Mer ben åt folket!

Flakmonkey
Mer ben åt folket!

Jag tänkte på ett par saker när jag läste recensionen av Halo-remaken. Dels att jag aldrig riktigt kommer förstå storheten i serien. Förr även om jag gillar alla delar ser jag inte vad som gör spelen så otroligt bra, förutom musiken då förstås. Det andra jag tänkte på var en liten sak som serien introducerade (åtminstone vad jag kan minnas och på bred front) och som jag verkligen uppskattar - du ser dina egna ben!

Visst är det en liten skitsak på det stora hela men det ger en helt annan närvarokänsla att titta ner och se "sina" ben sprattla där nere. Du är inte bara ett vapen med ett par fastlimmade armar utan du är en hel kropp. Förstår verkligen inte varför fler utvecklare satsat på att lägga in det i sina spel/motorer. Starbreeze har det också pm kag inte missminnermig och även där är det ett stort plus. Du får ju en helt annan känsla av tyngd, etc och det på ett väldigt enkelt sätt. Åtminstone så inbillar jag mig att det är enkelt

Så fram för fler huvudpersoner i fps med ben, det skulle vara ett stort steg fram för genren, eller vad tycker ni? Nu är det kanske mer regeln än undantag att benen syns i dagsläget men isf är det enbart positivt och något som vi kanske kan tacka Halo för till viss del.

#blogg

Mer ben åt folket!

Halo är svårt att älska, man måste ta sig igenom alla fem spelen för att kunna säga: "Aha, I don't get it..." Men det är kul så länge det varar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer ihåg Jurasic Park Trespasser, tittade man när stötte man på en byst

Flakmonkey

Mirrors Edge gjorde ju det här med ben och känsla av att den man styr har en hel kropp exemplariskt... tänk om det skulle finnas i alla FPS... hade varit nice

1
Skriv svar