Skyrim kan nu spelas av folk med spindelfobi

Robot
Skyrim kan nu spelas av folk med spindelfobi

Tanka hem modden som förvandlar alla äckelspindlar till björnar eller krabbor!

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrim kan nu spelas av folk med spindelfobi

LOL

Medlem
Medlem

Såg det här om dagen, underbart att folk orkar

Medlem

Funderade på detta, finns många scener i spelet som måste varit ett rent helvete för folk med spindelfobi haha.

Medlem

Det är faktiskt inte så märkligt som det kan låta. Moddar som tar bort spindlar är bland det första som dyker upp till många spel, just för att araknofober har så svårt för att njuta av spelen när det finns spindlar med.

Irrationellt? Ja, definitivt - men fobier är inte rationella, det är ju hela poängen.

Medlem

Jag är livrädd för spindlar men ser det istället som en extra krydda. De är ju trots allt inte överallt i spelet.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tycker Björn familjen på bilden är läskigare.
Wtf 3 björnar som går på backbenen :? som dessutom vill "kramas"


signatur

Rwa?

Medlem

Den här modden är en gudagåva till oss arachnofober - jag har visserligen kommit en bit på vägen sedan Diablo 2, där jag alltid fick tvinga min bror att spela igenom de delar av spelet som innehöll spindlar åt mig, men jag hade nog inte pallat med jättespindlarna i Skyrim.

Det kan vara värt att påpeka att det här bara bytar ut spindel-modellerna mot björnar av varierande storlek (jättespindlar innebär med andra ord ganska maffiga björnar), samt att de helt saknar animationer - så installerar du modden kommer du att bli jagad av flytande björnar med utsträckta armar, som när de väl dör står kvar som något läbbiga statyer. Så vitt jag vet är hitboxen fortfarande samma som den ursprungliga spindelmodellen och det är nog ganska vanskligt att försöka slåss mot spindelbjörnarna i närstrid.

Medlem
Medlem

PETA kommer bli vansinnigt upprörda över detta!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skrivet av Eisenhart73:

PETA kommer bli vansinnigt upprörda över detta!

Haha!

Medlem

Pedobear only wants a hug!

Medlem

Gay ..... om dem är så rädda för dem varför dödar dem inte dem då ? lol vill inte ha några dåliga kommentarer som typ " dem är för rädda för att döda spindlarna -.-

Medlem

Jag klarar knappt av att se på skärmen när det gäller spindlar i spel, fast det beror lite på hur de är designade. Det brukar gå bra om de ser rejält påhittade ut för det mesta, men ibland så lyckas man designa något som jag helt enkelt inte klarar av att titta på Jag minns t.ex ett grottsystem i Ultima 9 som jag knappt stod ut med.

Men så är också Arachnophobia den värsta film jag vet. Jag kommer aldrig mer att se en sekund av den filmen

edit: Det är på en instinktiv nivå på något sätt, det är ju inte så att man sitter där och tänker "oj vad äcklig, det här var inte kul" utan det är ju panik vid första ögonkastet om det är "bra" nog designat. Som någon sade så är fobier inte rationella

Medlem

Jag hatar spindlar IRL ... och spelets spindlar gjorde mig faktiskt lite skraj xD ... sprang nästan för livet o dom bara följde mig

Medlem

För mig som inte lider av spindelfobi så är detta ganska komiskt. Men samtidigt vet jag att vissa lider av sjuklig rädsla för spindlar som gör dem nästan handlingsförlamade. Och de kan säkert uppskatta detta.

Medlem

och nu ser de ut som pedobears. great.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Björnar som lägger fin väv i en grotta

Medlem
Skrivet av johannessam:

Gay ..... om dem är så rädda för dem varför dödar dem inte dem då ? lol vill inte ha några dåliga kommentarer som typ " dem är för rädda för att döda spindlarna -.-

Du börjar ditt inlägg med att kalla det gay och går vidare med att säga att du inte vill ha några dåliga kommentarer.. makes sence O.o

Medlem

såg detta för ett tag sen, skrattade ihjäl mig

Medlem
Medlem

Jag förstår inte fobi vad gällande en hög polygoner med en pixeltäcke över sig. Fobier "IRL" är en sak, men i spel...? Jag förstår inte det.

Inaktiv

Varför finns inte detta till 360


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Björnarna ser helt klart läskigare ut!

jag kan helt och hållet förstå meningen med denna mod. När jag var yngre hade jag en enorm spindelfobi (speciellt stora håriga jävla äckel) och det gällde inte bara "kelspindlarna" på skansen utan också i spel. Ovan nämnda Diablo, Baldurs Gate och i princip alla 90-tals RPG:n som exsisterat hade jag otroliga svårigheter att spel igenom tack vare alla spindlar. Genom åren som blev min fobi lättare men jag brukade oftast sätta mig i skräddarställning varje gång jag såg en spindel i ett spel (av rädsla att en spndeljävel skulle komma krypande under bordet, lol!), men är helt bortblåst nu.

Medlem

Dagens spelare, törs inte ens lira ett spel ed spindlar i XD
OMG, bara för att jag är rädd för något så hindrar det inte mig från att spela ett spel som innehåller det, har man sådana problem att skilja på verklighet och spel kan man ju fundera om man verkligen ska spela spelet...

Medlem

Aha, det är i den här tråden man gör narr av folk med fobier?

Classy.

Skrivet av Grumbledock:

Dagens spelare, törs inte ens lira ett spel ed spindlar i XD
OMG, bara för att jag är rädd för något så hindrar det inte mig från att spela ett spel som innehåller det, har man sådana problem att skilja på verklighet och spel kan man ju fundera om man verkligen ska spela spelet...

Det är bra att du är kaxig, men en "fobi" är ingen självvald rädsla utan är starkt förknippat med olika ångestsyndrom, du har säkert ett och annat som du räds göra, eller som skrämmer dig, men det vågar du nog inte berätta här?

Man kan ju också fundera över om man kan respektera de människor som lider av det här istället för att se allt svart och vitt, men det är också en fobi i sig att inte kunna göra det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar