Nästa generation snart här – 2012 levlar vi upp?

Robot
Nästa generation snart här – 2012 levlar vi upp?

Nästa Xbox-konsol släpps julen 2012 och åtminstone en Sony-studio fokuserar nu enbart på Playstation 4-spel, hävdar Edge.

#nyhetstips, #sony, #ubisoft-montreal, #electronic-arts, #microsoft


Medlem
Nästa generation snart här – 2012 levlar vi upp?

Kommer väl ändå vara gammal hårdvara i dom :/

Medlem

@Svanberg: ..men inget directx i mellan som snor 60% prestanda!

Medlem

Är inte direkt förvånad, känns som det har legat i luften ett tag. Visserligen bara ett rykte men jag vågar nästan tro på det här.

Ge mig en teknisk spec nu bara, gärna nåt man kan dräggla över...

Inaktiv

xbox 720 kommer släppas julen 2013, tidigast! Det blev ju precis officelt att Halo4 kommer komma julen 2012 till 360..

Medlem

Sägs att det ska vara Hexacore 2st AMD GPU 2GB Ram

Medlem
Skrivet av Nemo:

Är inte direkt förvånad, känns som det har legat i luften ett tag. Visserligen bara ett rykte men jag vågar nästan tro på det här.

Ge mig en teknisk spec nu bara, gärna nåt man kan dräggla över...

sam sagts inan så är det aldrig hårdvara att dregla över i konsoler.....
men som sagt inan så är spelen optimerade till hårdvaran därav får du ut "shiteloads" mer utav den undermåliga hårdvaran i jämförelse mot en monsterdator.

tror sony och ms blev tagna på sängen av N, dom skulle hjärna harva på med sina gamla konsoler. fortfarande bara spekulationer.

Medlem

Låter svagt.

Medlem

Det vore på tiden, så pinsamt lågupplösta texturer osv på 360 och ps3 jämfört med vad en hyffsad PC kan prestera.

Medlem
Skrivet av Aiwi:

@Svanberg: ..men inget directx i mellan som snor 60% prestanda!

Not sure if serious.

Medlem

Med tanke på hur DX11 spel ser ut jämfört mot DX9 i dagsläget så behöver vi ni hårdvara.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Aiwi:

@Svanberg: ..men inget directx i mellan som snor 60% prestanda!

Det vet man aldrig, faktum är att Xbox använder sig av DirectX, vilken är en av anledningarna till att väldigt många "konsolportar" använder sig av gamla DirectX 9 istället för nyare versioner på PC.

Sen så är det väl tveksamt huruvida DirectX snor prestanda, dock så är jag inte påläst nog för att kunna försvara det påståendet.

Medlem

Trevligt. Då lär grafiken få sig en rejäl skjuts även på pc. Även om det inte är gtx 580 i xbox 720 så optimerar dom så kraftigt så det kan nog bli riktigt bra grafik från de nya konsolerna. Och med bra konsol grafik följer ännu bättre pc grafik

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Nemo:

Är inte direkt förvånad, känns som det har legat i luften ett tag. Visserligen bara ett rykte men jag vågar nästan tro på det här.

Ge mig en teknisk spec nu bara, gärna nåt man kan dräggla över...

sam sagts inan så är det aldrig hårdvara att dregla över i konsoler.....
men som sagt inan så är spelen optimerade till hårdvaran därav får du ut "shiteloads" mer utav den undermåliga hårdvaran i jämförelse mot en monsterdator.

tror sony och ms blev tagna på sängen av N, dom skulle hjärna harva på med sina gamla konsoler. fortfarande bara spekulationer.

Allt är relativt.

Det jag tänker på är "bang for bucks"-faktorn, den lär nog vara rätt skaplig i början. Till och med något att dregla över, precis som när 360 precis hade släppts. Givetvis går det alltid att skjuta till mer pengar och få ännu bättre hårdvara och prestanda, men det är inte det jag menar.

Men det går förstås över ganska snart, helt naturligt. Moore's law osv.

Medlem

Då kanske vi får snygga spel till PC framöver


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Xbox 720 på CES? Nja, det tvivlar jag på. Om det blir en release 2012, vilket jag också tvivlar på, så lär vi de visas upp på E3.

Medlem

Om vi tänker oss att nästa generation = The Samaritan. så rätta mig om jag har fel men krävde inte den typ 2 st av de värsta Nvidia korten? Bara det är minst 4 000kr. sedan ska det på en processor lite ram och annan skit.

Min slutsatt: Nästa generation konsoler skulle bli så dyra om de släpptes nu att det skulle påverka försäljningen negativt.

Medlem

Xbox 720/ten utannonseras runt 10:e Januari 2012 på CES i Las Vegas.

Xbox 720/ten släpps i November 2012.

PS4 utannonseras i Juni 2012 på E3.

PS4 släpps i Mars 2013.

Punkt slut!

Medlem

Verkar vara rykten och det finns inga officiella uttalanden från varken Microsoft eller Sony.
Jag tror nästa generation konsoler kommer ha många multi core hårdvara kanske 6 till 8 kärnor cpu /cpu liksom.

Medlem

"Xbox 720", ugh...

Inaktiv

Så...dom ska alltså släppa en ny konsol SAMTIDIGT som Halo 4 kommer ut till Xbox 360???

Finns inte en chans...

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Kommer väl ändå vara gammal hårdvara i dom :/

Även ifall hårdvaran nu skulle vara precis "ny" vid lanseringen så dröjer det inte speciellt länge innan den är gammal.

Hur som helst så lär det ju vara en ordentlig uppgradering jämfört med dagens konsoler.

Fast oavsett vad det nu är för hårdvara så är det ju spelen som är intressanta. Menar... en superkonsol är ju typ lika sexig som en miniräknare ifall det saknas intressanta spel.

Inaktiv
Skrivet av Bonik:

Verkar vara rykten och det finns inga officiella uttalanden från varken Microsoft eller Sony.
Jag tror nästa generation konsoler kommer ha många multi core hårdvara kanske 6 till 8 kärnor cpu /cpu liksom.

Vad ?

Medlem

Äntligen. Mycket mer RAM och AI-revolution tack.

Medlem
Skrivet av jippo1:

Sägs att det ska vara Hexacore 2st AMD GPU 2GB Ram

Dubbla GPU doesn't make any sense. Extra värme, drivrutinkrångel, mer utrymme, micro-stuttering. Nix, singlecore blir det igen....

Medlem

Större upplösning skulle jag rösta för, ps3 och xbox använde väl sig av 800x600?

Medlem

Äntligen, men troligen redan daterad hårdvara.

Skrivet av Kaleid:
Skrivet av jippo1:

Sägs att det ska vara Hexacore 2st AMD GPU 2GB Ram

Dubbla GPU doesn't make any sense. Extra värme, drivrutinkrångel, mer utrymme, micro-stuttering. Nix, singlecore blir det igen....

Men bara så att du vet så ger Dual-Core dubbelt så mycket mer kraft. Quad-Core ger dubbelt så mycket mer kraft än Dual-Core. 8-Core ger dubbelt så mycket mer kraft än Quad-Core. Säg inget när du aldrig kan förstå det vet ja.

Skrivet av nils45:

Större upplösning skulle jag rösta för, ps3 och xbox använde väl sig av 800x600?

Tror det antingen var 1028x768 eller 1280x768 på Xbox 360. Men ja, upplösningen behöver ABSOLUT höjas...

Medlem

Hallelujah! Jag hoppas verkligen att ryktet stämmer och att de nya konsolerna är så pass kraftiga så att det verkligen blir en ny generation. Battlefield 3 ultra grafik på de första spelsläppen? JA TACK!!!!!


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar