Skyrim Esbern bugg - Lösning.

Medlem
Skyrim Esbern bugg - Lösning.

Esbern är tyvärr buggad utav bara den, dialogerna fladdrar förbi och han vägrar öppna dörren..

Här är lösningen på detta problem.

1: ladda ner Bsa unpacker HÄR

2: Leta reda på Voicesextra.bsa i skyrims datamapp och öppna.

3: extrahera innehållet i filen direkt i data-mappen i skyrimfoldern.

Klart!

Relativt simpel fix, men klart värt det..
Esberns röst spelas nämligen av någon speciell

Medlem

Everyone who has Esbern glitch/bug where he doesn't open the door: open console and type 'movetoqt mq202 1' (without ' ')

This way you are behind the door, now find his bed, sleep for over 9 hours or something. Best could be 24. Then go spam talk him or do something like scavenging his place. He should open the door after 2 minutes or something.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Everyone who has Esbern glitch/bug where he doesn't open the door: open console and type 'movetoqt mq202 1' (without ' ')

.

Problemet blir ju då bara att resten av questlinjen är fubar också..

För min del är det värt det att fixa det permanent istället för att konsolhacka och spamma E i parti och minut.

Medlem

Tack så hemskt mycket för tipset, sjukt irriterande var det i senare quest!

Medlem

Jag har ingen mapp med data filerna jag vet inte varför. kan någon hjälpa mig ?

Medlem

Ok men hur får man BSA att börja extracta? Jag öppnar filen väljer extract all sedan skyrim data mappen och klickar sedan ok. Men hur får jag den att börja extracta?

Medlem

@ ehun, reinstall? kolla i papperskorgen kanske?, vettefasen.

@ dasen det ska vara klart där.

Medlem

Jo gjorde samma sak 5ggr xD femte gången så funkade fast jag hade gjort samma sak alla gångerna innan också men sak samma det funkar nu iaf!

Medlem

Tusen tack, arach! För er som inte lyckas - extrahera till skrivbordet istället och flytta "sounds-mappen" själv. Gissar på att det har att göra med windows 7/vista och allt j#vla administrator-tjat ^^

puss puss

Medlem

Tackar! Förstör spelet enormt mycket när en huvudperson inte säger ett skit, särskilt i ett RPG.

Tusen tack!

det är ännu värre senare när man sitter vid runda bordet..
då ska han prata men.. det gör han inte!
så nu är jag fast i spelet..

Medlem

Direktlänk för er som inte vill hålla på med BSA (använde själv länken nedan för att fixa problemet):

http://www.multiupload.com/P4HR8FKUFS
(lägg sound-katalogen från rar-filen direkt i skyrim/data så ska allt fungera som det ska).

Sidonotis: lite underligt att main-questet buggar ut såhär rejält. Att ett (hittills) sido-quest buggat (på ca 60 timmar) har jag förståelse för, spelet är trots allt rätt stort. Men man kan ju ändå tycka att main-questet borde ha spelats igenom på respektive plattform innan release.

mm..
alla utvecklare som får låna bethsedas grejer failar totalt. bara kolla new vegas som är halvt ospelbart.

Medlem

När väl jag skulle få höra Max V S röst så buggar det.... grinigt att man betalar för ett spel och detta uppstår.... hämtade sound katalogen från en viss bukt ... tycker det är konstigt att just detta händer bara... spelet har ju funnits ett tag :<

1
Skriv svar