Call of Duty: Elite till pc trots allt?

Robot
Call of Duty: Elite till pc trots allt?

Activision menar att man uttryckt sig klumpigt och antyder att Elite nog är på väg till datorspelarna, trots allt.

#nyhetstips, #call-of-duty-modern-warfare-3, #activision


Medlem
Call of Duty: Elite till pc trots allt?

VI VILL INTE HA ELITE SÅ DET ÄR LUGNT. KTHXBYE.

Moderator | Testpilot

men Tomas... JAG TIPSADE JU...

Nej nu ska jag äta choklad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Då återstår det att se om det hinner komma till MW3 eller det kommer till nästa års MW4

Medlem
Skrivet av MagicBandit:

Då återstår det att se om det hinner komma till MW3 eller det kommer till nästa års MW4

MW3 borde vara det sista spelet i serien "Modern Warfare" .. nu kan dom få ta lite tid på sig, fixa/förbättra ny motor och komma på en ny "Modärn" historia

Medlem

Det jag ser fram emot mest med elite är Tipsen om vapnen, banorna osv.. Snygga, lätt överskådliga, vridbara kartor med information om allt från placering av domination-flaggor till spawnpunkter, snabbaste vägen från en plats till en annan osv.

Statistik är i princip lika intressant som sportsidorna för mig. K/D och accuracy kan gå och gömma sig. K/D är viktigt i TDM och inget mer.

Inaktiv
Skrivet av enboomer:

Det jag ser fram emot mest med elite är Tipsen om vapnen, banorna osv.. Snygga, lätt överskådliga, vridbara kartor med information om allt från placering av domination-flaggor till spawnpunkter, snabbaste vägen från en plats till en annan osv.

Du menar sånt man lär sig ju mer man spelar?

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av enboomer:

Det jag ser fram emot mest med elite är Tipsen om vapnen, banorna osv.. Snygga, lätt överskådliga, vridbara kartor med information om allt från placering av domination-flaggor till spawnpunkter, snabbaste vägen från en plats till en annan osv.

Du menar sånt man lär sig ju mer man spelar?

Skitfräckt svar. Lite kul och småspydigt.

Klart man lär sig saker när man spelar, men ju mer info snabbare, desto bättre. Om jag kan lära mig småtips och tricks genom att läsa om dem/kolla videos istället för att lägga 10+ timmar med experimentation får jag mer tid över att ha roligt med mina nya kunskaper.

Och ja, jag är en übergeek när det kommer till sånt här.

peace

Medlem
Skrivet av enboomer:

Det jag ser fram emot mest med elite är Tipsen om vapnen, banorna osv.. Snygga, lätt överskådliga, vridbara kartor med information om allt från placering av domination-flaggor till spawnpunkter, snabbaste vägen från en plats till en annan osv.

Statistik är i princip lika intressant som sportsidorna för mig. K/D och accuracy kan gå och gömma sig. K/D är viktigt i TDM och inget mer.

Och för att klargöra, min personliga statistik är precis ointressant. Vapenstatistik däremot är guld!
Vilket vapen laddar om snabbast, skjuter snabbast och precisast med vilket tillbehör för just det ändamålet jag eftersöker?

Medlem

Som någon cod-utvecklare sade tidigare:"I fucked up".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av enboomer:

Skitfräckt svar. Lite kul och småspydigt.

Klart man lär sig saker när man spelar, men ju mer info snabbare, desto bättre. Om jag kan lära mig småtips och tricks genom att läsa om dem/kolla videos istället för att lägga 10+ timmar med experimentation får jag mer tid över att ha roligt med mina nya kunskaper.

Jag ber om ursäkt då jag inte menade att låta spydig, men jag ser verkligen inte grejen med CoD Elite.

Jag tycker personligen det är roligare att hitta på tricksen själva än att utvecklarna säger "Det här är bäst.", det känns även som Elite är något som communityn själva lätt skulle kunna "data mina" spelet för att få reda på.

Samt om en person betalar för Elite, vad hindrar honom från att sprida de vidare gratis?
Jag vet inte 100% vad Elite ger, men som jag uppfattat så känns det mest som dagliga/veckliga tips o trix och stats information som borde vara gratis, samt man kan jämnföra stats mellan plattformarna.

Edit: Stavfel o fixa citering

Att folk fortfarande går på såna här PR-stunts. Det är ju praxis nuförtiden.

"Den funktionen kommer inte till spelet/vid spelets release"
*INTERNET RAGE*
*Twitter-inlägget raderas*
"Det var ett missförstånd, såklart vi kommer släppa den funktionen!"
*Allt gick som planerat..*

Alla spelsläpp verkar köra på den här tekniken nuförtiden för att skapa uppmärksamhet kring spelet nära release. Det är så naivt att tro att det är något annat.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

men Tomas... JAG TIPSADE JU...

Nej nu ska jag äta choklad.

haha join teh club.

ont: kbry. gtfo activisionj**

Medlem

Skulle de verkligen passa på ett tillfälle att mjölka pengar från detta och alla kommande cod till pc? Knappast. Tyvärr blir det väl såhär i framtiden, så man får välja en franchise att prenumerera på. Dåligt för branschen kan hända.

Medlem

Vänte lite här nu.... uberpwnage2.0 har choklad?!

Era
Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av enboomer:

Det jag ser fram emot mest med elite är Tipsen om vapnen, banorna osv.. Snygga, lätt överskådliga, vridbara kartor med information om allt från placering av domination-flaggor till spawnpunkter, snabbaste vägen från en plats till en annan osv.

Du menar sånt man lär sig ju mer man spelar?

Skitfräckt svar. Lite kul och småspydigt.

Klart man lär sig saker när man spelar, men ju mer info snabbare, desto bättre. Om jag kan lära mig småtips och tricks genom att läsa om dem/kolla videos istället för att lägga 10+ timmar med experimentation får jag mer tid över att ha roligt med mina nya kunskaper.

Och ja, jag är en übergeek när det kommer till sånt här.

peace

Easy
Simplified
>Watch Bots Do It<

http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vänte lite här nu.... uberpwnage2.0 har choklad?!

Betydligt intressantare nyhet... och viktigare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Jag spelar skiten på xbox 360 och det är underbart för alla på xbox live suger dasse. Har typ 2,8kdr och rushar som en idiot.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av MagicBandit:

Då återstår det att se om det hinner komma till MW3 eller det kommer till nästa års MW4

MW3 borde vara det sista spelet i serien "Modern Warfare" .. nu kan dom få ta lite tid på sig, fixa/förbättra ny motor och komma på en ny "Modärn" historia

Sant, om treyarch håller på med sin nästa del i Black Ops just nu så blir nog det förhoppningsvis det sista Cod med den nuvarande motorn. Hoppas Activision inser att nu räcker det med samma motor. MW3 hade en del episka scener i kampanjen som hade blivit mycket mer episka med en bättre motor

Ge oss en motor med snygga texturer, bra fysik och bullet drop! Inför skills till Cod och satsa på mer DLC än årliga släpp så kommer nog Cod få bättre respons av communityn


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tro mig det är lugnt, ni kan behålla skiten.

Medlem
Skrivet av Era:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av enboomer:

Det jag ser fram emot mest med elite är Tipsen om vapnen, banorna osv.. Snygga, lätt överskådliga, vridbara kartor med information om allt från placering av domination-flaggor till spawnpunkter, snabbaste vägen från en plats till en annan osv.

Du menar sånt man lär sig ju mer man spelar?

Skitfräckt svar. Lite kul och småspydigt.

Klart man lär sig saker när man spelar, men ju mer info snabbare, desto bättre. Om jag kan lära mig småtips och tricks genom att läsa om dem/kolla videos istället för att lägga 10+ timmar med experimentation får jag mer tid över att ha roligt med mina nya kunskaper.

Och ja, jag är en übergeek när det kommer till sånt här.

peace

Easy
Simplified
>Watch Bots Do It<

http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Kalla mig gärna dum, men jag förstår inte vad du menar.
Videon är småkul at best och har en del poänger, men vad hör det till den här diskussionen?

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av MagicBandit:

Då återstår det att se om det hinner komma till MW3 eller det kommer till nästa års MW4

MW3 borde vara det sista spelet i serien "Modern Warfare" .. nu kan dom få ta lite tid på sig, fixa/förbättra ny motor och komma på en ny "Modärn" historia

Sant, om treyarch håller på med sin nästa del i Black Ops just nu så blir nog det förhoppningsvis det sista Cod med den nuvarande motorn. Hoppas Activision inser att nu räcker det med samma motor. MW3 hade en del episka scener i kampanjen som hade blivit mycket mer episka med en bättre motor

Ge oss en motor med snygga texturer, bra fysik och bullet drop! Inför skills till Cod och satsa på mer DLC än årliga släpp så kommer nog Cod få bättre respons av communityn

DLC är ju väldigt populärt bland pc-elitisterna?

Bulletdrop på 100-200 meter är i princip obefintligt och de avstånden finns knappt på någon COD-bana än så länge. Tighta närstrider mestadels i stadsmiljöer är COD för mig. Det finns ett annat spel med både bulletdrop och hutlösa avstånd som är snarlikt MW annars..

Är det bara jag som stör mig på att man ska behöva sikta ovanför gubbar för att få träff med kryppskyttegevären i BF? man spelar alltså en utbildad kryppskytt som inte har vett nog att ställa in siktet på rätt avstånd? Realism som skapar orealism är lite roligt på ett sätt.

Kan hålla med om att det är dags för ny motor, mer än gärna id-tech 5(?) som i rage
väl mött

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Javas:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av MagicBandit:

Då återstår det att se om det hinner komma till MW3 eller det kommer till nästa års MW4

MW3 borde vara det sista spelet i serien "Modern Warfare" .. nu kan dom få ta lite tid på sig, fixa/förbättra ny motor och komma på en ny "Modärn" historia

Sant, om treyarch håller på med sin nästa del i Black Ops just nu så blir nog det förhoppningsvis det sista Cod med den nuvarande motorn. Hoppas Activision inser att nu räcker det med samma motor. MW3 hade en del episka scener i kampanjen som hade blivit mycket mer episka med en bättre motor

Ge oss en motor med snygga texturer, bra fysik och bullet drop! Inför skills till Cod och satsa på mer DLC än årliga släpp så kommer nog Cod få bättre respons av communityn

DLC är ju väldigt populärt bland pc-elitisterna?

Bulletdrop på 100-200 meter är i princip obefintligt och de avstånden finns knappt på någon COD-bana än så länge. Tighta närstrider mestadels i stadsmiljöer är COD för mig. Det finns ett annat spel med både bulletdrop och hutlösa avstånd som är snarlikt MW annars..

Är det bara jag som stör mig på att man ska behöva sikta ovanför gubbar för att få träff med kryppskyttegevären i BF? man spelar alltså en utbildad kryppskytt som inte har vett nog att ställa in siktet på rätt avstånd? Realism som skapar orealism är lite roligt på ett sätt.

Kan hålla med om att det är dags för ny motor, mer än gärna id-tech 5(?) som i rage
väl mött

Oooh, Id Tech 5 låter snuskigt mysigt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad duktiga dom är.. Dom bygger en ny ''EXPANSION'' men klarar inte av att släppa typ en ''Battlelog'' till PC och det är antagligen för dom använder världens sämsta spelmotor som är uråldrig och har ett gäng slöa utvecklare som alla inte orkar nått annat än att utveckla expansioner till cod4..

Dom går ut och skryter med vad dom ska ge.. Sen backar dom och vet inte om dom ska ge ut det för det är antagligen för jobbigt för dom att utveckla till datorn

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Vad duktiga dom är.. Dom bygger en ny ''EXPANSION'' men klarar inte av att släppa typ en ''Battlelog'' till PC och det är antagligen för dom använder världens sämsta spelmotor som är uråldrig och har ett gäng slöa utvecklare som alla inte orkar nått annat än att utveckla expansioner till cod4..

Dom går ut och skryter med vad dom ska ge.. Sen backar dom och vet inte om dom ska ge ut det för det är antagligen för jobbigt för dom att utveckla till datorn

Du menar en av världens bästa spelmotorer va? Bara för att den är gammal är den inte kass. (quake3 i mitt hjärta) För övrigt är det här den smidigaste versionen av den jag har spelat. Kontrollerna är tighta, hit-detection är galet bra och all statistik finns i princip i spelet redan. Black ops hade minst lika mycket statistik som Battlelog. Tror inte problemet ligger i grafikmotorn.

Snacket om expansion är pinsamt. Det finns mer content på skivorna här än 4-500 spänn kan ge dig i underhnållningsvärde i andra medier. Om man gillar att spela COD förstås.

De har inte återuppfunnit hjulet, men gjort ett jävla bra jobb. Credits listan efter spelet är slut är på säkert 1000 pers eller mer, skulle bli förvånad om någon chef på _Activision_ skulle låta dem glassa runt och inte göra någonting produktivt i 2 år.

väl mött!

1
Skriv svar