Assassin's Creed: Revelations

Robot
Assassin's Creed: Revelations

Assassin's Creed har för varje del blivit bättre och konspirationsteorierna allt tyngre. När nu det fjärde spelet på fem år släpps undrar vi om trenden håller i sig – och om Ezio får den fantastiska avslutning han förtjänar.

#assassins-creed-revelations, #ubisoft, #assassins-creed-ii, #assassins-creed-brotherhood, #tetris, #portal


Moderator | Testpilot
Assassin's Creed: Revelations

I so want this!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Va? Görs de här spelen fortfarande?!


signatur

Everybody needs help.

Nu tror jag man inväntar en fet box med alla spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Uppdragen är aningen lätta och övertydliga. De förklaras utförligt i text och med direktioner på kartan vilket lämnar väldigt lite till spelaren att själv lösa"

"men dessa är minnesvärda för att de är stiliga snarare än utmanande."

Varför är detta negativt? Jag är trött på att spelindustrin blir för påverkad av hardcore spelare som vill ha sin livs största utmaning i spelen. Visst det är en smaksak om man vill ha en utmaning eller inte, och det ska styras av vilken svårighetsnivå man väljer, så om de svåra svårighetsnivåerna är lätta så är det dåligt och vice versa om de lätta svårighetsnivåerna inte verkligen är barnsligt lätta. Men det betraktar väldigt sällan de som skriver recensionerna. Man hör sällan klagomål ifrån de som skriver recensionerna om att det är mycket pussel och att man inte kan hoppa över dem, eller att spelet är för svårt även på den lättaste svårighetsnivån.

Utmanade brukar innebära att man får spela om samma spelsekvens flera gånger, och det kan totalt förstöra en minnesvärd spelsekvens. Ingen spelsekvens ska spelas om mer än 2 gånger anser jag,

"Men tyvärr integreras många av dessa saker inte på ett naturligt sätt i händelserna och man klarar sig bra genom hela spelet med bara sitt svärd och medföljande enda knapptryckning."

Återigen, detta tycker jag är positivt, då får jag använda mej av bomberna för att jag vill göra det, inte för att jag måste. Mer frihet till mej som spelare.

”Ezio bestämmer sig fortfarande allt som oftast för att upprepade gånger okontrollerat studsa upp och ner för, eller pressa sig mot, en vägg istället för att springa dit spelaren vill.”

Detta har inte med enkelheten att göra, det är dålig kontroll helt enkelt. Prototype lider inte av de problemen och där är det enklare att ”klättra”. Så skyll inte på enkelheten här.

Medlem

Förstår inte varför någon köpte de här spelen efter den värdelösa ettan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förstår inte varför någon köpte de här spelen efter den värdelösa ettan.

Bara för at du inte gillar det så betyder inte det att det är värdelöst.

Detta kommer bli ett klart köp !!

Medlem

Linda Grip? Aldrig läst en recension av dig förut.... om detta var Fredrik kanske det skulle fått 4/5?!
Oj sa jag de högt? haha nej skoja bara.

Men nejdå, tänker köpa detta spel helt klart, även om det fått sin kritik.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Varför fick denna delen så låga betyg kolla bara på metacritic det sved i mitt hjärta av att se det http://www.metacritic.com/game/xbox-360/assassins-creed-revel...

Medlem

Skönt att det inte delas ut 5or hela tiden ändå ^^

Detta spel kommer att inhandlas när det blivit lite billigare

Om ändå oinvigda inte får storyn förklarad för sig hoppas jag på att man slipper tutorial uppdrag a´la bär en låda hit led en courtesan dit


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ett ok spel . hadehellre sett man spelar som en karaktär hela tiden..

Medlem

Bra recension. Av det jag läst verkar det vara väldigt likt AC2 BH, tyvärr lite för likt. Gör som någon annan, väntar ett tag till priset har gått ner till 2 hundralappar.

Riktigt välskriven och intressant recension! Jag lär inte hinna spela spelet, men nog var läsningen en fröjd för mitt onda öga, alltid.

Medlem
Skrivet av ketchup:

"Uppdragen är aningen lätta och övertydliga. De förklaras utförligt i text och med direktioner på kartan vilket lämnar väldigt lite till spelaren att själv lösa"

"men dessa är minnesvärda för att de är stiliga snarare än utmanande."

Varför är detta negativt? Jag är trött på att spelindustrin blir för påverkad av hardcore spelare som vill ha sin livs största utmaning i spelen. Visst det är en smaksak om man vill ha en utmaning eller inte, och det ska styras av vilken svårighetsnivå man väljer, så om de svåra svårighetsnivåerna är lätta så är det dåligt och vice versa om de lätta svårighetsnivåerna inte verkligen är barnsligt lätta. Men det betraktar väldigt sällan de som skriver recensionerna. Man hör sällan klagomål ifrån de som skriver recensionerna om att det är mycket pussel och att man inte kan hoppa över dem, eller att spelet är för svårt även på den lättaste svårighetsnivån.

Utmanade brukar innebära att man får spela om samma spelsekvens flera gånger, och det kan totalt förstöra en minnesvärd spelsekvens. Ingen spelsekvens ska spelas om mer än 2 gånger anser jag,

"Men tyvärr integreras många av dessa saker inte på ett naturligt sätt i händelserna och man klarar sig bra genom hela spelet med bara sitt svärd och medföljande enda knapptryckning."

Återigen, detta tycker jag är positivt, då får jag använda mej av bomberna för att jag vill göra det, inte för att jag måste. Mer frihet till mej som spelare.

”Ezio bestämmer sig fortfarande allt som oftast för att upprepade gånger okontrollerat studsa upp och ner för, eller pressa sig mot, en vägg istället för att springa dit spelaren vill.”

Detta har inte med enkelheten att göra, det är dålig kontroll helt enkelt. Prototype lider inte av de problemen och där är det enklare att ”klättra”. Så skyll inte på enkelheten här.

Själv är jag trött på att spelindustrin är så påverkad av casual gamers att dom flesta spelen som släpps kan man klara sig igenom utan att knappt aldrig dö/förlora genom hela spelet.

Dessutom så finns det mer ofta än inte valmöjligheter för svårighetsgrad och jag kan inte komma ihåg senast jag spelade ett spel utan att ta "hard" istället för "normal" om möjligheten finns för att "normal" verkar bli mer och mer "easy" ju fler år som passerar.

Jag har absolut ingen aning om varför du anser att spelindustrin skulle vara mer fokuserad på "hardcore" spelare, när spel blivit så enkla nu och endast blir mer och mer handsnickrade för "casual gamers", vilket kanske är anledningen till att recensenten (plus jag) ger ett spel minus i värde om det inte finns någon utmaning i det?

För mig vore det isåfall mer eller mindre bara samma sak som att se en film istället.

Moderator | Testpilot
Skrivet av mosoloa1:

Linda Grip? Aldrig läst en recension av dig förut.... om detta var Fredrik kanske det skulle fått 4/5?!
Oj sa jag de högt? haha nej skoja bara.

Men nejdå, tänker köpa detta spel helt klart, även om det fått sin kritik.

Kan vara för att hon är ny. Bra första läsning!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förhandsbokade spelet så fick det i brevlådan idag. Har bara hunnit prova lite på första delen av spelet, men måste säga att som inbiten AC fantast är jag inte besviken iaf. Självklart skulle det gå att förbättra det på ett antal punkter, men säg ett spel som är helt perfekt? ^^

Medlem

förstår inte varför det ska vara krav att spelet ska kunna förklara allt som förklarades i de tidigare spelen då det är en del av en triologi?
Är inte det som att man ska kunna se tredje delen av sagan om ringen och direkt förstå allt utan att ha sett de första?

Ser fram emot att få sätta tänderna i detta imorgon ^__^

Vittoria per gli Assassini!!!!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Säkert en fyra eller femma egentligen. De gav Skyrim en femma och det var det värsta skiten jag nånsin spelat.

Medlem

Jag scrollade till betyget, jag pallar inte ens läsa recensionen. Så intresserad är jag av ännu ett Assassins Creed.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

förstår inte varför det ska vara krav att spelet ska kunna förklara allt som förklarades i de tidigare spelen då det är en del av en triologi?
Är inte det som att man ska kunna se tredje delen av sagan om ringen och direkt förstå allt utan att ha sett de första?

Ser fram emot att få sätta tänderna i detta imorgon ^__^

Vittoria per gli Assassini!!!!

Bra sagt, varför ska spel i en serie över huvud taget behöva göra så men inte film? xD
Tänk tex sista harry potter filmen, skulle bli skapligt lång genomgång av vad som hade hänt tidigare O.o

Tro mig, spelet är värt att sätta tänderna i

Sen alla som alltid skriver på artiklar om olika spel hur ointresserade dom är av spelet i fråga, varför ens gå in och läsa och kommentera då?

Medlem
Skrivet av ketchup:

"Uppdragen är aningen lätta och övertydliga. De förklaras utförligt i text och med direktioner på kartan vilket lämnar väldigt lite till spelaren att själv lösa"

"men dessa är minnesvärda för att de är stiliga snarare än utmanande."

Varför är detta negativt? Jag är trött på att spelindustrin blir för påverkad av hardcore spelare som vill ha sin livs största utmaning i spelen. Visst det är en smaksak om man vill ha en utmaning eller inte, och det ska styras av vilken svårighetsnivå man väljer, så om de svåra svårighetsnivåerna är lätta så är det dåligt och vice versa om de lätta svårighetsnivåerna inte verkligen är barnsligt lätta. Men det betraktar väldigt sällan de som skriver recensionerna. Man hör sällan klagomål ifrån de som skriver recensionerna om att det är mycket pussel och att man inte kan hoppa över dem, eller att spelet är för svårt även på den lättaste svårighetsnivån.

Utmanade brukar innebära att man får spela om samma spelsekvens flera gånger, och det kan totalt förstöra en minnesvärd spelsekvens. Ingen spelsekvens ska spelas om mer än 2 gånger anser jag,

"Men tyvärr integreras många av dessa saker inte på ett naturligt sätt i händelserna och man klarar sig bra genom hela spelet med bara sitt svärd och medföljande enda knapptryckning."

Återigen, detta tycker jag är positivt, då får jag använda mej av bomberna för att jag vill göra det, inte för att jag måste. Mer frihet till mej som spelare.

”Ezio bestämmer sig fortfarande allt som oftast för att upprepade gånger okontrollerat studsa upp och ner för, eller pressa sig mot, en vägg istället för att springa dit spelaren vill.”

Detta har inte med enkelheten att göra, det är dålig kontroll helt enkelt. Prototype lider inte av de problemen och där är det enklare att ”klättra”. Så skyll inte på enkelheten här.

Herpa derp. Sånna som du som gör att spelindustrin ser ut som den gör idag. Spel ska vara utmanande annars kan man lika gärna se på en film för vad är meningen med ett spel om man ändå tar sig genom det sovandes?

Nej fy fan för majoriteten av dagens spel

Inaktiv

Garanterat värt mer än en 3:a. Betygen här på FZ börjar bli ytterst tveksamma när exempelvis MW3 får 4/5.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Cane:

Herpa derp. Sånna som du som gör att spelindustrin ser ut som den gör idag. Spel ska vara utmanande annars kan man lika gärna se på en film för vad är meningen med ett spel om man ändå tar sig genom det sovandes?

Nej fy fan för majoriteten av dagens spel

Det är absolut inget fel på spelindustrin, det är en väldigt levande och kreativ bransch. Men tyvärr finns det väldigt många nostalgiska bakåtsträvare som inte ser nyanserna. Vill man ha utmaningar så finns det, det gäller bara att lyfta på arslet och leta lite. De stora titlarna idag är stora just för att de tilltalar så enormt många människor och man kan inte göra det om det inte är lättillgängligt men också underhållande och ger spelarna väldigt mycket spelglädje. Lyft blicken lite så ser du.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Vem är linda grip egentligen ?


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Hawoket:

Vem är linda grip egentligen ?

Skribenten (y) xD

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Detta spel kommer att inhandlas när det blivit lite billigare

är du orolig för priset, Beställ från England. vet inte om man får tipsa om sidor på FZ men priserna är generellt lägre där

Medlem

Också nyfiken på vem Linda Grip är, då jag inte sett något från henne förut.
En ny skribent? Vikarie? Praktikant?
Bra recension i alla fall!


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:
Skrivet av Bizzy:

Detta spel kommer att inhandlas när det blivit lite billigare

är du orolig för priset, Beställ från England. vet inte om man får tipsa om sidor på FZ men priserna är generellt lägre där

Eftersom FZ länkar till pricerunner och ett antal sidor i slutet av recensionen är det säkert ok. Antar att det är zavvi.com du tänker på.

12
Skriv svar