Stresstesta Star Wars: The Old Republic

Robot
Stresstesta Star Wars: The Old Republic

Biowares massiva onlinespel kör upp i vinter, få en nyckel av FZ.

#star-wars-the-old-republic


Medlem
Stresstesta Star Wars: The Old Republic

Mmmm... Star Wars!

Medlem

Har nyckel redan, men 20,000 är väl mer än vad som är aktivt på FZ?

Medlem

Sweet!


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Därpå måste du registrera nyckeln senast klockan 06.59 kördag morgon (information om var får du tillsammans med nyckeln).

Snabbt blir lätt fel, Lördag borde det således stå?


signatur

Jaha, om du läser det här så dödade jag visst inte tråden...

Medlem

Någon som har spelat detta? Hur bra är det? Har 1500 kr presentkort på gamestop. Funderar på att skaffa det sen när det kommer!

Medlem
Skrivet av Smogard49:

Därpå måste du registrera nyckeln senast klockan 06.59 kördag morgon (information om var får du tillsammans med nyckeln).

Snabbt blir lätt fel, Lördag borde det således stå?

Nä, det är inte bestämt när det börjar. Alltså är det kördag (dagen du kan köra betan).


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

jag har väntat sedan 2008 och nu får folk chansen ändå?

Redaktör
Skrivet av LinusAnttila:

Har nyckel redan, men 20,000 är väl mer än vad som är aktivt på FZ?

Vi har ca 100 000 unika besökare/webbläsare per vecka.


signatur
Redaktör
Skrivet av Smogard49:

Därpå måste du registrera nyckeln senast klockan 06.59 kördag morgon (information om var får du tillsammans med nyckeln).

Snabbt blir lätt fel, Lördag borde det således stå?

Jag förstår inte vad du menar. Du får nyckeln nån timme efter att du bokat den, sen måste den registreras på SWTOR-sajten senast lördag morgon. Testet drar igång senare i höst/vinter, i nuläget är det inte bestämt när.


signatur
dmn
Medlem

Jag besöker regelbundet sidan från två olika telefoner och två olika datorer. Är nog knappast ensam om det heller. 100k är nog inte särskilt nära antalet riktiga människor.

20 000? Curse fick ju 175 000...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

dmn
Medlem
Skrivet av master_chrille:

20 000? Curse fick ju 175 000...

Curse är aningen större än FZ också

Medlem

Jag blir så jävla irriterad. Ska försöka skapa ett konto på deras hemsida och måste skriva in ett verification word för att bevisa att man inte är en bot. Får fel tre gånger i rad och kan nu inte skapa ett konto längre. Har alltid hatat dom där jävla verification rutorna, man ser ju inte vad det står. Bättre lösning TACK!

Medlem

Tack

11.16.2011 BETA Testing Code (Event 1)

Redaktör
Skrivet av dmn:

Jag besöker regelbundet sidan från två olika telefoner och två olika datorer. Är nog knappast ensam om det heller. 100k är nog inte särskilt nära antalet riktiga människor.

Säkerligen inte. Men det är så branschen mäter.


signatur
Medlem

Körde stresstesten under helgen som var. Funkade riktigt bra. Standard mmo av WoW, LOTRO, Rift-typ.
Beställt pre ordern för tidigare access (5 dar sägs det). Fick en betanyckel via Curs så förhoppningsvis blir det mer lir i helgen.

p0k
Medlem

Dom som registrerade sitt spel på deras hemsida innan 2011-11-11 kommer bli invitade till stresstestet. Så dom ska inte ta en nyckel. DEtta borde kanske FZ förstå själva och "alerta" allmänheten.

Medlem

Tackar!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Någon som har spelat detta? Hur bra är det? Har 1500 kr presentkort på gamestop. Funderar på att skaffa det sen när det kommer!

Jag var en av dem som testade det via FZ:s tävling. Det är litet amazeballs. Man kan inte föreställa sig att väl gjord voiceover på typ allt gör så stor skillnad, men det gör det.

De har gjort bra klasser, med fördjupningar, vilket talar väl för hur långlivat det blir.
Universumet ska hela tiden fortsätta expandera säger de. Om det gör det ser jag ingen anledning till att någonsin sluta.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

tänk på det ni som redan vill bli betatestare och varit reggade för det på SWTORs hemsida; att ta en "stressnyckel" kan göra att ni inte får delta i betaweekend, enligt det mail som gick ut...
så förstod jag det iallafall

Medlem

Tycker det är otroligt att det finns människor här som vet mer än vad redaktionen gör. Bara jag som tycker det är konstigt? :S

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dmn:

Jag besöker regelbundet sidan från två olika telefoner och två olika datorer. Är nog knappast ensam om det heller. 100k är nog inte särskilt nära antalet riktiga människor.

Säkerligen inte. Men det är så branschen mäter.

Går det inte att dela med PC gamer då? Om det inte fått sina egna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Jag blir så jävla irriterad. Ska försöka skapa ett konto på deras hemsida och måste skriva in ett verification word för att bevisa att man inte är en bot. Får fel tre gånger i rad och kan nu inte skapa ett konto längre. Har alltid hatat dom där jävla verification rutorna, man ser ju inte vad det står. Bättre lösning TACK!

Hade samma problem. Fick återställa lösenordet, skapa nytt, och sen logga in med röstuppläsning av ord istället för att glo på den där bilden. När man sedan ska trycka in nyckeln stod det att man blir eligible for "Message not Found", men under history står det att jag är med i eventet. Värt att notera för den lätt förvirrade.

Medlem

har nyckel men kommer förmodligen inte ha tid

Redaktör
Skrivet av Greenz:

Tycker det är otroligt att det finns människor här som vet mer än vad redaktionen gör. Bara jag som tycker det är konstigt? :S

Ni är ett par tusen SWTOR-intresserade människor som läser denna text. Redaktionen består av en handfull medarbetare som ska hålla koll på tusentals spel per år. Jag tycker det är mindre konstigt att vi inte kan alla detaljer än att EA inte informerat oss om dem, om de nu är så som vissa tror ovan.


signatur
Medlem

Tack, FZ! \o/

Redaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Går det inte att dela med PC gamer då? Om det inte fått sina egna.

Det är en fråga för EA och Bioware, som bestämt vilka sajter som ska erbjudas att dela ut nycklarna.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Går det inte att dela med PC gamer då? Om det inte fått sina egna.

Det är en fråga för EA och Bioware, som bestämt vilka sajter som ska erbjudas att dela ut nycklarna.

Aha, känns fortfarande ibland som ni hör ihop. Vilket ni gör men... Du förstår nog.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dmn:

Jag besöker regelbundet sidan från två olika telefoner och två olika datorer. Är nog knappast ensam om det heller. 100k är nog inte särskilt nära antalet riktiga människor.

Säkerligen inte. Men det är så branschen mäter.

Oerhört missvisande mätningar, då många har dynamiska IP-adresser... ansluter själv via VPN-tunnel... som växlar mellan minst 50 olika IP-adresser.

Men det är väl ändå det bästa sättet just nu att göra en mätning på.

OnTopic: Star Wars har aldrig varit någon höjdare för mig... men man vet ju aldrig, spel och film är inte samma sak.

123
Skriv svar