Världens första Skyrim-bebis född – säg hej till Dovahkiin!

Robot
Världens första Skyrim-bebis född – säg hej till Dovahkiin!

Nu har vinnaren från februaris "ha sex och vinn varenda Bethesda-lir någonsin" korats. Dovahkiin Tom Kellermeyer föddes den 11/11/11 och hans föräldrar måste vara stolta...

#nyhetstips, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Världens första Skyrim-bebis född – säg hej till Dovahkiin!

Undrar om man blir diskad i efterhand om man döper om ungen? För jag tror nog inte han vill heta så när han blir äldre och förstår innebörden i namnet.

Medlem

Sorgligt... Bara sorgligt...


signatur

Imperator

Medlem

Stackars barn.. Hoppas ungen får bytt namn, stackare. Allt för att föräldrarna ville vinna.

Medlem

Minsan, grattis till dom!
Undrar dock inte vad barnet kommer tycka om 15 år. :S

Medlem

Det går juh faktiskt att heta något märkligt i andranamn, nästan alla har juh ett fult släkt namn som alla av respektive kön ska ha...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Reize:

Sorgligt... Bara sorgligt...

Det tycker då inte jag.

Medlem

Vilket ful namn

Medlem

Dovahkiin betyder ju Dragonborn ^^


signatur

CAYDE-6: Do it for the loot they've taken from us, and most importantly: do it-
TITAN: FOR THE PUPPIES!!

zsm
Medlem

Det här är bara tragiskt. För att vinna en jävla menlös tävling?

Medlem
Medlem

Hoppas att första orden han säger är FUS RO DAH!

Medlem

varför klagar folk? Dovahkiin är väll förmodligen ett mellannamn så han lär nog bli kallad Tom...

Medlem

Fan va illa ha ha

Medlem

Sjukt.

Någon som tävlar om sådant här borde avrättas.

Medlem

Med tanke på alla konstiga namn som florerar nu för tiden så är väl knappast det här särskilt farligt?

Går att göra förkortningar som låter helt normala, eller så använder han det andra namnet bara.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gissar att om något väljer han att kalla sig Tom

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Undrar om man blir diskad i efterhand om man döper om ungen? För jag tror nog inte han vill heta så när han blir äldre och förstår innebörden i namnet.

'

Vad snackar du om?! Skulle lätt vilja heta Dovahkiin, as grymt namn ju

Finns ju sjukt många konstiga namn i världen, som tex Meynard och annat. Det flesta namnen eller iallafall många har ju en betydelse och Dovahkiin är ju typ Dragonborn på Engelska då. Finns säkert många många namn som betyder något mycket värre eller konstigare än Dragonborn. Kolla bara på mamman i sverige som ville döpa sina ungar till lingon och blåbär.

Vad jag där emot tycker är fjantigt är såna här tävlingar.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Sjukt.

Någon som tävlar om sådant här borde avrättas.

Jag hoppas att du är oseriös.

Medlem

Blir väl antagligen ett mellannamn, wat is das problem.

Medlem

Varför låter det som att de flesta tycker detta är illa? Jag menar, det är ju inte så att personerna som är med och tävlar gör det för priserna. Det är väl mera som ett namntips och en rolig bakgrund namnet kommer ifrån. Jag menar, "Dovahkiin", låter ju inte alls dåligt.

Kul event skulle jag säga!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Sarkhan:

Det går juh faktiskt att heta något märkligt i andranamn, nästan alla har juh ett fult släkt namn som alla av respektive kön ska ha...

Finner det skrattretande att du jämför riktiga släktnamn med ett nördigt hjältenamn från ett fantasy-datorspel... O vad menar du med ett släktnamn (eller släkt namn som du skriver) som båda könen skall ha? Efternamnet? :S

PS. Och sluta skriv "juh" är du snäll


signatur

Imperator

Medlem

Tragiskt.

Ni som är positiva, tänk om det gällde er och något annat område, typ som golf, så döpte era föräldrar er till Tiger... Kul att växa upp på det sättet?

Ta ifrån föräldrarna barnet snarast.

Medlem

Jag fattar verkligen inte alla i det här kommentarsfältet som tycker att det här är helt acceptabelt..! Har allt datorspelande raderat allt ert sunda förnuft? Det är ju synd om ungen! Han får leva med detta hela sitt liv (han kommer med all säkerhet byta namn lagligt så fort han kan på grund av alla gliringar han kommer få under sin uppväxt, men i alla fall).

Och om man har som föräldrar är idiotisk nog att döpa sitt barn till något sånt här, i en sådan här tävling... Kan bara önska killen lycka till i livet, för en uppväxt med såna föräldrar blir inte lätt, det kan jag lova.


signatur

Imperator

Medlem

15 år senare hittas föräldrarna döda

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av totte1015:

Sjukt.

Någon som tävlar om sådant här borde avrättas.

Jag hoppas att du är oseriös.

Jag hoppas att du är oseriös om att jag är oseriös.

Medlem
Skrivet av Reize:

Jag fattar verkligen inte alla i det här kommentarsfältet som tycker att det här är helt acceptabelt..! Har allt datorspelande raderat allt ert sunda förnuft? Det är ju synd om ungen! Han får leva med detta hela sitt liv (han kommer med all säkerhet byta namn lagligt så fort han kan på grund av alla gliringar han kommer få under sin uppväxt, men i alla fall).

Och om man har som föräldrar är idiotisk nog att döpa sitt barn till något sånt här, i en sådan här tävling... Kan bara önska killen lycka till i livet, för en uppväxt med såna föräldrar blir inte lätt, det kan jag lova.

Jag håller med att det är efterblivet att döpa sin unge så här pga av en tävling och att det vore jävligt sorgligt om dom skaffade ungen endast pga av en cp tävling men fattar ändå inte problemet med själva namnet, speciellt om han fick det i andra namn. Bara för att det kommer ifrån ett dator spel är det väll inte mer konstigt än många andra namn som finns idag? Finns många väldigt undliga och konstiga namn runt om i världen inklusive Sverige. Bara för att det kommer ifrån ett spel tycker jag inte det är mer konstigt iallafall.

Medlem

Cool, vet inte varför ni alla känner nöden att döma hans föräldrar som att ni är experter på barnuppfostran eller kan se framtiden hur det kommer påverka honom när ni inte ens vet om dom kommer snart byta hans namn trots allt.

Även om dom inte byter hans namn så kan han göra det sen, ni har ingen aning om föräldrarnas tankeprocess bakom det här eller hur dom kommer att vara som föräldrar.

behöver en shout som får barnsliga överreaktions kommentarer att försvinna.. fast då blir det väl jävligt tomt plötsligt på fz.

Medlem

mycket träning på tajmingen där? gratz till en perfekt finish av paret.

Namnet skulle kanske passa om mamman ser ut som en skräcködla

Skriv svar