Saints Row: The Third

Robot
Saints Row: The Third

Nu lägger vi undan allt som stavas ödmjukt, modest och subtilt. Vi spelar galna Saints Row 3.

#saints-row-2, #saints-row-the-third


Medlem
Saints Row: The Third

Duger för mig

Hehe, ja! Whatever floats your boat. Jag kommer garanterat fortsätta spela det en tid framöver!

Moderator | Testpilot

Verkar rätt roligt. Du är också ny precis som hon som skrev AssCred recensionen? Välkommen i såfall!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tack för det! Och det ÄR rätt roligt faktiskt!

Medlem

Installerar just nu. Det verkar vara awesome!

Medlem

PEGI 18? mmm tjena ... 3 mena dom väl?

Medlem
Skrivet av rewoX:

PEGI 18? mmm tjena ... 3 mena dom väl?

Makes sense. Bara för att det inte är lika seriöst som GTA blir inte åldersgränsen automatiskt lägre.

Inaktiv

Det här är ren spelglädje när den är som bäst. Installeras på 360 just nu

Medlem

Har FZ ett nytt system för betygssättningen eller? Recensionen låter skitbra sedan får spelet "bara" 3 av 5? Jag säger inte att det är fel, bara att det hade varit bra om det framgick någonstans. Dessutom ska man börja sätta "strängare" betyg så funkar inte 5-poängskalan riktigt tycker jag.

Medlem

förtjänade en 4a imo

Medlem

LOL lite MW3 och BF3 i trailer på sida 1

Medlem

Hmmmm... i recensionen skriver ni att spelet blir repetitivt några timmar in i spelet. Men i "plus" och "minus"-rutan i betyget skriver ni att variationen är på "plus" o.O

Ja, ja... spelet släpps ju på min födelsedag och det förlåter ju alla fel


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Moderator | Testpilot
Skrivet av T.Mani:

Hmmmm... i recensionen skriver ni att spelet blir repetitivt några timmar in i spelet. Men i "plus" och "minus"-rutan i betyget skriver ni att variationen är på "plus" o.O

Ja, ja... spelet släpps ju på min födelsedag och det förlåter ju alla fel

Tyckte det var lustigt själv. Men ett spel kan ju faktsikt vara båda.

Ta t ex ett spel med flera spel i säg som Wii Sports spelen (inte just dem men bara så du förstår) det finns många olika grejjer du kan göra "varierande" men att spela dem over and over är inte roligt, vilket gör att repeterar sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vafalls?! Inga drakar? Då får det vara.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Som James Bond + Mission Impossible ihop plus bra musik.

Vad mer kan man begära.

Medlem

Läser inte recensionen ännu för håller på att ladda ner spelet från Steam. Köpte samtidigt Need for Speed The Run och kan åter konstatera att farten med Origin är i snitt 12 Mb medan stackars Steam ligger på högst 2 Mb. Jag får ladda ner SR 3 först då och Pausa Origin annars ligger Steam på 0.75

Oj, tänk vad ett ord kan göra men det går ju alltid att fixa till med lite hjälp, Sebastian. Eller varför inte, FZ på Steam vore kanske något.


signatur

Det var detta...

Skrivet av stormense:

Läser inte recensionen ännu för håller på att ladda ner den från Steam. Köpte samtidigt Need for Speed run och kan åter konstatera att farten med Origin är i snitt 12 Mb medan stackars Steam ligger på högst 2 Mb. Jag får ladda ner SR 3 först då

Wow, kan man tanka FZ-recensioner från Steam nu?

Redaktör
Skrivet av Saxit:

Har FZ ett nytt system för betygssättningen eller? Recensionen låter skitbra sedan får spelet "bara" 3 av 5? Jag säger inte att det är fel, bara att det hade varit bra om det framgick någonstans. Dessutom ska man börja sätta "strängare" betyg så funkar inte 5-poängskalan riktigt tycker jag.

Nej, det är samma system och definitioner som alltid. En trea ÄR ett bra spel, och har så alltid varit. Våra betygsdefinitioner.


signatur
Medlem
Skrivet av stormense:

Läser inte recensionen ännu för håller på att ladda ner spelet från Steam. Köpte samtidigt Need for Speed The Run och kan åter konstatera att farten med Origin är i snitt 12 Mb medan stackars Steam ligger på högst 2 Mb. Jag får ladda ner SR 3 först då och Pausa Origin annars ligger Steam på 0.75

Oj, tänk vad ett ord kan göra men det går ju alltid att fixa till med lite hjälp, Sebastian. Eller varför inte, FZ på Steam vore kanske något.

Det går alltid att byta download region i settings i steam. Det brukar snabba upp hastigheten avsevärt.

Medlem

Riktigt bra spel faktiskt. GTA med humor!

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av stormense:

Läser inte recensionen ännu för håller på att ladda ner spelet från Steam. Köpte samtidigt Need for Speed The Run och kan åter konstatera att farten med Origin är i snitt 12 Mb medan stackars Steam ligger på högst 2 Mb. Jag får ladda ner SR 3 först då och Pausa Origin annars ligger Steam på 0.75

Oj, tänk vad ett ord kan göra men det går ju alltid att fixa till med lite hjälp, Sebastian. Eller varför inte, FZ på Steam vore kanske något.

Det går alltid att byta download region i settings i steam. Det brukar snabba upp hastigheten avsevärt.

Jag säger inte att det är så i detta fallet, men många missar att Steam anger nerladdningshastigheten i Megabyte ( MB ), alltså inte Megabit ( Mb ). Så många som klagar på steam har alltså 8x så snabb fart som dom tror. Jag har förvisso bara 10Mbit lina men maxar den alltid från Steam med 1,3 MB/s.

Sorry för OT, när det gäller spelet tror jag väntar tills det blir billigare, kan ju vara kul i coop kanske.
Inte kollat så noga på vad det är för DLC, men när det släpps sådär direkt vid release brukar det vara en varningsklocka för mig, då väntar jag ofta tills man kan få allt samlat i ett paket.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Spelade precis klart det. Kan rekommendera det varmt!

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av T.Mani:

Hmmmm... i recensionen skriver ni att spelet blir repetitivt några timmar in i spelet. Men i "plus" och "minus"-rutan i betyget skriver ni att variationen är på "plus" o.O

Ja, ja... spelet släpps ju på min födelsedag och det förlåter ju alla fel

Tyckte det var lustigt själv. Men ett spel kan ju faktsikt vara båda.

Ta t ex ett spel med flera spel i säg som Wii Sports spelen (inte just dem men bara så du förstår) det finns många olika grejjer du kan göra "varierande" men att spela dem over and over är inte roligt, vilket gör att repeterar sig.

Bra fråga! Det finns väldigt många olika saker att göra, men en del uppdrag/aktiviteter återkommer lite för ofta. Plus att de enskilda aktiviteterna inte varierar sig särskilt mycket heller.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Riktigt bra spel faktiskt. GTA med humor!

Det är ju självklart en smaksak, men jag tycker GTA-serien alltid har haft enorma mängder humor i sina spel.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Vafalls?! Inga drakar? Då får det vara.

Du får ju köra runt en tiger i en bil, som smackar dig i huvet med tassen om du kör för långsamt eller dåligt.

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av asdfg:
Skrivet av stormense:

Läser inte recensionen ännu för håller på att ladda ner spelet från Steam. Köpte samtidigt Need for Speed The Run och kan åter konstatera att farten med Origin är i snitt 12 Mb medan stackars Steam ligger på högst 2 Mb. Jag får ladda ner SR 3 först då och Pausa Origin annars ligger Steam på 0.75

Oj, tänk vad ett ord kan göra men det går ju alltid att fixa till med lite hjälp, Sebastian. Eller varför inte, FZ på Steam vore kanske något.

Det går alltid att byta download region i settings i steam. Det brukar snabba upp hastigheten avsevärt.

Jag säger inte att det är så i detta fallet, men många missar att Steam anger nerladdningshastigheten i Megabyte ( MB ), alltså inte Megabit ( Mb ). Så många som klagar på steam har alltså 8x så snabb fart som dom tror. Jag har förvisso bara 10Mbit lina men maxar den alltid från Steam med 1,3 MB/s.

Sorry för OT, när det gäller spelet tror jag väntar tills det blir billigare, kan ju vara kul i coop kanske.
Inte kollat så noga på vad det är för DLC, men när det släpps sådär direkt vid release brukar det vara en varningsklocka för mig, då väntar jag ofta tills man kan få allt samlat i ett paket.

Både Origin och Steam kör med MB. Steam gick betydligt snabbare över Engelskt VPN så det verkar som om min ISP bromsar Steam. Nu är i alla fall bägge spelen lagligt nerladdade.


signatur

Det var detta...

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av ohGr:

Riktigt bra spel faktiskt. GTA med humor!

Det är ju självklart en smaksak, men jag tycker GTA-serien alltid har haft enorma mängder humor i sina spel.

Sant!

Skillnaden mellan dem är väl då att skämten i GTA är mer subtila och samhällssatiriska, medans skämten i Saints Row är mer IN YOUR FACE.

Medlem
Skrivet av stormense:

Läser inte recensionen ännu för håller på att ladda ner spelet från Steam. Köpte samtidigt Need for Speed The Run och kan åter konstatera att farten med Origin är i snitt 12 Mb medan stackars Steam ligger på högst 2 Mb. Jag får ladda ner SR 3 först då och Pausa Origin annars ligger Steam på 0.75

Oj, tänk vad ett ord kan göra men det går ju alltid att fixa till med lite hjälp, Sebastian. Eller varför inte, FZ på Steam vore kanske något.

Spelade de 2 första timmarna av spelet idag. Kul som attan och väl värd de tre ZZZ tidningen gav. Skillnaden mot de två gamla spelen tycker jag var grafiken (dock fortfarande carton style) och att det nu kändes mer som man körde bilarna. Ingen lådbilsracing. Jag tror att jag kommer ha mycket kul med detta spel trotts att jag tröttnade fort på Saiints Row 2.


signatur

Det var detta...

Medlem

Saints Row The Third PC versionen har jag tyvärr stora ljudproblem med. Pang säger det och efter en bra stund händer det. O-synk i mellansekvenserna så det skriker om det. Jag har även råkat ut för detta i Driver San Francisco och Need for speed the run.

Ock så vore det trevligt att höra bilen när man kör och även dialogen i mittenhögtalaren istället för dem där bak. Och som sagt jag är inte ensam om detta.

Jag har ett: Dolby® Digital Live Auzen X-Plosion 7.1 ljudkort kopplat till Logitechs Z-5500 surround system för PC.

Även lite osynk i själva spelet och tills en fix kommer 2021 tycker jag spelet är ospelbart i längden. Detta gäller PC versionen.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar