Tut, tut, brum, brum, etc.

Redaktör
Ponny
Tut, tut, brum, brum, etc.

Jag ska recensera Need for QTE: The Run (eller vad det nu heter) för vår systertidning PC Gamer. Det kan nog/kanske/eventuellt bli kul. Jag har varit hyggligt hajpad på spelet men grejen med quick time events är att de måste göras bra, eller inte alls. Racing med en twist? Eller racing med en förbannelse? Vi får se.

[ia=470907; large]
Åh, hopp!

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Tut, tut, brum, brum, etc.

Inte spelat något spel hitills där QTE's gjorts bra. De brukar mest kännas som de dit-tape'ade backspeglarna på en bil, en slags nödlösning på ett problem utvecklarna tyckte sig behöva en lösning till.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Så länge det är roligt och köra bil i spelet så skiter jag i resten ;D (och så ska man såklart ha många alternativ till bilar och hur man bygger dom!)


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Av trailers att döma är titelns underrubrik ganska träffande. Verkar som att allt man gör är att just springa...


signatur

Imperator

Skägg.
10 Chambers

Uncharted tycker jag alltid har varit vasst på QTE:s, de får ändå till ett bra flyt.


signatur
Medlem

Tänker på denna herre när jag ser detta spel. Han slutar visst aldrig springa...

Redaktör
Ponny

Färsk rapport: Ca 2 timmars spelande, varav 30 sekunders qte. Otippat med tanke på marknadsföringen.

Heavy Rain var skickligt med qte! För att inte tala om Shenmue!


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers

Enligt utvecklarna själva skulle det vara kring 10% utanför bilen.


signatur
Redaktör
Ponny

OK! Min känsla är att de avrundat uppåt en smula.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommer vi kunna läsa din recension i den faktiska pappersversionen av PC Gamer? Jag är lite av ett fanboy till dina recensioner så om så är fallet kommer jag köa till release av tidningen!

Redaktör
Ponny

Coolers! I have a fanboy. Jo visst, den kommer att finnas i pappers-pc gamer, tror bestämt att det blir i nummer 13.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Coolers! I have a fanboy. Jo visst, den kommer att finnas i pappers-pc gamer, tror bestämt att det blir i nummer 13.

Otursnummer? Hur blire med recensionen egentligen?

1
Skriv svar