Årets tabbe – utvecklarna raderade sitt eget MMO-spel

Robot
Årets tabbe – utvecklarna raderade sitt eget MMO-spel

Spelat M2? Inte? Well, nu kommer du aldrig få möjligheten heller eftersom utvecklarna råkat ta bort sitt eget spel...

#nyhetstips, #sankando, #world-of-warcraft, #eve


Medlem
Årets tabbe – utvecklarna raderade sitt eget MMO-spel

Låter som nåt fuffens....

Inaktiv

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Medlem

När jag läser sånt här, så tar skadeglädjen över.

Medlem

Håller med Loxus. Fet chans att dom råkade "ta bort" koden.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Medlem

Indeed. Fat f**king chance. Nån dold anledning har nog haft en större roll i deras slut än "Vi hade ingen backup av vår live server".

SURE!

Inaktiv
Skrivet av Scream112:
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Har cirka 400 dagars speltid på mitt Wow konto.. så terapi kan hänga sig just nu. Tror du att det skulle hjälpa eller?

Medlem

Killarna med skills

Moderator | Testpilot

AHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAH
AHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAH
AHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAH
AHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAH
AHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAH


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ett till företag som inte har fungerande backup? Jag blev förvånad förra gången... nu vet jag inte vad jag skall säga. "fail"? Eller skyll er själva!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tycker synd om dig

Medlem

Hade WoW deletats så hade jag jublat och öppnat en bärs!

Medlem

Om wow skulle, på något högst osannolikt sätt, raderas totalt skulle iaf jag finna det mycket roande att se följderna. Kan väl gissa på hjälp-linjer, självmord, depressioner och ... ett nyttigare liv många.

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Eftersom han pratar om sitt konto här och inte spelet, och denna kommentar alltså inte relaterar till nyheten det kommenteras under. Tror jag att det här är ett regelrätt rop på hjälp, utfärdat i publik kanal. Ring männen i vita rockar, han vill det själv!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Får nog hoppas att din mamma eller skolkuratorn tar hand om dig snart.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Mysko! Låter väldigt konstigt att de råkat radera sitt MMO genom att inte föra någon sorts backup!
Har dock aldrig sett spelet förr så är väl indifferent ang. att det numer inte finns. Synd för dem som spelade/gillade spelet hur som helst.

Och sen hoppas jag att showerguy är någon sorts troll annars blir jag rädd.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Känns lite mysko som det nämnt, emergency maintenance så antar något gått galet/hackat och dom inte kunnat fixa det. Jag kan inte tro dom inte hade någon nylig backup av databaser/källkod. Känns snarare som nåt större problem som kostade för mycket pengar fixa till än vad dom tjänade på spelet. Nu har jag aldrig hört talas om spelet, men om det precis gick runt (eller tom minus) och det kom ett större problem som visade sig bli dyrt så kan jag föreställa mig folket skulle ta vad dom kunde och fly istället.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

AHAHAHAH...

Bästa kommentaren.

Medlem

Fail?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av sjunnenbo:

Om wow skulle, på något högst osannolikt sätt, raderas totalt skulle iaf jag finna det mycket roande att se följderna. Kan väl gissa på hjälp-linjer, självmord, depressioner och ... ett nyttigare liv många.

fatta den nerd-ragen som skulle uppstå på internet

Medlem

Kan dem ha haft sin backup på samma server?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Har cirka 400 dagars speltid på mitt Wow konto.. så terapi kan hänga sig just nu. Tror du att det skulle hjälpa eller?

Pic or it didn't happen.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Har cirka 400 dagars speltid på mitt Wow konto.. så terapi kan hänga sig just nu. Tror du att det skulle hjälpa eller?

För 400$ kan du köpa ett bättre Acc, för 400 dagars arbete kan du köpa nog med acc för att skapa en egen guild etc.
Visst, 400 dagar att plöja ner i ett spel är coolt men inte så imponerande, har plöjt ett par hundra dagar i Halo 3, men bortsett från skicklighet i spelet syns det inte ens (ingen epic gear). snarast är det bra att få variera sig, testa något nytt och roligt, WoW är bra men långt ifrån heltäckande.
Lite Shadows of the Damned är utmärkt variation, som exempel

OnT:
Luktar onekligen fail lång väg, det är ju möjligt att den som skulle "uppgradera" råkade surfa pr0n utan virusskydd, eller tappade ut sitt fotbad över serverstationen, men jag tvivlar. Troligen mer av en "hit 'n' run" med betalande medlemmars pengar.

Medlem
Skrivet av DarkaN:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av showerguy:

Om mitt Wow konto hade försvunnit.. hade jag tagit mitt liv rent ut sagt.. skulle bryta ihop, hamna i depresion och bli helt förstörd..

Tror du är i akut behov utav terapi redan nu, ifall det du säger är sant...

Har cirka 400 dagars speltid på mitt Wow konto.. så terapi kan hänga sig just nu. Tror du att det skulle hjälpa eller?

Pic or it didn't happen.

400 är inte så värst mycket när man har spelat sen början.
Enligt min xfire statistik har jag 8153 timmar på world of warcraft, vilket blir ~340 dagar. Den siffran stämmer dock inte riktigt eftersom jag inte använde xfire det första halvåret ca som jag spelade och många gånger har jag spelat utan att ha igång xfire, den riktiga siffran borde ligga nånstans mellan 400-450 dagar för mej.

Sen så har jag ju inte heller egentligen spelat wow sedan maj, och hade ett halvårs uppehåll 07-08. Finns många som varit med sedan starten som ligger på 600+ dagar.

Medlem

ahahahahahahaha

Inaktiv

Om EVE Online försvann helt, skulle jag försöka bygga en tidsmaskin för att vrida tillbaka tiden och förvarna CCP Games om deras olycka, så att det inte skulle hända.

Inaktiv
Skrivet av xLas:

Hade WoW deletats så hade jag jublat och öppnat en bärs!

Haha, jag skulle lätt hålla dig sällskap i sådana fall ;D WoW är rena skiten!

12
Skriv svar