Bethesda: "Skyrim patchas snart"

Robot
Bethesda: "Skyrim patchas snart"

Inte helt otippat har pc-, 360- och PS3-versionerna av Skyrim stött på mer eller mindre irriterande buggtrubbel. Men patchar till samtliga tre format är på gång.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Inaktiv
Bethesda: "Skyrim patchas snart"

För main quest buggar finns det lösningar på webben, spara ofta på PC:n säger jag bara.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Medlem

Angående sparfiler. Kan ju också tipsa om att sänka "Autosave frequency:n" i options. mellan 5~10 minuter var bra för mig istället för 15. Finns 3 autosaves, så har man alltid någonstans att gå tillbaka till. Och F5 är en underbar liten knapp den också!

Medlem

Jag typ spelat ett par 20 timmar, ligger snart uppe i 700 saves.

Medlem

Hoppas att de fixar ljud problemet på PC

Medlem

Inga problem för mig (PC) efter ini tweaks, några desktop quits, men man sparar ju nästan hela tiden så!


signatur

Meep!

Medlem

Nåt de faktiskt kan låta bli att patcha upp är ju Giants Club of launching +20. Skrattar vart enda gång jag ser något/någon som far till väders.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Efter några tweaks så har det fungerat fint till pc. inga krascher endast små buggar som inte förstört gameplayet.

Medlem

Har inte haft mycket problem alls med spelet (PC). Lite mindre buggar med NPC'er och par krashar till desktop, men det gäller ju att quicksave ofta.

Medlem

Inte haft en enda bugg gällande quests Sen hade jag problem med att spelet random kraschade lite då och då, men det verkar ha löst sig när jag kör steam i offlineläge samt startar upp spelet genom exe.filen

Inaktiv

Tycker buggarna gjorde spelet. Spelet är riktigt roligt men man kan få sig goda skratt. dock var det väl lite jobbigt bara när man skulle fara en bit och ens häst fick för sig att flyga 55 miljoner meter iväg när jag hoppade av honom. Men jag blev inte sur för det. Jag småskrattade och gick resten av biten

Medlem

Bethesda take youre time.. Ni har ändå lyckats så förbannat bra enligt mig!

Medlem

Inte en enda krasch men jag hoppas verkligen att patchen kommer snart och att den fixar en hel del, konstiga fps drops på olika ställen som inte borde vara så krävande, använder sig inte till fullo av hårdvaran man har, skuggorna använder sig av CPU istället för GPU.. vet inte om det går att patcha eller göra något åt saken dock.

Fixa så att pc versionen känns mindre konsollig... piffa upp UI:n, som att lägga till subcategorys i inventariet plus mycket annat.

Tror dock att det blir modcommunityn som fixar 95% av dom sakerna som jag personligen iaf irriterar mig på, ska bli "kul" att se vad dom fixar med sin patch... personligen ber jag för en release av creation kit så snabbt som möjligt.

Medlem

Bethesda = spelet är så otroligt buggigt på release att andra utvecklare inte ens vågat släppa det som öppen beta!
Smart spelare = Köper alltid GOTY utgåvan, den är inte buggfri men bör fungera, sen slipper du köpa deras onödigt många DLc ^^

Medlem

Brukar aldrig gnälla på lite buggar i spel men detta är sjukt! Tror det finns många spel i alpha stadier som är mindre buggiga. Det positiva är dock att man kan ha rätt kul åt vissa buggar ...

Medlem

Har inte några stora problem men ändå kul att höra!

Medlem

alltså.. jag spelar det men det flyter inte på bra alls. och jag tycker att det borde flyta bättre än bf3, det här är ju inte i närheten så snyggt och jag förstår inte varför det ska vara så svårt att få vettig fps..

Medlem

Har inte heller stött på några direkta buggar... Fungerat otroligt bra för att vara första release. Skulle nog våga påstå att detta är Bethesdas stabilaste release på bra länge. Kom inte ihåg hur Morrowind var, men både Oblivion samt Fallout-spelen led ju av värre brister än detta enligt mig.

Sen angående er med prestandaproblem: AMD jobbar för närvarande på en CAP för att stödja crossfire. Antar att det är lika för nVidia användarna. Så håll ut! Enligt deras twitter är en CAP snart klar och skall släppas innan helgen.

Medlem

Hoppas verkligen dom löser prestandaproblemen för oss med ATI-kort (gäller inte alla, men vet att mååånga har sjuka problem med att få till fps och rimliga detaljnivåer)..

Medlem

Prestandasakerna struntar jag i, de kan jag stå ut med. Det de måste fixa är att questitems inte syns i UI:t. De är osynliga. Är inte ensam om problemet. Blir frustrerad att jag inte kan spela, eftersom jag inte vill fuska mig igenom uppdrag med setstage utan klara det på vanligt sätt samt att jag hade avsatt tid för spelet just den här veckan...

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Prestandasakerna struntar jag i, de kan jag stå ut med. Det de måste fixa är att questitems inte syns i UI:t. De är osynliga. Är inte ensam om problemet. Blir frustrerad att jag inte kan spela, eftersom jag inte vill fuska mig igenom uppdrag med setstage utan klara det på vanligt sätt samt att jag hade avsatt tid för spelet just den här veckan...

Jag har dock mer problem med att det syns, hellre att de gjort questtexterna såpass bra att man kunnat navigera sig från dem än en dum pil som pekar vägen!

Medlem

Har inte upplevt nån bugg/problem ännu i alla fall. Men prestandan kan man väll alltid slipa till lite mer som med alla andra lir!

/mvh soyd

Medlem

Det ända jag är trött på är desktop crashes som händer 1 gång i halvtimmen typ..

Inaktiv

Spelet har dock funkat sjukt bra för att vara en Betheseda


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

bottarna är inte helt hundra när det gäller att följa med en, fastnar ibland. Drakar spawnar lite hursomhelst. Annars bra

Medlem

Mest irriterande buggarna jag stött på är 1 quest bugg och random desktop quits typ 3-4st/ timme.
Questen som buggar är någon där man skall stjäla en häst, sen när man ska lämna in questen så är NPCn väck. Går inte att hitta någonstans.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Bethesda = spelet är så otroligt buggigt på release att andra utvecklare inte ens vågat släppa det som öppen beta!
Smart spelare = Köper alltid GOTY utgåvan, den är inte buggfri men bör fungera, sen slipper du köpa deras onödigt många DLc ^^

Dom har ju redan sagt att dom kommer göra större men mindre i antal DLC för skyrim, samt så tycker jag inte att man är smartare eller dummare om man köper spelet tidigt eller sent... om du vill köpa allt du vill ha ett år eller två efter att det kommit ut på marknaden så är det ju upp till dig men vissa av oss vill ha det medans det är nytt.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Bethesda = spelet är så otroligt buggigt på release att andra utvecklare inte ens vågat släppa det som öppen beta!

Folk är alldeles för kräsna, dom förstår inte hur pass mycket jobb det går ner på ett sånt här spel och hur mycket som kan gå fel. Bethesda är bäst i sin genra just nu och ingen annan kan lyckas bättre, det sagt så har dom get extra tid med att putsa detta elders scrolls före realese men det räckte ändå inte. Oblivion var minst lika buggig om inte mer, vid en viss punkt måste man ju släppa ett spel och se vad som ska fixas, alla problem uppenbarar ju sig inte deras hårdvara. Det vara samma sak med RAGE, spelet fick mer putsning än vad man kan säga normen, det balla ur på PC ändå.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

jag hade tur , inte haft ett enda problem med skyrim!

12
Skriv svar