Problemas med serverjoin i Battlefield 3

Medlem
Problemas med serverjoin i Battlefield 3

Heeeej heeeej Frazgzone!!

Jag har nylien skaffat Battlefield 3 men har dessvärre STORA problem med att spela spelet. Jag vet att jag inte är ensam men nu har det gått ett tag och det verkar redan ha löst sig för många (i och för sig har jag inte haft jättemycket tid att spela heller, men nu börjar jag bli sugen).

Det som händer är att jag i praktiken alltid kommer förbi "joining server", "initializin" och "loggin in". Det jag fastnar på är "Connecting", som jag faktiskt bara kommit förbi ett fåtal gånger. Senast var imorse där Battlelog hävdade "Playing" i statusrutan, men när jag öppnade upp BF3.exe vart allt vitt och jag kunde inte spela :/

Så.... jag VET att spelet fungerar på min pimpade Sony Vaio, eftersom jag både kört singleplayer och 16 min online (fråga inte hur det gick till den gången ).... De åtgärder som jag vidtagit för att komma förbi detta problem är:

- Stänga av UNpN i min router, Thomson TG787
- Öppna portar enligt portforward.com på min Thomson TG787
- Testat att köra utan Origin

MEN jag har börjat få slut på goda idéer nu....... är det någon som har lite taktiska tips på vad jag kan göra?! Vad mer kan jag testa??

HJÄRTLIGT TACK PÅ FÖRHAND !!

Medlem

Vilken webläsare använder du? En kompis till mig kan inte spela i Internet Explore, fast i Firefox, men inte lägga till vänner i Firefox, bara i IE...

Medlem

Jag har IE, FF och Chrome, det funkar bara i Chrome för mig... Har ingen aning om varför.

Medlem

Jag hade stora problem tills jag stängde av Web Shield i Avast, så kolla ifall ditt antivirus eller andra program kanske blockar något.

1
Skriv svar