Stresstesta Star Wars: The Old Republic

Medlem

Jag har redan blivit inbjuden för ANDRA gången i rad att testa deras spel! *du dun tisch!*

Mouhahahaha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fan vad mycket nycklar dom häver ut, lär ju bli redigt stresstest detta. Verkar ju vara klart över miljonen som blivit inviterade.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Oneone:

Alla ni som spelat stresstest osv och tycker det är skitkul när ni kom typ till lvl 8-9. Spelet är kul vid låg level, dock när man kommer till högre lvl runt 20 så finns det helt plöttsligt knappt något att göra och grouping är totalt värdelöst och svårt som det är nu, samma sak med instancer det är som ett skämt. Allt är statiskt och tråkigt bossar utmärker sig inte alls , alla mobs står stilla i ett hörn typ tills man anfaller, tjoho va roligt :/

tyckte det var roligt i nån vecka sen blev det inte mer med det.

PRECIS så kände jag också. Spelet var beroendeframkallande kul mellan ~lvl7-10, men det störtdök nästan direkt efter man lämnar startplaneten. Då möts man av för mycket på en gång och det blir betydligt mindre greppbart.

Ni är medvetna om att den build som kommer att testas på den uppkommande stresstesten är en bra mycket färskare build än den som körts någon gång tidigare? Med andra ord; upplevelsen kan vara bättre i en nyare build, saker som de ni nämner (eller saker som påverkar dem) kan vara ändrade på - och man skall aldrig hänvisa till betakod för att bedöma ett spel. Den är inte gjord för att representera kvaliteten på den färdiga produkten.

Betareleaser är till för att arbeta bort "problem" som de som nämns, och då bör man förslagsvis ta och rapportera de buggar eller designmässiga brister man märker - till utvecklarna, eftersom det är de som kan göra någonting åt det...

Man får hoppas att Bioware får en ärlig chans på sig - att spelet lever väl i live-förhållanden i åtminstone något år, för att arbeta bort buggar, förbättra spelupplevelsen o.s.v.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Smogard49:

Därpå måste du registrera nyckeln senast klockan 06.59 kördag morgon (information om var får du tillsammans med nyckeln).

Snabbt blir lätt fel, Lördag borde det således stå?

Jag förstår inte vad du menar. Du får nyckeln nån timme efter att du bokat den, sen måste den registreras på SWTOR-sajten senast lördag morgon. Testet drar igång senare i höst/vinter, i nuläget är det inte bestämt när.

Tror han syftar på stavfelet som smygit sig in på sidan där man får nyckel till stresstestet.

"Därpå måste du registrera nyckeln senast klockan 06.59 kördag morgon (information om var får du tillsammans med nyckeln)"

Då klarnade det! Tack!


signatur
Medlem
Medlem

Ni kanske undrar varför mmo's har så mycket buggar vid release?
För att majoriteten bara lallar runt för skryträtten av att vara "I was in tha beta" istället för att hjälpa till.

Här har vi en idé: kanske rapportera problem med spelen till utvecklarna istället för att bryta NDA på diverse forum?
/rant off

Nu är det ju dock frågan om Stresstest av klient och server, så förvänta er inga stora möjligheter att kunna spela meningsfullt.. alls.
Förhoppningsvis är bioware beredda på rushen.

Ni som var med på betan av wow kommer säkert ihåg vilken mardröm det var... och lååångt efter release också för den delen.

Kommer nog hoppa över testen själv, nöjer mig med prerelease tiden för att inte spoila för mycket, eftersom Story faktiskt har betydelse i spelet

Medlem

Undrade just om detta skulle hända. Något som MMO-utvecklare nuförtiden inte verkar inse är att öppna betor vid slutet osv verkar vara riktigt effektivt för att snärja köpare. Det var det sannerligen vid WoW's släpp. Så det är ju kul att Bioware kör det (mer eller mindre).

Medlem

Klart de ska va strsstest just när ja ska åka bort över veckoslutet :/

Redaktör
Skrivet av Decord333:

Klart de ska va strsstest just när ja ska åka bort över veckoslutet :/

Det är ju bara nycklarna som delas ut nu och måste registreras senast på lördag. Själva testningen har inte fått något datum än.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Decord333:

Klart de ska va strsstest just när ja ska åka bort över veckoslutet :/

Det är ju bara nycklarna som delas ut nu och måste registreras senast på lördag. Själva testningen har inte fått något datum än.

De har gått ut med det på Twitter (Stephen Reid). På frågan om nycklarna:

"That's for the 25-28 November testing weekend."

https://twitter.com/#!/Rockjaw

Medlem

Hoppas man får en har varit registerad länge och väntat på en nyckel..

Medlem

Reggat och klart, ska bli kul detta! FZ levererar som vanligt!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

vilket tur! jag fick en kollade mailen thx!

Medlem

Perfekt att sidan inte fungerat sedan 22 igår. bra första intryck.... Not. När jag kommer hem ikväll vid 2 på natten och stupfull kommer ju inte jag komma ihåg att redeema koden FML

Medlem
Skrivet av Ghagiel:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Decord333:

Klart de ska va strsstest just när ja ska åka bort över veckoslutet :/

Det är ju bara nycklarna som delas ut nu och måste registreras senast på lördag. Själva testningen har inte fått något datum än.

De har gått ut med det på Twitter (Stephen Reid). På frågan om nycklarna:

"That's for the 25-28 November testing weekend."

https://twitter.com/#!/Rockjaw

damn....
kommer inte ha möjlighet att testa den helgen. typiskt.

Medlem

Spelar betan nu och det är ett fin fint spel måste jag säga. Det djup som finns i SWTOR har jag inte sett i någon tidigare MMO release.

Som andra tidigare nämnt är detta stresstest inget unikt eller speciellt då ALLA som anmält sitt intresse har fått en inbjudan. Men visst ta chansen, det är värt det. Dock kommer man inte särskilt långt på två dagar.

Inaktiv

Lustigt nog så tyckte BioWare's onlinesystem att jag redan skrivit upp mig för att testa spelet sedan tidigare, så koden jag fick av FZ för några dagar sen (i god tid försökte aktivera), funkade inte.

BioWare gör grymma spel, men är definitivt inte mästare på webbsiter eller sånt,
kanske EA som använt Origin för att köra in koderna, skulle vara logiskt med tanke på att Origin är ett läckande såll med fler hål än en swissisk ost.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Ni som inte vet hur man laddar ner Star Wars The Old republic kan ni ladda ner här
http://www.swtor.com/tester

123
Skriv svar