Våga testa något nytt

Flakmonkey
Våga testa något nytt

Har nämnt förut att jag gillar att pröva på nya saker även om jag inte gör det tillräckligt ofta. Det behöver inte vara någon stor grej som att hoppa fallskärm eller så utan det räcker egentligen med att gå till någon ny restaurang man aldrig besökt eller gå på en konsert med ett band man inte hört talas om. Igår gjorde jag just en sådan liten sak och det cementerade min inställning att detmär bra att pröva nya saker.

Vad gjorde jag då? Jo jag var på en teaterföreställning på en liten teater hid Fridhemsplan  som gick under namnet "Spexet Christer Pettersson". Det var nu ingen professionell grej utan arrangerades av Karolinska Insitutets spexkommite eller vad de nu kallar sig. Uppenbarligen har de två såna här uppsättningar per år, en med killarna som skådisar på våren och sen en  med tjejerna på hösten.

Hade aldrig varit på något liknande tidigare men eftersom flickan jag umgås med sedan en tid tillbaka pluggar där och tipsade om det här så kändes det som en klockren sak att göra och jag blev inte besviken. Rent "tekniskt" har man väl sett bättre uppsättningar men det var en sån god stämning och samspel med publiken (de kan ju tex säga åt skådisarna att byta roller mitt i eller börja prata med rysk brytning) att det blev en riktigt lyckad tillställning och kväll på det stora hela.

Så ja förutom att tipsa om att gå och se föreställningen om ni har chansen så vill jag bara uppmuntra alla andra att göra något nytt när ni får chansen. Ibland är det hellyckat som min gårdagskväll men även när det inte faller så väl ut så är det i varje fall en ny upplevelse som gör livet lite rikare och det är värt mycket i sig.

#blogg

Inaktiv
Våga testa något nytt

Tack för inspirationen!

Medlem

Hm, ja inspirerande som herrn ovan sa! Man kanske ska öppna sina vyer lite?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tror ni ska se klippet på länken. Det är Matt Cutts som berättar att han testar något nytt under 30 dagar. Väldigt inspirerande. Matt Cutts: Try something new for 30 days

1
Skriv svar