En miljon The Old Republic-timmar

Robot
En miljon The Old Republic-timmar

Förra helgen spelade 10 000-tals betatestare totalt över en miljon timmar av Star Wars: The Old Republic. Men trots de enorma resurser som läggs på att få till en stabil release så är Bioware nervösa och paranoida inför det stora mmo-släppet.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


En miljon The Old Republic-timmar

Imponerande!

Någon som vet om man behöver Origin för att spela detta?

Medlem

@carlman
Om man ska lira early access tror jag man behöver ha det, men sen har jag hört att man ska kunna lira swtor utan att ha origin igång.

Medlem

"Regardless of what other games may choose to do in their integration with Origin’s desktop client, here’s what our situation is:

You are not required to use the Origin desktop client to download, patch or play the game client for Star Wars: The Old Republic.

This applies whether you purchase The Old Republic via Origin.com or from a retailer in boxed form. You will not be forced to install the Origin desktop client.

There are still various consumer benefits to the client itself, but it’s not required for The Old Republic."

Medlem
Skrivet av Wogga:

@carlman
Om man ska lira early access tror jag man behöver ha det, men sen har jag hört att man ska kunna lira swtor utan att ha origin igång.

Precis som de sa att man skulle kunna med BF3 alltså? Vilket man inte kan, om man inte fular sig dvs. Iofs är detta ett mmorpg så det kanske är skillnad.

Edit: Ser att du saxade in ett citat här innan min post, vi får hoppas på det då:)

Moderator | Testpilot

Längtar så mycket


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycker det är underbart att Bioware tar släppet på så stort allvar. Jag har prövat de flesta mmos som släppts mellan 2005-2009 och jag minns bara DDO och Warhammer Online som spelen med smidig release, såvidare minnet inte svikt mig


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Wogga:

@carlman
Om man ska lira early access tror jag man behöver ha det, men sen har jag hört att man ska kunna lira swtor utan att ha origin igång.

Precis som de sa att man skulle kunna med BF3 alltså? Vilket man inte kan, om man inte fular sig dvs. Iofs är detta ett mmorpg så det kanske är skillnad.

Edit: Ser att du saxade in ett citat här innan min post, vi får hoppas på det då:)

BF3 kräver Origin, dom har väl aldrig sagt annat?

Medlem

Fy fan! Längtar till detta! Blir Republic (goda sidan) för jag har ju spelat betan tidigare och blev lvl 20 som Sith Warrior! Mouhahahahaha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ser så stelt ut, nej tack!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av carlman:

Imponerande!

Någon som vet om man behöver Origin för att spela detta?

Nej du behöver inte Origin för att spela det.
Men, om du vill förladda spelet till release så kommer du (som det ser ut just nu) bara kunna göra det genom Origin.

Men som sagt, nej, Origin behövs ej för att köra spelet. Detta är bekräftat.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Och vem brydde sig om din kommentar om det? Som att läsa något mat tips på en sida..tex aftonbladet och skriva "Nää, jag tycker inte om fisk gratäng", jaha?


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av noorthan:
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Och vem brydde sig om din kommentar om det? Som att läsa något mat tips på en sida..tex aftonbladet och skriva "Nää, jag tycker inte om fisk gratäng", jaha?

Jag föredrar personligen en debatt över ett gäng ja-sägare som klappar varandra på axlarna. Jag tycker själv SW:TOR ser väldigt intressant ut och håller inte med om att det ser stelt ut.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Only a Sith deals in absolutes.

Medlem

Måste erkänna att jag som nyss tagit en närmare kik på det här spelet för första gången inte tycker att det ser imponerande ut över huvud taget? Grafiken känns föråldrad och barnanpassad, som att den är baserad på Star Wars: The Clone Wars istället för George Lucas urpsrungliga filmer. Striderna ser stela och fantasilösa ut och världen ser ut som någonting man hämtat från Halo: Combat Evolved, 2001.

Känns som att det enda de försöker locka med är ljussablar och laserkanoner istället för svärd och pilbågar och "The Force" istället för magi, som man vanligtvis brukar hitta i sådana här spel.

Någon som är lite mer insatt än jag i det här spelet som kan försöka ge mig lite perspektiv över det hela?

Medlem
Skrivet av Frede:

Måste erkänna att jag som nyss tagit en närmare kik på det här spelet för första gången inte tycker att det ser imponerande ut över huvud taget? Grafiken känns föråldrad och barnanpassad, som att den är baserad på Star Wars: The Clone Wars istället för George Lucas urpsrungliga filmer. Striderna ser stela och fantasilösa ut och världen ser ut som någonting man hämtat från Halo: Combat Evolved, 2001.

Känns som att det enda de försöker locka med är ljussablar och laserkanoner istället för svärd och pilbågar och "The Force" istället för magi, som man vanligtvis brukar hitta i sådana här spel.

Någon som är lite mer insatt än jag i det här spelet som kan försöka ge mig lite perspektiv över det hela?

Den stora skillnaden mellan detta mmo och alla andra kan väl summeras med ett ord: Story.

Tänk dig knights of the old republic, dragon age eller mass effect + MMO så förstår du varför detta är såpass intressant för väldigt många. Såklart finns det ju andra saker som är intressanta med spelet också, men det är storberättandet som skiljer sig mest från andra MMO

Förövrigt förstår jag fortfarande inte varför folk ogillar grafiken, jag tycker den är riktigt mysig, jag är speciellt imponerad över miljöerna som är både vackra och skiljer sig mycket från varandra beroende på vilken av de många planeterna man är på precis som i filmerna.

Striderna är också riktigt häftiga när lasersvärden går i varandra och slag och pareringar växlas som i en riktig svärdsfight istället för att någon slår ett lamt slag mot den andra karaktären varpå den andra gör detsamma.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Testa spelet i uppkommande beta-helgen då! Döm inte hunden efter håren, blir ju en gratis, pre-release trial för många!

Skrivet av Frede:

Måste erkänna att jag som nyss tagit en närmare kik på det här spelet för första gången inte tycker att det ser imponerande ut över huvud taget? Grafiken känns föråldrad och barnanpassad, som att den är baserad på Star Wars: The Clone Wars istället för George Lucas urpsrungliga filmer. Striderna ser stela och fantasilösa ut och världen ser ut som någonting man hämtat från Halo: Combat Evolved, 2001.

Känns som att det enda de försöker locka med är ljussablar och laserkanoner istället för svärd och pilbågar och "The Force" istället för magi, som man vanligtvis brukar hitta i sådana här spel.

Någon som är lite mer insatt än jag i det här spelet som kan försöka ge mig lite perspektiv över det hela?

Angående miljöerna får du tänka på att det är ett STORT mmo, vissa miljöer kan likna saker från andra spel men sen finns det andra zoner som kan vara helt annorlunda. Jag spelade det vid ett tidigare tillfälle organiserat av Bioware och vi körde pvp, man är tvungen att vara otroligt mer uppmärksam på vad som händer eller så kan alla omkring en dö.

Dessutom skulle jag vilja påstå att den största skillnaden från wow är att det är svårt! Jag levlade upp till nivå 6 på 2 timmar med två andra kompisar, vi mötte ett par elitmobs, även om vi var 3 kunde vi få stryk så att någon dog. Vanliga mobs på samma nivå kommer att äga dig om de är flera stycken, 2 stycken går utmärkt men fler än så blir jobbigt!

Men jag rekommenderar dig att ta en beta nyckel och testa spelet då det är det bästa du kan göra. Övertyga dig själv, eller säg att det inte passar dig. FZ har ju ett par stycken nycklar att ge bort!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Jag är med i 24/7 betan och kan säga att det INTE är stelt.
Spelet lever upp till alla förväntningar och är grymt bra

Medlem

Har sett en polare spela inte alls imponerad. Star Wars temat är inte intressant för den stora generationen som är gamers nu för tiden. Gillar inte alls hur spelet känsla är. Sedan att ni inte kan ta kritik på ett spel är bara sorgligt.

Det ända, och då menar jag det ändå spelet som kunna ta tronen över wow är Titan när det väl släpps.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Tyckte det såg extremt stelt ut fram tills för ett par månader sen. Då började BioWare polera på det också. Och har kommit riktigt långt nu. I senaste beta-build så flyter det riktigt fint även i strid. Och då har vi alltså inte ens fått se den absolut senaste builden. Även WoW var extremt stelt i början (då menar jag RIKTIGT taskiga animationer), men inte många tycks minnas det. Se bara hur det flyter idag.

Skrivet av Haziza:

Star Wars temat är inte intressant för den stora generationen som är gamers nu för tiden.

Du kunde inte ha mer fel om du försökte. Star Wars kommer inte att försvinna från gaming, böcker eller film på minst 25 år. Om ens det.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Tyckte det såg extremt stelt ut fram tills för ett par månader sen. Då började BioWare polera på det också. Och har kommit riktigt långt nu. I senaste beta-build så flyter det riktigt fint även i strid. Och då har vi alltså inte ens fått se den absolut senaste builden. Även WoW var extremt stelt i början (då menar jag RIKTIGT taskiga animationer), men inte många tycks minnas det. Se bara hur det flyter idag.

Skrivet av Haziza:

Star Wars temat är inte intressant för den stora generationen som är gamers nu för tiden.

Du kunde inte ha mer fel om du försökte. Star Wars kommer inte att försvinna från gaming, böcker eller film på minst 25 år. Om ens det.

Jag försöker inte, men 14 åringar nu för tiden tror jag bara ser Star Wards som möjligt, till och med jag gjorde de vi den åldern. Tiden får väl utvisa det, jag vet jag har rätt Orkar inte diskutera detta mera! Hejs


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Star Wars temat är inte intressant för den stora generationen som är gamers nu för tiden.

Källa på detta tack? Samt hur gammal är du själv? Vilken generation är det du hänvisar till?

För vad jag kunnat utläsa från diverse ställen så är det inte så många utav "oss" som växt upp med spel som slutar spela. Således bör generaliseringen som kallas "gamers" enbart växa, och att försöka kategorisera "gamers" som en majoritet bestående utav en viss ålders-grupp eller generation är således fel.

Star Wars temat är långt ifrån ointressant och det visar ju ändå det enorma intresse kring allt som har med star wars att göra. Huruvida Clone Wars lyckats locka en yngre generation eller ej, är svårt att sia om. Men det är nog bra mycket fler 25år och uppåt som tittar och väntar på detta spel. Iaf så gör ju alla i min umgängeskrets det,

Skrivet av Haziza:

Det ända, och då menar jag det ändå spelet som kunna ta tronen över wow är Titan när det väl släpps.

För att fortsätta mitt svar till dig, så vill jag också påpeka att det aldrig varit på tal om att ta någon tron ifrån WoW. Folk spelar det som de själva är intresserade utav. För att återgå till min umgängeskrets, så kan jag säga att ca hälften utav de som jag vet väntar på detta spel, redan sedan en liten tid lagt WoW på hyllan för att börja spela SW:TOR. Så en viss procent kommer självklart lämna WoW om de inte reda gjort det för att få lite "semester" innan de hoppar in i nästa. Men tror inte heller att SW:TOR kommer ta någon ledning över WoW.

Edit:

Skrivet av Haziza:

Jag försöker inte, men 14 åringar nu för tiden tror jag bara ser Star Wards som möjligt, till och med jag gjorde de vi den åldern. Tiden får väl utvisa det, jag vet jag har rätt Orkar inte diskutera detta mera! Hejs

Vad du gjorde när du var 14 behöver verkligen inte ha ett uns av intryck i hur andra gjorde. Vet fortfarande ej din ålder, men jag var ett Star Wars freak i åren mellan 14-18 iaf... vilket suttit sina spår och än idag är det den bästa fiction värld jag skådat. Älskade de gamla filmerna som ung, såg dem om och om igen. Och detta helt utan inflytande från föräldrar, som aldrig typ sett filmerna.

Att säga du "vet att du har rätt" utan att peka på källa eller undersökning som iaf stödjer din TEORI, är ju lite galet. Tror inte du är så gammal idag heller. För som du ser här, så går ju dina erfarenheter rakt emot den utav andra. Så kanske är inte du och din umgängeskrets, kanske det som är majoritet? Säger inte att min är det heller, men att du säkerligen inte representerar den stora massan, kan vi båda vara överens om.

Medlem
Skrivet av Haziza:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Tyckte det såg extremt stelt ut fram tills för ett par månader sen. Då började BioWare polera på det också. Och har kommit riktigt långt nu. I senaste beta-build så flyter det riktigt fint även i strid. Och då har vi alltså inte ens fått se den absolut senaste builden. Även WoW var extremt stelt i början (då menar jag RIKTIGT taskiga animationer), men inte många tycks minnas det. Se bara hur det flyter idag.

Skrivet av Haziza:

Star Wars temat är inte intressant för den stora generationen som är gamers nu för tiden.

Du kunde inte ha mer fel om du försökte. Star Wars kommer inte att försvinna från gaming, böcker eller film på minst 25 år. Om ens det.

Jag försöker inte, men 14 åringar nu för tiden tror jag bara ser Star Wards som möjligt, till och med jag gjorde de vi den åldern. Tiden får väl utvisa det, jag vet jag har rätt Orkar inte diskutera detta mera! Hejs

Jag säger det igen, testa spelet innan du säger något. Jag har också sett vänner spela det och jag har spelat det själv. Det är inte samma sak.

Medlem

Tips: Fixa länken till testet på Nyckelsidan..
Den länkar till nåns inloggade profil...

Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Dessutom skulle jag vilja påstå att den största skillnaden från wow är att det är svårt! Jag levlade upp till nivå 6 på 2 timmar med två andra kompisar, vi mötte ett par elitmobs, även om vi var 3 kunde vi få stryk så att någon dog. Vanliga mobs på samma nivå kommer att äga dig om de är flera stycken, 2 stycken går utmärkt men fler än så blir jobbigt!

Låter som Wow, när det kom : ) .. Saknar den tiden ... : (


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Haziza:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Tyckte det såg extremt stelt ut fram tills för ett par månader sen. Då började BioWare polera på det också. Och har kommit riktigt långt nu. I senaste beta-build så flyter det riktigt fint även i strid. Och då har vi alltså inte ens fått se den absolut senaste builden. Även WoW var extremt stelt i början (då menar jag RIKTIGT taskiga animationer), men inte många tycks minnas det. Se bara hur det flyter idag.

Skrivet av Haziza:

Star Wars temat är inte intressant för den stora generationen som är gamers nu för tiden.

Du kunde inte ha mer fel om du försökte. Star Wars kommer inte att försvinna från gaming, böcker eller film på minst 25 år. Om ens det.

Jag försöker inte, men 14 åringar nu för tiden tror jag bara ser Star Wards som möjligt, till och med jag gjorde de vi den åldern. Tiden får väl utvisa det, jag vet jag har rätt Orkar inte diskutera detta mera! Hejs

Star Wards? xD


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Fast att jag är grymt skeptiskt till spelet så ser jag faktiskt fram emot att testa det med nyckel jag fick av er FZ! Tackar för den!

Medlem

En fråga till de som spelat spelet, hur smälter karaktären in i miljön? Alltså såg att någon skrev "spelet ser stelt ut". Det var en av anledningarna till att jag slutade spela Warhammer online, och gick tillbaks till WoW. Såg ju typ ut som att karaktären man spelade var ditsatt med tejp på skärmen :).

Snacka skit kan man om wows gameplay och hur det har utvecklats (slutat spelat det själv) men deras karaktärer känns väldigt levande i världen man spelar till skillnad från typ... alla andra mmos jag testat/kört.

Någon annan som känner likadant?


signatur

IDKFA

Hade också varit nervös om jag utvecklat ett spel för 100+ miljoner och endast skapat denna soppan.

Medlem
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av Haziza:

Ser så stelt ut, nej tack!

Testa spelet i uppkommande beta-helgen då! Döm inte hunden efter håren, blir ju en gratis, pre-release trial för många!

Skrivet av Frede:

Måste erkänna att jag som nyss tagit en närmare kik på det här spelet för första gången inte tycker att det ser imponerande ut över huvud taget? Grafiken känns föråldrad och barnanpassad, som att den är baserad på Star Wars: The Clone Wars istället för George Lucas urpsrungliga filmer. Striderna ser stela och fantasilösa ut och världen ser ut som någonting man hämtat från Halo: Combat Evolved, 2001.

Känns som att det enda de försöker locka med är ljussablar och laserkanoner istället för svärd och pilbågar och "The Force" istället för magi, som man vanligtvis brukar hitta i sådana här spel.

Någon som är lite mer insatt än jag i det här spelet som kan försöka ge mig lite perspektiv över det hela?

Angående miljöerna får du tänka på att det är ett STORT mmo, vissa miljöer kan likna saker från andra spel men sen finns det andra zoner som kan vara helt annorlunda. Jag spelade det vid ett tidigare tillfälle organiserat av Bioware och vi körde pvp, man är tvungen att vara otroligt mer uppmärksam på vad som händer eller så kan alla omkring en dö.

Dessutom skulle jag vilja påstå att den största skillnaden från wow är att det är svårt! Jag levlade upp till nivå 6 på 2 timmar med två andra kompisar, vi mötte ett par elitmobs, även om vi var 3 kunde vi få stryk så att någon dog. Vanliga mobs på samma nivå kommer att äga dig om de är flera stycken, 2 stycken går utmärkt men fler än så blir jobbigt!

Men jag rekommenderar dig att ta en beta nyckel och testa spelet då det är det bästa du kan göra. Övertyga dig själv, eller säg att det inte passar dig. FZ har ju ett par stycken nycklar att ge bort!

Jag tror inte du vinner någon svårare PVP i arenan genom WOW om du inte är tillräckligt uppmärksam.. Finns alltid folk som är bättre än en själv och dom kommer inte låta dig stå och nooba dig så du måste tänka och göra saker för att överleva ^^ Hur kul vore det om dom sämsta spelarna vinner PVP för det är lätt?

Angående miljöerna. så finns det ingen anledning till varför ett så stort spel som SW ska se skitfult och stelt ut.. kan dom inte fixa bättre animationer 2011 borde som skämmas..

Har inte spelat spelet men ska testa betan. Man får helt enkelt se hur det är men jag ogillar stela spel

12
Skriv svar