Utnyttja buggar i Battlefield 3 och bli bannad

Robot
Utnyttja buggar i Battlefield 3 och bli bannad

Nolltolerans när det gäller fusk, säger Dice med en synnerligen myndig stämma.

#battlefield-3, #dice


Medlem
Utnyttja buggar i Battlefield 3 och bli bannad

Varför i helvete visar ni sånt?

Nu får ännu mer folk bara denna idiotidén och testa!

Medlem

Är väl jättebra, kan alla som letar efter sätt att boosta/hacka/whatever bli bannade.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av totte1015:

Varför i helvete visar ni sånt?

Nu får ännu mer folk bara denna idiotidén och testa!

Är de så dumma att de utnyttjar detta efter läst nyheten så är de riktigt dumma och förtjänas att bli bannade.
Själv tycker jag att det är bra de går på hårt mot de som fuskar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Kan förstå om folk håller på och utnyttjarbuggar på detta vis, det tar ett tag och låsa upp saker och för den som inte vill behöva dedikera sitt liv till spelet och vill pröva på nya vapen i multiplayer så är det här ett jättebra alternativ..

sen spelar det ingen roll om man så har en miljon poäng i battlelog eller om man lirar pcw, hade vart värre om det hade handlat om aimbot..

Medlem

Visst, bra att de bannar men bättre om de istället skulle göra sitt jobb och fixa buggen/fuskandet, det kan inte vara *så svårt* att implementera ett system där folk inte fuskar/boostar.
Lättaste sättet: ta bort levlar = ingen anledning att boosta.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av totte1015:

Varför i helvete visar ni sånt?

Nu får ännu mer folk bara denna idiotidén och testa!

Är de så dumma att de utnyttjar detta efter läst nyheten så är de riktigt dumma och förtjänas att bli bannade.
Själv tycker jag att det är bra de går på hårt mot de som fuskar.

Självklart!
Men det finns alltid P12: or som tänker "Nää, dom märker nog inte om jag bara gör det ibland"

Medlem
Skrivet av Ecodot:

Kan förstå om folk håller på och utnyttjarbuggar på detta vis, det tar ett tag och låsa upp saker och för den som inte vill behöva dedikera sitt liv till spelet och vill pröva på nya vapen i multiplayer så är det här ett jättebra alternativ..

sen spelar det ingen roll om man så har en miljon poäng i battlelog eller om man lirar pcw, hade vart värre om det hade handlat om aimbot..

Fan vad hilarious att du kallar sploitande för "ett jättebra alternativ", men såklart endast förutsatt om man är lat/oengagerad/saknar tid och talang och inte kan/vill/orkar låsa upp saker rättvist som alla andra som spelar.

Då gör det inget, då är det ett jättebra alternativ.

Medlem

Nån mer som fick problem med detta spel efter Origin updaten. Spelet flöt perfekt i 2 veckor, hade bara problem med att spelet krasha första gången det startas. Nu har jag strul med att ljudet fastnar i loop, grafik fel, spelet krashar och man måste hard reset. Först fick jag bara kernel problemet med det löste nya nvidia drivers. Men det andra är kvar än. Ibland kan man lira en runda, ibland krashar det 5-6 gånger i rad.

Men allt detta strul efter origin updaten. Vore roligare om Dice gav nån respons angående dessa problem, då det blev så här för många fler.

Medlem

lol att dom lägger tid på att banna folk som använder buggar, använd den tiden till att patcha ist !

Medlem

bara bra, banna alla fuskare.
på så sätt så kommer nog kvaliten på motståndet att öka också då folk som nu uppenbart inte är bra på att spela, blir bannade.

Medlem

Varför fixar dom inte bara buggen och nollar statsen för de som de som fuskat. Det är ju inte som de använt aimbot eller liknande.

Medlem

tvivlar att dom bannar någon som av misstag gjort det,

Självklart så är det bra ifall det fixas.

Personligen har jag dålig koll på vad man menar vad boostning är i detta sammanhang men det är säkert lika bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

En del har man ju kickat från vår server som nyttjar den buggen.
Man märker det ganska tydligt, rätt vad det är så har någon 10k poäng och 0 kills.
Kick the baby!


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Tyckte också det var lite konstigt då alla redan är level 40-70, dom har gjort så där då, eller resupplya skott och hp, nåja man får väl spela hederliga vägen genom miljontals timmar för att komma till den level då. hoppas Precis alla som utnyttjat det där blir bannade, förbannat fuskigt om jag ska va level 20 och en utnyttjare får va 50-60 ostraffat.

Medlem

Det är så festligt, när jag gnäller på att det är svårt för casualspelare att få "uppleva" hela spelet för att man inte har tid, så skriker folk att det inte är "så stor skillnad" på upgrades och så vidare.

Men nu när det fuskas så börjar det whineas som fan!

Alltså, just detta bevisar ju vad _JAG_ tycker har blivit helt fel med FPS:

* Jag vill bara in och spela 30 minuter, ha maximalt roligt under den tiden/rundan jag spelar, ha tillgång till allting, och spela för att vinna rundan.

* Verkligheten:
Folk är bara statskåta MMORGP-wannabes ("det finns en samlare i alla".... och det verkar ju även spelltillverkarna ha insett). Det är viktigare att "levla" än att spela spelet för att ha roligt.
Den centrala rollen verkar ju inte ligga i den enskilda rundan, eller lagets vinst, utan att "levla" sin egen "gubbe" så mycket som möjligt.

Därför så offrar dom gladeligen även sina lagkamrater som lockbeten etc om det kan hjälpa.
1000 ggr har man blivit skjuten i ryggen för att han man _Trodde_ täckte rygg istället satt och campade i ett hörn, för att sen enkelt kunna döda snubben som gav sin position av att döda mig...
När fan blev det såhär skevt?

Medlem
Skrivet av DrBagguette:

Det är så festligt, när jag gnäller på att det är svårt för casualspelare att få "uppleva" hela spelet för att man inte har tid, så skriker folk att det inte är "så stor skillnad" på upgrades och så vidare.Men nu när det fuskas så börjar det whineas som fan!

Det mesta man låser upp är inte OP (ok det finns vissa undantag). Största skillnaden rent allmänt är väl zoom för vapnen men det låser man ju upp rätt snabbt. Men hur som helst, det är väl inte så konstigt om folk vill att man ska ha spelat på samma villkor och förtjänat unlocksen?

Skrivet av DrBagguette:

Därför så offrar dom gladeligen även sina lagkamrater som lockbeten etc om det kan hjälpa. 1000 ggr har man blivit skjuten i ryggen för att han man _Trodde_ täckte rygg istället satt och campade i ett hörn, för att sen enkelt kunna döda snubben som gav sin position av att döda mig... När fan blev det såhär skevt?

Låter rätt långsökt att lagkamraten sitter och väntar på att du ska dö innan han börjar skjuta på fienden. Lätt hänt att fienden hann smita förbi. Och vill du ha teamplay så får du spela med kompisar och mic, eller gilla läget på public.

Inaktiv
Skrivet av DrBagguette:

Det är så festligt, när jag gnäller på att det är svårt för casualspelare att få "uppleva" hela spelet för att man inte har tid, så skriker folk att det inte är "så stor skillnad" på upgrades och så vidare.

Men nu när det fuskas så börjar det whineas som fan!

Alltså, just detta bevisar ju vad _JAG_ tycker har blivit helt fel med FPS:

* Jag vill bara in och spela 30 minuter, ha maximalt roligt under den tiden/rundan jag spelar, ha tillgång till allting, och spela för att vinna rundan.

* Verkligheten:
Folk är bara statskåta MMORGP-wannabes ("det finns en samlare i alla".... och det verkar ju även spelltillverkarna ha insett). Det är viktigare att "levla" än att spela spelet för att ha roligt.
Den centrala rollen verkar ju inte ligga i den enskilda rundan, eller lagets vinst, utan att "levla" sin egen "gubbe" så mycket som möjligt.

Därför så offrar dom gladeligen även sina lagkamrater som lockbeten etc om det kan hjälpa.
1000 ggr har man blivit skjuten i ryggen för att han man _Trodde_ täckte rygg istället satt och campade i ett hörn, för att sen enkelt kunna döda snubben som gav sin position av att döda mig...
När fan blev det såhär skevt?

Kunde inte sagt det bättre själv, bra skrivet!


signatur

äldre än dig!

Medlem

Detta var bara onödigt............

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

lol att dom lägger tid på att banna folk som använder buggar, använd den tiden till att patcha ist !

Tror du alla i ett spelföretag kan arbeta på en patch samtidigt?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bra att dem bannar idioter som dessa...


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av tuckdragon:

lol att dom lägger tid på att banna folk som använder buggar, använd den tiden till att patcha ist !

Tror du alla i ett spelföretag kan arbeta på en patch samtidigt?

Trevligt att se fler personer som fattar att alla i företaget inte är programmerare som jaga och fixar buggar.

Medlem

De kan ju lägga tid på att balansera spelet först

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av tuckdragon:

lol att dom lägger tid på att banna folk som använder buggar, använd den tiden till att patcha ist !

Tror du alla i ett spelföretag kan arbeta på en patch samtidigt?

Trevligt att se fler personer som fattar att alla i företaget inte är programmerare som jaga och fixar buggar.

det fattar väl jag med, men jag hade personligen valt å patcha först, sen när jag väl har patchat så väljer jag att reseta folks statistik, så att dom bara har slösat en jävla massa tid ist

fast nu så är det säkert folk som gör värre saker än i videon, och då kan man ju förstå att dom blir bannade.

(skrev första kommentaren klockan 7 på morgonen, så tänkte inte igenom innan jag skrev.. har inte gått å lagt mig än)

Medlem

Äsch vem behöver en bugg för att levla engineer... ge mig en bugg till recon så man slipper sitta och lira den värdelösa klassen i massa timmar.

Skrivet av DrBagguette:

Alltså, just detta bevisar ju vad _JAG_ tycker har blivit helt fel med FPS:

* Jag vill bara in och spela 30 minuter, ha maximalt roligt under den tiden/rundan jag spelar, ha tillgång till allting, och spela för att vinna rundan.

* Verkligheten:
Folk är bara statskåta MMORGP-wannabes ("det finns en samlare i alla".... och det verkar ju även spelltillverkarna ha insett). Det är viktigare att "levla" än att spela spelet för att ha roligt.
Den centrala rollen verkar ju inte ligga i den enskilda rundan, eller lagets vinst, utan att "levla" sin egen "gubbe" så mycket som möjligt.

Det finns nog många som gillar ett system där man har lite mer långsiktiga mål. Jag tycker det är kul att försöka få alla fler vapen osv. ger spelet mer livslängd. Sen finner jag att spelet är långt mer belönade om man faktiskt satsar på att vinna då det ger bra score att plocka flaggor etc. Sen finns det ju dom som ligger o trycker i en buske med en sniper bössa enbart för att få en bra k/d ratio men så kommer det alltid vara.

Lite som att aktivera fusk så man får allt i GTA och sen bara röja runt i spelvärlden, kul i 5 min sen poänglöst, kör man story däremot så får man istället "mål" och låser upp saker genom att klara dom.

Medlem
Skrivet av Ecodot:

Kan förstå om folk håller på och utnyttjarbuggar på detta vis, det tar ett tag och låsa upp saker och för den som inte vill behöva dedikera sitt liv till spelet och vill pröva på nya vapen i multiplayer så är det här ett jättebra alternativ..

sen spelar det ingen roll om man så har en miljon poäng i battlelog eller om man lirar pcw, hade vart värre om det hade handlat om aimbot..

+1
Håller med helt. Aimbot går såklart bort, bara idioter som håller på och förstör för andra för egen underhållning.

Men att kunna levla upp snabbt för att få alla vapen etc ser jag inte som något fel i sig. Själv boosta jag med ett hack i CoD så jag blev rank 50 lr vad det var, det var sjukt nice man fick alla vapen etc så man slapp hålla på och nöta i eviheter för att kunna använda allt.
Tycker inte det är fusk egentligen.

Medlem

Heeeeeeeeelt rätt! banna/resetta dom där jädra boostarna!

Det måste ju vara de som älskar BF, som har kommit på de här glitcharna. Så var det med den kärleken. Stäng av dem helt och hållet, så att de får köpa ett nytt spel om de vill ge sig in i leken igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är det här på riktigt? Rapporterar ni om hur man fuskar i spelet genom att exploatera buggar?`

FZ, ibland undrar man hur ni tänker.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Folk som direkt fuskar; third party softwares etc. Skall självklart bli bannade.
Men dem som utnyttjar exploits? Varför ser inte ea till att fixa så att det inte går bara..

123
Skriv svar