingen brådska där direkt

Just ja, ska bli trevligt att läsa Rayman-recensionen när den dyker upp. Det spelet ser verkligen über-mysigt ut.

Medlem

Du ska inte bli medlem i klubben "vi som köper för många spel under steam-reorna" då?

Flakmonkey
Skrivet av BeeJac:

Du ska inte bli medlem i klubben "vi som köper för många spel under steam-reorna" då?

Faktiskt inte köp ett enda spel på Steam, kanske dags?

När föräras vi utav Raymans evangelium?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av BeeJac:

Du ska inte bli medlem i klubben "vi som köper för många spel under steam-reorna" då?

Faktiskt inte köp ett enda spel på Steam, kanske dags?

Oh Ja, Jul-rean coming up next! Du kan få ställa dig i ledet efter @Beejac, @WALTER_IEGO och @73mpl4R.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av BeeJac:

Du ska inte bli medlem i klubben "vi som köper för många spel under steam-reorna" då?

Faktiskt inte köp ett enda spel på Steam, kanske dags?

Oh Ja, Jul-rean coming up next! Du kan få ställa dig i ledet efter @Beejac, @WALTER_IEGO och @73mpl4R.

It's gonna be epic!

Someone said epic?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Someone said epic?

Le Epique!

Medlem

É Epica!


signatur
Medlem

È Epica!


signatur
Flakmonkey

Men hinner man lira det man köper på rean? Har förtstått att en vanlig bieffekt av att vara med i den klubben är attt man får ännu fler spel som man aldrig tar signigenom. Och just det är ju något jag kämpar mot just nu

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Men hinner man lira det man köper på rean? Har förtstått att en vanlig bieffekt av att vara med i den klubben är attt man får ännu fler spel som man aldrig tar signigenom. Och just det är ju något jag kämpar mot just nu

Det stämmer bra för min del, det blir många spontana köp som man aldrig riktigt orkar, eller egentligen inte vill ta sig genom. En annan risk kan också vara att Steam till slut blir den enda tjänsten du köper dina spel från, vilket är väldigt smidigt, men inte marknadsfrämjande. Så har jag det nu, men det är absolut värt det när det är rea

Medlem

fire ze missiles!

Flakmonkey
Skrivet av 73mpl4R:

Det stämmer bra för min del, det blir många spontana köp som man aldrig riktigt orkar, eller egentligen inte vill ta sig genom. En annan risk kan också vara att Steam till slut blir den enda tjänsten du köper dina spel från, vilket är väldigt smidigt, men inte marknadsfrämjande. Så har jag det nu, men det är absolut värt det när det är rea

När är det värt att köpa spel som man sen aldrig spelar? Jag har ju precis lärt mig att man inte tjänar pengar bara för att man handlar på rea så det låter lite lurigt det här med att handla på Steam ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av 73mpl4R:

Det stämmer bra för min del, det blir många spontana köp som man aldrig riktigt orkar, eller egentligen inte vill ta sig genom. En annan risk kan också vara att Steam till slut blir den enda tjänsten du köper dina spel från, vilket är väldigt smidigt, men inte marknadsfrämjande. Så har jag det nu, men det är absolut värt det när det är rea

När är det värt att köpa spel som man sen aldrig spelar? Jag har ju precis lärt mig att man inte tjänar pengar bara för att man handlar på rea så det låter lite lurigt det här med att handla på Steam ^^

Nja, att spara pengar på rea är en definitionsfråga. Om jag tar mig själv som exempel, så köper jag gärna paketdeals, och då får jag ofta med fler spel än vad jag egentligen kommer att spela, och ibland så ser man ett spel som man "borde" ha, som man själv resonerar. Det vore smart om man kunde ge bort dom spelen till en annan Steamanvändare som vill ha de spelen. Men jag gillar Steam ändå, det är en oerhört smidig plattform.

Moderator | Testpilot

Gällande när man kan köpa spel så är ju mellandagsrean kanske en bra tid att handla?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gällande när man kan köpa spel så är ju mellandagsrean kanske en bra tid att handla?

Dig lurar man inte!

1
Skriv svar