Utnyttja buggar i Battlefield 3 och bli bannad

Medlem

jag tycker det är kul att dom inte har tagit bort alla boostare på leaderboardsen. tex dom har 35mil under 24h

Inaktiv

Till er som säger att "spelet tillåter en att göra si eller så.."
Ni ska nog läsa om EAs användarvillkor. Citerar inte rakt av men ett brott mot avtalet är bla. "att förstöra medspelares upplevelser.." tycker att det räcker där, för att täcka in detta momentet.

Medlem
Skrivet av Ecodot:

Kan förstå om folk håller på och utnyttjarbuggar på detta vis, det tar ett tag och låsa upp saker och för den som inte vill behöva dedikera sitt liv till spelet och vill pröva på nya vapen i multiplayer så är det här ett jättebra alternativ..

sen spelar det ingen roll om man så har en miljon poäng i battlelog eller om man lirar pcw, hade vart värre om det hade handlat om aimbot..

"Om man har ett liv och inte orkar lära sig sikta är ju aimbot ett jättebra alternativ".
< slut på sarkasm>


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Varför i helvete visar ni sånt?

Nu får ännu mer folk bara denna idiotidén och testa!

Tänk såhär. Folk läser och tänker (Nej vad coolt dags att uttnyttja! dom lär nog inte upptäcka att vi gör det. Vips så är dom bannad. Ni blir ju av med dom som kör den taktiken och har kvar dom kör normalt och inte nyttjar buggar.

För övrigt är jag inte så brydd över bf3 buggar eller ens bf3 då det har fallit i smaken rätt mycket. Ju mer jag sett av det desto mer har jag tappat lusten att ens köpa det för en billig peng då det sjunker i pris. Håller mig till skyrim, modern warfare och minecraft möjligtvis lite starcraft då dotan kommer dit om den inte redan gjort det

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Varför i helvete visar ni sånt?

Nu får ännu mer folk bara denna idiotidén och testa!

Tänk såhär. Folk läser och tänker (Nej vad coolt dags att uttnyttja! dom lär nog inte upptäcka att vi gör det. Vips så är dom bannad. Ni blir ju av med dom som kör den taktiken och har kvar dom kör normalt och inte nyttjar buggar.

För övrigt är jag inte så brydd över bf3 buggar eller ens bf3 då det har fallit i smaken rätt mycket. Ju mer jag sett av det desto mer har jag tappat lusten att ens köpa det för en billig peng då det sjunker i pris. Håller mig till skyrim, modern warfare och minecraft möjligtvis lite starcraft då dotan kommer dit om den inte redan gjort det

Hehe, jo det var det exemplaret jag skrev lite längre ner på första sidan
Men jag förstår hur du menar.

Medlem

Fattar inte varför folk och fjortisar har fått för sig att de ska ha nån sorts automatisk rätt till ha tillgång till alla uppgraderingar trots att de kanske saknar tid, skicklighet och talang. Folk som låser upp och "levlar" sina nissar ohyggligt fort har ju inget annat för sig i livet. Det betyder ju knappast att Olle 13år som både spelar hockey och knypplar har den tid som behövs för att hänga med i "level-racet" och letar därför upp massa fusk och sheit som bara förstör för andra han råkar spela med/mot. När ska folk inse att bara för att någon annan har lagt ner tid och energi på att "komma långt" så betyder det inte per automatik att alla kommer att nå dit?
Sluta stressa igenom spel och uppskatta istället vägen till "målet" (om det nu råkar vara max-level eller nått annat) så kommer du ha mycket roligare i spel överhuvudtaget.


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

Ser inga större problem med glitchar och buggar som folk utnyttjar. Patcha spelhelvetet istället för att banna folk.

Medlem

Det var ju samma i bf2 också man med nåt medic eller engineer kunde hammra XP.. bara för att en bugg finns betyder inte att det är ok om man hittat ett sätt att dra nytta av det också. mycket bra att dom bannar det ska vara nolltollerans på sånt här.

Inaktiv
Skrivet av Preath:

Så... om ja spelar och sätter ut en sådan här och sedan börjar en lagkamrat skjuta på den och jag vill och kan inte göra något annat än att börja reparera den. Ska jag bli bannad då?

Det är ju DICE själva som är så dumma att utveckla det på detta viset. Men visst, det är inte så kul när folk strävar efter att leta efter sådana här saker som "boostar" dem. Detta kan man knappast säga är en bugg. Om det är en bugg så är alltså det detsamma ifall en fiende skjuter på ett fordon och du kan reparera den. Lösningen? Banna allihopa!

Det var det jag tänkte oxo på (...)

Medlem

Banna folk som använder förändrad kod, dvs. aimbot, Wallhack osv.
Hur kan det någonsin vara okej att banna folk som utnyttjar buggar? Patcha för tusan.

Föresten vart fasen går gränsen för dessa "oskrivna" lag-buggarna? Hur skulle jag kunna veta att innan jag läste denna nyhet kan bryta mot licensavtalet till skillnad från exempel "Nightvision buggen i alla flygfordon", som ger spelaren stora fördelar att se fienderna tydligare? Då kan jag få XP mycket enklare, Get It? Vart är skillnaden?

Medlem

Bli bannad för att man utnyttjar en bugg?

Nej tur man inte spelar sådana här spel iallafall...

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av raefzm88:

Folk som direkt fuskar; third party softwares etc. Skall självklart bli bannade.
Men dem som utnyttjar exploits? Varför ser inte ea till att fixa så att det inte går bara..

Det arbetar väl troligen på det men de hinner inte bli klara innan någon har exploitat sig till max level, och vad är poängen med leaderboards om alla som ligger först har använt sig av fusk eller exploits. Det är såklart de vill ha leaderboards utan fusk och exploits.
Sen skulle de ju kunna arbeta lite snabbare tycker man, de har ju trots allt sagt att EA och Dice arbetar dygnet runt för att fixa alla buggar *Host*Bullshit*Host*

Ibland undrar man om folk som klagar på att det inte går fort nog har någon verklighetsuppfattning. det kan vara så att det är kod som har tagit veckor/månader att skriva som ska göra om. om vi tex jämför det med att bygga en fabrik (2-5 år) vilket ett spel tar i dagens läge, så är det inte gjort i en handvändning att fixa alla saker om något är fel. långsökt jo visst, men ni fattar poängen, dom kanske får skrota massa för att allt ska funka tillsammans

Medlem

Såna som hackar ska bannas, men varför i helvete ska folk bli bannade för något DICE fuckat upp?

Patetiskt.

Medlem

Såna som hackar ska bannas, men varför i helvete ska folk bli bannade för något DICE fuckat upp?

Patetiskt.

Inaktiv
Skrivet av pAaz:

Banna folk som använder förändrad kod, dvs. aimbot, Wallhack osv.
Hur kan det någonsin vara okej att banna folk som utnyttjar buggar? Patcha för tusan.

Föresten vart fasen går gränsen för dessa "oskrivna" lag-buggarna? Hur skulle jag kunna veta att innan jag läste denna nyhet kan bryta mot licensavtalet till skillnad från exempel "Nightvision buggen i alla flygfordon", som ger spelaren stora fördelar att se fienderna tydligare? Då kan jag få XP mycket enklare, Get It? Vart är skillnaden?

Om du och 9 personer till ska inta en godisaffär medans 10 andra ska hindra er..
Om då tre stycken ur ditt lag försvinner längs med gatan och spelar kula istället... då kan det hända att lagen blir ojämna? Är de tre schyssta mot de andra som är godissugna då?

Där har du det, schysst eller inte...

Skrivet av Ischim0n:

Såna som hackar ska bannas, men varför i helvete ska folk bli bannade för något DICE fuckat upp?

Patetiskt.

Vad har de fuckat up ?
Det finns väl alltid folk som inte följer de regler som finns..

Medlem

Rätt åt er som fuskat. Heja DICE!

Medlem

Vad sägs om att sluta slöa och patcha bort buggen istället?

Medlem
Skrivet av daver:

Vad sägs om att sluta slöa och patcha bort buggen istället?

Precis va jag menar med min föregående post också, det är inte spelarens fel om det finns buggar i spelet, inte heller är det spelarens fel om han utnyttjar dom. Det är dom som fixat spelet som skall ta ansvar för att buggen finns. Men DICE verkar inte ha allt på klart, dom tror nu att dom "regererar" och kan göra precis vad dom vill.

Förr eller senare säger communityn emot, och då är det nog inte mycket som räddar dom längre.

Medlem
Skrivet av daver:

Vad sägs om att sluta slöa och patcha bort buggen istället?

Precis va jag menar med min föregående post också, det är inte spelarens fel om det finns buggar i spelet, inte heller är det spelarens fel om han utnyttjar dom. Det är dom som fixat spelet som skall ta ansvar för att buggen finns. Men DICE verkar inte ha allt på klart, dom tror nu att dom "regererar" och kan göra precis vad dom vill.

Förr eller senare säger communityn emot, och då är det nog inte mycket som räddar dom längre.

Skrivet av M_R_X5432:

jag tycker det är kul att dom inte har tagit bort alla boostare på leaderboardsen. tex dom har 35mil under 24h

De borde tänka på saker innan dem säger saker

Medlem

vill man låsa upp vapen så spelar man TDM eller conq med +500tickets

känner en som har typ 350.000p på engi han och en polar gör som dom gör i filmen på random tom server


signatur

mm

123
Skriv svar