Warner bryter tystnaden om Batmans korrupta sparfiler

Robot
Warner bryter tystnaden om Batmans korrupta sparfiler

Efter en halv månads envis tystnad uppmärksammar utgivaren bakom Batman: Arkham City problemet kring 360-versionens förlorade sparfiler. Warner vill veta allt och vill att du mailar dem – nu.

#warner-bros-interactive, #batman-arkham-city


Medlem
Warner bryter tystnaden om Batmans korrupta sparfiler

Varför sätter de "disappearing save files" inom citationstecken. Låter nästan som de inte tror på att det hänt...

"Alltså, det är så himla jobbigt att utveckla till PC för att det är så olika konfigurationer så det blir problem" etc etc

Nu var det visserligen Bethesda som sa detta men det har kommit från andra håll också.

Moderator | Testpilot
Skrivet av LantisBo:

Varför sätter de "disappearing save files" inom citationstecken. Låter nästan som de inte tror på att det hänt...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Citationstecken


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu orkar jag inte citera LantisBo här men, man brukar citera något när man vill uppmärksamma någon om en viss del i texten t ex.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Konsol är för folk som inte ställer så höga krav.

Medlem
Skrivet av Hawoket:

Nu orkar jag inte citera LantisBo här men, man brukar citera något när man vill uppmärksamma någon om en viss del i texten t ex.

Precis, enligt Wikipedia:

Citat:

Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton

Däremot bör citationstecken inte användas för att framhäva ett ords betydelse eller vikt rent generellt, eftersom detta lätt kan misstolkas som ironi. Om ett visst ord i en mening ska framhävas innehållsmässigt rekommenderas kursivering eller halvfet stil:

Moderator | Testpilot
Skrivet av LantisBo:
Skrivet av Hawoket:

Nu orkar jag inte citera LantisBo här men, man brukar citera något när man vill uppmärksamma någon om en viss del i texten t ex.

Precis, enligt Wikipedia:

Citat:

Citationstecken används även för att markera ett ord där man vill fästa uppmärksamheten vid att själva ordet används på ett ovanligt sätt eller att ordet ges en betydelse det vanligtvis inte har, ibland med en ironisk underton

Däremot bör citationstecken inte användas för att framhäva ett ords betydelse eller vikt rent generellt, eftersom detta lätt kan misstolkas som ironi. Om ett visst ord i en mening ska framhävas innehållsmässigt rekommenderas kursivering eller halvfet stil:

Förstår inte varför du bryr dig och måste visa upp felet i texten som ingen annan bryr sig om. Dessutom gör dem inget fel heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

De jobbar verkligen fort...

Medlem

De är skönt snabba. Jag har haft mitt Batman: AC sedan releasedagen och har inte kunnat spela det. Jag har det till ps3 och har problemet med att spelet hänger sig. Det är många på forumet som har det och än så länge är enda svaret i stort sätt mailet alla som felanmält det fick där de skrev "det är antagligen fel på din konsol, kontakta sony för service".
Nu har iaf butiken där jag köpte spelet sagt att jag får reklamera den och få pengarna tillbaks, skönt att någon del i kedjan gav support.

Medlem

"enkätundersökning" kom igen nu va? Ibland undrar man om det är p12 på redaktionen.

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

"enkätundersökning" kom igen nu va? Ibland undrar man om det är p12 på redaktionen.

Wat be da problem mon?

Skrivet av cat_fish_1:

"enkätundersökning" kom igen nu va? Ibland undrar man om det är p12 på redaktionen.

Herrn kanske hade föredragit uttrycket "voxpop" ?

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

"Alltså, det är så himla jobbigt att utveckla till PC för att det är så olika konfigurationer så det blir problem" etc etc

Nu var det visserligen Bethesda som sa detta men det har kommit från andra håll också.

Betänk då hur horribelt det hade varit till PC, med tanke på att konsolerna har så små skillnader medan PC massive. Då hade nog spelet raderat sig själv men sparat save-files XD

Skämt å sido, men det kan bero på för lite testande, att folk har gamla konsoler/gammal dashboard (flashad), ny dashboard (beta) pimpat sin konsol med custom-teman/program eller likande. Kan till och med bero på dålig kod från ett annat spel som skadar indirekt (se MW2).
Det är lättare att utveckla för konsol, men det betyder inte att det är omöjligt att misslyckas ^^

1
Skriv svar