Extremt besviken på skyrim

Inaktiv
Extremt besviken på skyrim

Spelttid ca 3 timmar.

Dåligt optimerat - riktigt dålig fps även med tweaks och låga inställningar på en bra burk och jag är inte ensam kolla bara det officiella forumet.

Skuggorna är skit fula så fula att man stannar till och undrar om det är buggat. Det blir värre genom att dagscykelns skiftning i ljus är konstig / hackig.

Dialogerna är extremt stela och onaturliga till den grad att inlevelsen är noll för mig. Jag jämför nu med fallout new vegas där dialogerna är mycket bättre.

Skadan med pilbåge är igen för låg. 6 pilar i huvudet på en fiende ska inte behövas, inkluderat ett stealth skott.

Combat är stel.

Undrar varför man 2011 ska se sin karaktär mina ore i 20sec.

Menyerna skriker konsol port. Ärligt talat har jag inte sätt sämre menyer i ett RPG någonsin. Råkade trycka på fel knapp i menyn och sålde mitt bäst vapen, ingen chans att ångra eller liknande. jämför återigen med fallout där menyerna ändå är godkännda.

NPC hackar, glider etc. Man trodde att det skulle vara botat nu från deras motor....

Gillar inte hur man levlar, jag vill ha mer kontroll i ett RPG över min karaktärsutveckling. Känns casualiserat och konsol anpassat.

Storyn är än så länge fångslande tycker jag och på max inställningar är det ganska snyggt men det är än så länge spelets ända egentliga fördel som jag ser det. Stealth tycker jag också fungerar ganska bra.

väntat på detta spelet i flera år och det känns som en flopp som inte ens de mest hängivna moddare kommer kunna få bukt med på lång tid. Förhoppningsvis kan man modda sönder skiten om ett antal månader (om dem släpper mod verktygen vilket man hoppas händer snarast) och kanske då njuta av spelet.

3/5

Medlem

Hur bra dator har du ?


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Men deras spel är alltid buggiga vid realese.


signatur

Rwa?

Medlem

Håller med i allt du säger.

tyvärr :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag har inte märkt av något förutom dracken i början, jisses vad fullt den flög
Och menyerna är fan rena j*vla skämtet, men allt fixar moddarna


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv
Skrivet av Hawoket:

Hur bra dator har du ?

i5 2500 cpu 3.3ghz

radeon 6800

men alla med AMD kort sitter i samma båt, med väl låga fps för datorn man har. Min burk ska lätt ta detta på high, men jag får köra på medium med lägre upplösning och low shadows för att det ska flyta nice. FPSen kommer förhoppningsvis att fixas med en patch till mit graffe kort inom en vecka. För skuggorna får man sätta hoppet till mod communityn. Likaså UIn.

Angående skadan hade min difficulty slider på någotvis blivit maxad så nu är faktiskt skadan helt perfekt.

Största let downen för mig är ändå dialogerna och interaktionen med NPCs i världen. Jag köper det inte riktigt, tyvärr....

Inaktiv

Låter som ett spel från Bethesda med andra ord.

Inaktiv

Fast nu är skadan fuckad igen.

Mötte nyss en "orch". en massa springande, shoutande och kanske 15 pilar senare var han död, det inkluderar en 3*sneak hit också, en magisk pilbåge, pilar som känns ovanliga, gift på de första pilarna och perks i archery... Om det varit en drake eller kanske ett troll.... så fine. Men orchs är ju humanoider ska fan dö på ett fåtal pilar.

Anna rolig sak var de 3 thugsen jag fick på mig för att jag pickpocket folk. Omöjliga att döda av min karaktär utan att spring upp på en brygga, hoppa ner, och hålla på så i typ 5min med en massa pilar och magier på dem emellan.

Irriterande för vissa fiender känns välbalanserade (som spindlar) medan andra har löjligt mycket hp, men inte alltid så mycket skada eller farliga annars, tar bara evigheter att döda....

Trodde man kunde spela vilken karaktär man ville i detta spelet. Men ack nej lvlar man mindre värdefulla combat skills som alchemy och pickpocket då lvlar fienderna också och sen har du inget att sätta emot. Precis som i oblivion... Trodde detta skulle vara mer som FO3 på lvling punkten. Borde få XP från att döda saker inte av att lvla skills..

Funderar på att lira BF3 nu istället i väntan på moddar..

Medlem

... men ställ ned svårighetsgraden! Testa och se om orcherna dör snabbare.

P.S. Ja, första gången jag såg menysystemet (innan släpp) så fick jag hjärnbryt. Nu kan vi konstatera att de inte anpassat någonting till PC. Tyvärr.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Fast nu är skadan fuckad igen.

Mötte nyss en "orch". en massa springande, shoutande och kanske 15 pilar senare var han död, det inkluderar en 3*sneak hit också, en magisk pilbåge, pilar som känns ovanliga, gift på de första pilarna och perks i archery... Om det varit en drake eller kanske ett troll.... så fine. Men orchs är ju humanoider ska fan dö på ett fåtal pilar.

Anna rolig sak var de 3 thugsen jag fick på mig för att jag pickpocket folk. Omöjliga att döda av min karaktär utan att spring upp på en brygga, hoppa ner, och hålla på så i typ 5min med en massa pilar och magier på dem emellan.

Irriterande för vissa fiender känns välbalanserade (som spindlar) medan andra har löjligt mycket hp, men inte alltid så mycket skada eller farliga annars, tar bara evigheter att döda....

Trodde man kunde spela vilken karaktär man ville i detta spelet. Men ack nej lvlar man mindre värdefulla combat skills som alchemy och pickpocket då lvlar fienderna också och sen har du inget att sätta emot. Precis som i oblivion... Trodde detta skulle vara mer som FO3 på lvling punkten. Borde få XP från att döda saker inte av att lvla skills..

Funderar på att lira BF3 nu istället i väntan på moddar..

City guards ska inte dö lätt..

och ja vissa gubbar är bra balanserade, och andra har hur mkt hp som helst, såväl att dem skadar skit mkt. (bossar/minibossar)

Själv dödar jag fiender på 1 skott från bågen ifal jag "sneak:ar" annars 3-14 beroende på vad för fiende jag möter, såväl som vart jag träffar (om jag fattat det rätt gör HS mer skada? märker iaf att ibland skadar mina pillar skit mkt) kör då på Expert.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av jonne_man:

Fast nu är skadan fuckad igen.

Mötte nyss en "orch". en massa springande, shoutande och kanske 15 pilar senare var han död, det inkluderar en 3*sneak hit också, en magisk pilbåge, pilar som känns ovanliga, gift på de första pilarna och perks i archery... Om det varit en drake eller kanske ett troll.... så fine. Men orchs är ju humanoider ska fan dö på ett fåtal pilar.

Anna rolig sak var de 3 thugsen jag fick på mig för att jag pickpocket folk. Omöjliga att döda av min karaktär utan att spring upp på en brygga, hoppa ner, och hålla på så i typ 5min med en massa pilar och magier på dem emellan.

Irriterande för vissa fiender känns välbalanserade (som spindlar) medan andra har löjligt mycket hp, men inte alltid så mycket skada eller farliga annars, tar bara evigheter att döda....

Trodde man kunde spela vilken karaktär man ville i detta spelet. Men ack nej lvlar man mindre värdefulla combat skills som alchemy och pickpocket då lvlar fienderna också och sen har du inget att sätta emot. Precis som i oblivion... Trodde detta skulle vara mer som FO3 på lvling punkten. Borde få XP från att döda saker inte av att lvla skills..

Funderar på att lira BF3 nu istället i väntan på moddar..

City guards ska inte dö lätt..

och ja vissa gubbar är bra balanserade, och andra har hur mkt hp som helst, såväl att dem skadar skit mkt. (bossar/minibossar)

Själv dödar jag fiender på 1 skott från bågen ifal jag "sneak:ar" annars 3-14 beroende på vad för fiende jag möter, såväl som vart jag träffar (om jag fattat det rätt gör HS mer skada? märker iaf att ibland skadar mina pillar skit mkt) kör då på Expert.

Nej det finns inte hitboxar i skyrim så det spelar ingen roll var du träffar.

det är inte city guards... Det var hyrda thugs som attackerade mig utanför staden.

Precis 14 pilar kräver vissa fiender, inget kul gameplay. Tar jag fram två svärd som jag har 18skill med så dör fienderna fortare också och lättare. Hel kass balans..

Ja jag får prova tar ner svårighetsgraden. Problemet är väl då om jag fortsätter med bågen och fortsätter skilla upp mina sneak och pickpocket skills kommer jag bli nerfad igen och igen.

Funderar på att börja om spelet som 2h orch, och bara ta det absolut nödvändigaste mest stridsdugliga skillsen. Fast funderar på om det är värt det innan man kan modda detta spelet så lvling passar ens egen smak bättre.

Medlem

förstår inte vrf dem värkar ha så mkt hp för dig.
Själv har jag sneakat, och lockpickat en hell del, såväl som läst böcker som ger mig skills i skit jag inte använder. Endå dödar jag normala fiender på mellan 2-6 slag


signatur

Rwa?

Medlem

Själv tycker jag att spelet är helt underbart, vissa delar av grafiken och UI:t undantaget. Men som sagt ovan lär ju moddar åtgärda det, dialogerna är lite enkelspåriga, men ingen större besvikelse för min del.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Annanaz:

förstår inte vrf dem värkar ha så mkt hp för dig.
Själv har jag sneakat, och lockpickat en hell del, såväl som läst böcker som ger mig skills i skit jag inte använder. Endå dödar jag normala fiender på mellan 2-6 slag

Känns som att dom kör med fallout mob systemet, då vissa mobs kan vara högre level än du, vissa lägre och de flesta samma level.

Jag har mött mkt varrierande svårighet på fienderna, vissa dräps på några få slag medan andra tål som satan. Tycker själv det är ett bra system, bra mkt bättre än oblivion, som körde med att alla mobs levlade med dig.

Inaktiv

Problemet är nog att jag inte köper upplevelsen riktigt. Jag antar att mobsen är för hög level för mig som tål så mycket.

Men varför får jag 3 sådana mobs på mig så tidigt i spelet för att jag pickpocket lite för mycket? Är inte det ett ganska grymt straff? Ända lösning då var att börja om spelet, eller kita runt skiten i 10min för att döda dem. Det för mig känns inte så balanserat / genomtänkt. Är det meningen att dem ska slakta mig, låt dem då göra det, är det meningen att jag ska klara dem låt mig då göra det, men inte genom att bugga deras pathing upp och ner för en ramp/bro det känns bara taffligt att vinna genom att behöva uttnyttja en dålig AI. En sådant gameplay uppleveler ja som: jag har levlat fel, jag borde spela spelet som det var tänkt, men genom lite exploitande så kan jag fixa det ändå. Jag blir också medveten om att man bör levla skills i en viss ordning för att på ett så enkelt sett som möjligt ta sig an spele. Det förstör min inlevelse helt. Sätter jag en pil i huvudet på en människa utan hjälm ska han dö, eller nästan i alla fall. Har han värsta hjälmen så köper jag att en fattig trä pil inte gör så mycket skada. Vill jag gå in i en stad och pickpocketa, göra alkemi, smithing så vill jag inte att fienderna förvandlats när jag kommer ut (för att jag levlat 3-4ggr på mina crafting och pickpocket skills) och helt plötsligt är skit svåra för att dem nu är 4 levels högre och jag har inte mer i fighting skills eller bättre vapen än när jag gick in i staden.

I fallout så kännde man på något vis varför en fiende tålde mer och var svårare än en annan. Kom det en fet scorpinion med värsta pansar skalet jag då var det ju armorpiercing som gällde. I början av spelet hade man inte det och då var man rökt, då fattar man ok jag behöver ett tyngre vapen här med armor piercning ammo. Eller om det kommer en självlysande muntant som vrålar och den inte tar skada så kan man acceptera att ok den här varelsen är en riktigt farlig sak.

Men i skyrim så ena stunden så one shottar du banditer och i nästa stund så tal en bandit 8 pilar för att du gått in i en grotta som du är för låg level för. Men det finns inga direkta hintar om att du är för låg level mer än att du gör dåliga skada. Då antar jag att min build är dålig, eller så är jag för låg level, eller behöver jag högre level gear. Att behöva tänka i dem banorna förstör inlevelsen för mig. Jag säger inte att alla fiender är så. Klart jag köper att en stor fet björn dödar mig om jag har ett fattigt svärd och läder armor, eller ett stort galet troll, eller en drake, (eller mammutar haha). Det har jag inga problem med. Men när en bandit tål 8 pilar som inprincip är naken bara för att han är "named" så köper jag inte det. Vadå har han stålhud eller?

På samma sätt är ju låg level fällorna ett skämt. Gör man fel och det flyger ut 20 pilar ur en vägg borde man ju dö, framförallt min tjuv som bara har läder armor. Men nej det tar kanske 5% av min hp. Ett stort jävla galler med spikar trillar ner från taket 20% av min hp. Detta borde man ju dö direkt av. Helt meningslöst med fällor när man dessutom regenerar hälsa. Iaf på lägre level då.

Kanske bara jag som är kräsen med inlevelsen. Antar att man är bortskämd efter ett väl moddat fallout new vegas.

Kan ju tillägga att jag inte spelade igenom oblivion förrän levling moddar kom ut. Att stå och parera mitt skellets attacker i 20min var inte något jag gillade för att inte nerfa min gubbe när jag levlade.

lägg halv sunkiga dialoger
Enformiga dungeons
Buggig grafik
Ofritt questande (ofta inte så många olika val i questen)
Klumpig melee combat
på det.

Världen är fantastik men för min del behövs så mycket mer för att spelet ska kännas riktigt kul att spela. Jag vet att jag inte är ensam om att vilja ha mer realistisk känsla (som att en pil i huvudet på en människa utan armor är dödande). Så moddar kommer fixa en nice upplevelse till mig så småningom. Är bara så frustrerad på deras levling system. Problemet bottnar i två saker. Att man får XP för skills istället för kills och svårigheten på fienderna inte är intuitiv.

Inaktiv

De kanske borde polerat spelet innan det kom till Pc. Tror inte en konsol spelare tex skulle bry sig så mycket om det du skriver jonne_man. I alla fall, det är roligt och se negativitet för ett spel de flesta säger är det bästa rpg som finns ute just nu.

Medlem

Kör spelet på min 13.5" laptop... den är absolut inte gjord för spel men får iaf 60+ fps med medium inställningar.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Sant.. menyn e inte så konstig.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Enda jag verkligen hatar är att man går vidare genom "tier:erna" för snabbt.
Jag är tex lvl 13 och har full dwarven, och jag har gjort ca 20 quest, och inte så mycket utforskning. Main storyn har jag knappt rört för den delen.

Exempel gillar jag Crafting systemet. men det tar skit lång tid att lvla upp det till ca 50-6+ (då man kan börja med dwarven om jag inte minns fel) och dessutom eftersom man levlar upp samtidigt, så kmr man sen få stor spö av fienderna då man har för lite Offeniva skills


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Sant.. menyn e inte så konstig.

Nej vadå det är väll skit skönt att först behöva använda piltagenterna i en meny, för att sedan när du går vidare i menyn vara tvungen att använda mussen, sen piltagenterna, sen WASD och sen mussen igen


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Sant.. menyn e inte så konstig.

Nej vadå det är väll skit skönt att först behöva använda piltagenterna i en meny, för att sedan när du går vidare i menyn vara tvungen att använda mussen, sen piltagenterna, sen WASD och sen mussen igen

Man behöver inte använda musen?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Sant.. menyn e inte så konstig.

Nej vadå det är väll skit skönt att först behöva använda piltagenterna i en meny, för att sedan när du går vidare i menyn vara tvungen att använda mussen, sen piltagenterna, sen WASD och sen mussen igen

Man behöver inte använda musen?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Sant.. menyn e inte så konstig.

Nej vadå det är väll skit skönt att först behöva använda piltagenterna i en meny, för att sedan när du går vidare i menyn vara tvungen att använda mussen, sen piltagenterna, sen WASD och sen mussen igen

Man behöver inte använda musen?

gÅRA IN PÅ ESCAPE OCH SKA VÄLJA FLIK SÅ MÅSTE JAG DET IAF

HaHa lirade precis skyrim, så hade caps i soz


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Så man skall kompensera ett klumpigt gränssnitt med bättre motorik?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när pc spelare som har så fuckad motorik att de inte ens kan hantera en meny skyller detta på casualisering och konsoller

Så man skall kompensera ett klumpigt gränssnitt med bättre motorik?

Jag stör mig mindre på menysystemet än jag trodde... gillar favoriter grejen på Q och första bilden som kommer upp när man trycker TAB är inte heller så dum. Sen att man inte kan trycka sig ut från konversationer och så med bara musen tycker jag är lite konstigt. eller att man drar upp och ner barerna när man scrollar med musen i vissa fall och i vissa fall bläddrar man. Finns säkert många grejer som skulle kunna funka bättre och det lär väl komma


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

jag jag har allt på max inställningar, utom skuggor som jag ändra från ultra till high , annars har jag bara ett 6850 och en 3ghz quad .. får 98% gpu usage konstant, men inga problem med framerate iaf. upplever inte att det hackar, men vet inte vad jag har. . däremot är det fult att man inte kan va tjej.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag jag har allt på max inställningar, utom skuggor som jag ändra från ultra till high , annars har jag bara ett 6850 och en 3ghz quad .. får 98% gpu usage konstant, men inga problem med framerate iaf. upplever inte att det hackar, men vet inte vad jag har. . däremot är det fult att man inte kan va tjej.

Att man inte kan vara tjej?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag jag har allt på max inställningar, utom skuggor som jag ändra från ultra till high , annars har jag bara ett 6850 och en 3ghz quad .. får 98% gpu usage konstant, men inga problem med framerate iaf. upplever inte att det hackar, men vet inte vad jag har. . däremot är det fult att man inte kan va tjej.

Wtf!? ninjan nu tror ja allt du ha missat något.

Medlem

Detta spel får man alltid ett gott skratt av. tex

Jag dödade en stor fin drake i en stad. han blev dödad på en fin stor väg. Skelettet är ju kvar.
Sen jag gick jag till andra sidan av staden och gjorde något där och gick tillbaka, då är draken på en veranda vid ett hus!
Den hade blivit buggade så det såg ut som han stog o juckade mot en stolpe xD


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

12
Skriv svar