De 10 bästa Skyrim-moddarna hittills

Robot
De 10 bästa Skyrim-moddarna hittills

PC Gamer tipsar om moddarna som du måste installera bums!

#bethesda


Medlem
De 10 bästa Skyrim-moddarna hittills

Blod modden var riktigt bra gjord, inte många gånger jag upplevt att jag varit tvungen att titta en andra gång för att faktiskt avgöra om det var verkligt eller inte. Imponerande.

Medlem

Men hallå, Nude Females modden då?

Medlem
Skrivet av MachOne:

Men hallå, Nude Females modden då?

Blev du så pilsk av kvinnan på bilden ovan? Lite udda smak, men men...vad som än flyter din båt.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av MachOne:

Men hallå, Nude Females modden då?

Blev du så pilsk av kvinnan på bilden ovan? Lite udda smak, men men...vad som än flyter din båt.

Hur kan man inte gå loss på gamla häxor med klor?

Medlem

Aaaaah! Nu börjas det! Moddar FTW! *big grin*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av MachOne:

Men hallå, Nude Females modden då?

Blev du så pilsk av kvinnan på bilden ovan? Lite udda smak, men men...vad som än flyter din båt.

Kvinna på bilden är väl lite tveksam men Khajiit furries FTW.
Fan nu får man väl PETA efter sig.

Medlem

Blod-modden får provas imorgon, den såg riktigt bra ut!

Medlem

får mig alltid att undra vad utvecklarna gör? när det folk så pass få dagar efter släppet gör saker så mycket bättre


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Ska alla dessa texture moddar in i texture mappen i Data mappen?

Medlem

Väntar bara på en 'killable children'-mod så är jag nöjd sedan.

Medlem

Ja, Lägg Textues katalogen direkt i Data

Inaktiv
Skrivet av nilfisk:

Ja, Lägg Textues katalogen direkt i Data

Tackar!

Medlem

Hmm fick inte det har spelet max betyg?, varfor behovs det da tex blods moddar och dvs andra moddar om spelt nu ska vara perfekt?. kanns som att man koper en spirlans ny bil som sags vara pefekt bara for att fa reda pa att man dock behover en ny motor till den..

Medlem
Skrivet av Cypher:

Hmm fick inte det har spelet max betyg?, varfor behovs det da tex blods moddar och dvs andra moddar om spelt nu ska vara perfekt?. kanns som att man koper en spirlans ny bil som sags vara pefekt bara for att fa reda pa att man dock behover en ny motor till den..

För att folk har olika tycke och smak? Jag t.ex. behöver inte någon av dessa moddar, men det finns dom som tycker annorlunda.

och det finns många som köper en Ferrari eller Rolls och sedan skickar den till en Stylingfirma för att byta ut fälgar, inredning osv...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Så ni tror helt ärligt talat att utvecklarna inte är kapabla att göra liknande detaljer? De har till skillnad från mod-skaparna tre plattformar att optimera och utveckla för samt begränsat med tid på varje område (och med tanke på hur mycket content det finns i Skyrim ...). Tycker inte det är särskilt konstigt och moddarna har en förmåga att höja systemkraven en hel del.

Däremot är det ruskigt trevligt att det redan börjar komma moddar

Edit: Ångrar mig lite. Interface Hard Coded är en sån där mod som lägger ner den där extra arbetsdagen som krävts från Betheda för att få liiite vettigare PC-kontroller.

Inaktiv

moddar är okej, om dom förbättrar något utan att höja systemkraven, annars kan dom stoppa upp dom nånstans, om det börjar lagga.

Medlem

Värt att nämna i artikeln är kanske att spelets Creation Kit ännu inte har släppts, så det kommer dröja ett litet tag till innan massan kommer ha full tillgång till att kunna modda. Så än så länge sitter vi fast med i princip bara textur/skin-mods, tyvärr :(.

När creation kit kommer ut, då jävlar !

Medlem

Haha på blod modden, ser ut som något sorts alien blod med så mycket "glitter" i det


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av SeniiL:

får mig alltid att undra vad utvecklarna gör? när det folk så pass få dagar efter släppet gör saker så mycket bättre

Någonstans måste de dra gränsen om vad som ska göras och inte göras. Många plattformar som spelet ska funka på oxå. Tid och pengar är väl så man kan summera det.. och med tanke på recensionerna så har dom väl gjort vad som krävts av dem? sen om man tycker det är varken mer eller mindre är en annan sak. Själv tycker jag jag får otroligt mycket för pengarna.. och nu med moddar så blir det bara mervärde!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Cypher:

Hmm fick inte det har spelet max betyg?, varfor behovs det da tex blods moddar och dvs andra moddar om spelt nu ska vara perfekt?. kanns som att man koper en spirlans ny bil som sags vara pefekt bara for att fa reda pa att man dock behover en ny motor till den..

FZ recenserade Xbox 360-versionen och då kan man inte kräva för mycket av hårdvaran.

F.ö. väntar jag på nån overhaul mod av nåt slag för gränssnittet. Vad som helst är bättre än vad vi har nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Väntar bara på en 'killable children'-mod så är jag nöjd sedan.

Det var den första modden som laddades upp på skyrimnexus


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Jag väntar på en UI-mod.

Medlem

Tycker att FXAA-injector modden bör listas då den gör en otrolig skillnad på skärpan av texturer och objekts kanter till nästan ingen prestandaförlust.

Medlem

Utan mod skulle Elder Scrolls-serien vara jäkla tråkig. Grafiskt så är det inte direkt snyggt. Vissa inomhusmiljöer är helt ok och Skyrims höga höjder är mäktigt men... den blockiga och blurriga texturen på nära håll är riktigt kass för ett spelsläpp 2011.
Tur att det är enkelt att pilla på några värden i Skyrim.ini-filen. Sen finns det "FXAA Post Process Injector" som snyggar till Directx 9 i Skyrim.

Kommer säkert att fyllas på med en hel del riktigt bra moddar inom 2-3 månader.

Och alla dessa fobier med spindlar och spindelnät. Rekommenderar att ni går i terapi eller nått. Vad vore ett Elder Scrolls-lir utan spindlar.

Medlem
Skrivet av Kartraith:
Skrivet av kebbe:

Väntar bara på en 'killable children'-mod så är jag nöjd sedan.

Det var den första modden som laddades upp på skyrimnexus

Härligt, tack för tipset!

Medlem

Något förhastad artikel. Modverktygen är inte släppta än. Vänta en månad eller två i alla fall om det nu ska göras en topp tio-lista.

Medlem
Skrivet av palmtree:

Något förhastad artikel. Modverktygen är inte släppta än. Vänta en månad eller två i alla fall om det nu ska göras en topp tio-lista.

Försökte hitta någon info om det var ute ännu eller så.. men ganska svårt att hitta något om det som inte är gamla nyheter från våren och sommaren.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av palmtree:

Något förhastad artikel. Modverktygen är inte släppta än. Vänta en månad eller två i alla fall om det nu ska göras en topp tio-lista.

Det står inte "top 10 genom tiderna, inklusive framtiden". Just fyi.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av palmtree:

Något förhastad artikel. Modverktygen är inte släppta än. Vänta en månad eller två i alla fall om det nu ska göras en topp tio-lista.

Försökte hitta någon info om det var ute ännu eller så.. men ganska svårt att hitta något om det som inte är gamla nyheter från våren och sommaren.

Det var ju meningen att Construction set skulle släppas bundled med spelet, men det blev inte så, antar att det kommer ut väldigt snart, förhoppningsvis inom några veckor. Ska bli kul att se vad modding-communityt kommer göra med detta spelet. Det positiva är att Skyrim antagligen blir det mest modbara AAA-spelet på ett bra tag(rätta mig gärna om jag har fel, har inte så jättebra koll på vilka nya spel som låter spelaren modda), vilket leder till att de som är intresserade av att modda kommer söka sig till skyrim även om det inte är deras typ av spel !

12
Skriv svar