Bethesda: "Skyrim patchas snart"

Medlem

När kommer GOTY utgåvan?

Är riktigt sugen på den men vill inte vänta i 2 år på att alla DLC ska släppas...

Medlem

tyckte inte detta va så speciellt roligt, hade nog varit roligare med Multiplayer med vänner ... spelet är grymt bra gjort! men.

Medlem

Har bara haft en crash to desktop, hittat några ställen där vattentexturerna saknas, samt nu senast en dungeon där texturerna på invånarna i den saknas så att man endast ser deras 3d-struktur.. ingenting jag stör mig speciellt mycket på.
UI:n däremot :'( den är bara sorglig till pc... Som tur är så väger spelet i övrigt med råge upp menysystemet så

Medlem

1 crash endast i början av spelet, sedan dess inte ett ända, fixat lite me ini filen men inget som skulle kunna vad jag vet ha att göra med att spelet crashar i sig.

mer grafisk ögongodis jag har fixat på min ini fil, och samt stängt av mouse smoothing.

Funkar prima skinka helt enkelt.

Jag inväntar den patchen som heter: "GOTY", då vet jag att det kommer funka så bra som det kan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag inväntar den patchen som heter: "GOTY", då vet jag att det kommer funka så bra som det kan.

... eller vänta på den icke officiella patchningen som moddare säkert kommer att skapa. Då fungerar det ännu bättre gissar jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Så det ska vara!

Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Jag har dock mer problem med att det syns, hellre att de gjort questtexterna såpass bra att man kunnat navigera sig från dem än en dum pil som pekar vägen!

Jag tror vi pratar om olika saker. Det jag pratar om är questitems, dvs saker man får för att kunna klara en quest, t.ex. nycklar osv. De är osynliga i UIn. Det medför att jag inte kan använda dem eller ta dem, dvs jag kan inte klara quests utan att vara tvungen fuska mig förbi steget som innebär att plocka upp föremålet. Det är inte ett ok problem i ett spel.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av walter_iego:

Jag inväntar den patchen som heter: "GOTY", då vet jag att det kommer funka så bra som det kan.

... eller vänta på den icke officiella patchningen som moddare säkert kommer att skapa. Då fungerar det ännu bättre gissar jag.

Ja, det har du rätt i. Den är ännu bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av devvis:

Hoppas verkligen dom löser prestandaproblemen för oss med ATI-kort (gäller inte alla, men vet att mååånga har sjuka problem med att få till fps och rimliga detaljnivåer)..

Japp. Det roliga är att vissa är helt oförstående och tror det är ens dator det är fel på.

Kom igen jag maxar BF3 och det flyter. Skyrim på high = 20 fps.

Annars har jag inga allvarliga buggar själv. krashar aldrig. Inte märkt något med spawns eller liknande i spelet.

patchen är ändå VÄLDIGT välkommen, så man kanske kan spela på ultra som man borde.

Medlem

hoppas dem inte tar bort buggen när giant slår upp en 100 meter upp i luften

Medlem

Spelet kraschar efter någon timme, precis som Oblivion. Men jag förväntade mig ingenting annat från Bethesda.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag vill inte att de fixar giant-buggen...


signatur

Imperator

Medlem

den mest irriterande buggen måste vara vatten buggen eller vad man ska kalla det, händer ganska mycket för mig måste jag påstå. vad jag har upptäckt så är det till 98% inne i grottor och liknande där det finns vatten, grafiken flimmrar och det ser ut som att du ibland är under vatten, i vissa fall så går det tom så långt att karaktären tar ner händerna för han vill simma (man kan ju inte attakera under vatten) och när man flyttar sig lite så flåsar han som när man hämtar andan efter en simtur, min uppfattning av detta spel är att dom inte har haft någon buggtestare alls, för hur fan kan man missa en sådan bugg, en mindre irriterande bugg är att i vissa vattendrag så så trillar man rakt ner till botten, får flytta sig lite för att simma upp.
Gillar spelet i all ära, men det är förbannat trasigt. skärpning!

Inaktiv

Måste ha en otrolig tur i spelet, 42 timmar in i spelet och jag har bara krashat 2-3 gånger och alla gångerna var när jag skulle tabba tebax till spelet.

Medlem

Inte oväntat när det gäller Bethesda, och eftersom de använder samma motor som i Oblivion/FO3, har buggar med varierande irritationsgrad stannat kvar sedan dess.

Musacceleration och VSync-inställningsmöjligheter kunde de väl ändå fixat? Och möjligheten att lagra saker i lådor/dyl. även om man ändrat use-knappen?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

En bugg-fest som vanligt alltså, men jag förstår inte varför man köper ett spel dag 1; det är nästan aldrig några spel som är helt felfria.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker inte att jag stött på några buggar förutom Giant-buggen ? weird.

Medlem

Gränssnittet är en enda stor bug... allvarligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag som hade hoppats på att dom skulle fixa det gräsliga användargränssnittet för PC.

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Äntligen kom det, GOTY !! Som har haft så många aspirater.
Efter att ha sett alla usla trailers med stygg interface, fyrkantig styrning och konsoll grafik så valde jag att inte ens köpa detta spel..
..när jag ändå köpte det så är det helt klart det bästa som har hänt i år, har inte sovit sen det släppptes.
Inga buggar för mig, so far. Förutom den som jag trixade till själv med ett quest item.. löste det själv också.
Kör på max med AMD kort, inga prestandaproblem. Kraschat en gång, förmodligen mitt fel också... sprang på utan att vänta på spelet. Lirar på min andra karaktär nu, toppbetyg.

EDIT: Bara för det så har det kraschat som fan nu. Har hört att det är ett steamproblem och inte Skyrim dock ;P

Inaktiv

hoppas dom fixar den urusla frameraten i städer.. är typ 20 oavsett inställningar(förutom allt på low(men är för fult)), när det är 40+ annars på ultra

Inaktiv

och inga superdrygalabyrinter i skyrim vad jag vet, som i fallout 3 .. jag gick vilse i ett skyddsrum, och tog ungefär 8 timmar att hitta utgången .. ;/

Medlem

Dom borde fixa fiendernas finishers, dom kan enkelt döda en utan att man har någon chans. Hatar det.

Inaktiv
Skrivet av Juel91:

Dom borde fixa fiendernas finishers, dom kan enkelt döda en utan att man har någon chans. Hatar det.

Så; om de får in en move som tar 50 HP på din karaktär och du bara har 50 HP... då ska du fortfarande vifta och slå? Det finns god mode tror jag

Medlem

Konstigt..

Har spelat i några timmar nu på PS3an, level 23 och har INTE märkt av någon bugg alls. Förutom giant-flyget men det tyckte jag inte på var någon bugg i sig. Föll av skratt bara, haha.

Gillar inte UIn bara..
Speciellt inte "Favorit"-menyn.

Hade velat haft det som i Dark Souls, att man assignar så att det går enkelt och snabbt. Mer flexibelt så slipper man pausa spelet.

Medlem

Det har väl kraschat någon gång (3-5 max)

Och jag hade problem med "esbern" questen som många andra. förutom det så har spelet flytit på skitfint på min PC och min PS3a.
Och jag gick precis över min 80e timme.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar