Tribes ascend, en räddare i FPS mörkret?

Medlem
Tribes ascend, en räddare i FPS mörkret?

WTF is tribes

tribes beta

Vad tycker ni som gillar FPS'er ?

Själv spelade jag aldrig tribes särskilt mycket när det kom, för då fanns det andra kungar på tronen, såsom quake och unreal.

Eftersom ID har visat att de blivit förlegade och smittade av konsolsjukan iom Rage så är de inte aktuella som PC'ns fps kungar i mina ögon.

Men, Nu tycker jag det är dags för en revival som visar alla slöa konsolifierade autoaim skräpspel var skåpet ska stå.

Låter tribes intressant?

Medlem

Förstår inte hypen kring Tribes, det var ju inte speciellt bra eller populärt när det kom. Samma med tribes 2. Var bara en mindre grupp som spelade det aktivt, att se detta som någon frälsare är beyond me och förstår inte varför TB uppmuntrar till det.

Medlem

Tribes inte speciellt bra? Tror inte riktigt du spelade det ordentligt då! De lade grunden till lagarbetet som syns i Battlefield spelen bl.a. Det som gjorde att det inte tilltalade alla var att det var väldigt svårt att bemästra och vara duktig på, det var väldigt kompetetivt med stor clan bas i både Europa och USA och var enligt mig verkligen inte en "mindre" grupp som spelade det.

Tribes 1 och 2 spelas fortfarande idag, T2 spelas väl till och med tävlingar fortfarande i.

Tribes Ascend är okej, det är lättare än dom gamla men det är en beta, efter att ha gett det lite tid och spelat det ett tag håller jag med TB, det är kul och bra. Fortfarande inte toppen och så men bra, och det är bara en beta så mycket händer. Dom har tex tagit bort speed capen vilket har gjort betan mycket roligare. Spelet är snabbt intensivt och kul. Vi har inte haft något direkt bra kompetetivt spel sedans typ Quake 3, vilket spelas fortfarande idag med. (I form av Quake Live), men Tribes Ascend är ganska nära till att bli något liknande som många gamers efterfrågat.

Det ska dock tillägas att Tribes har och kommer alltid inte vara för alla. Vissa gillar det andra inte helt enkelt. Men det är definitionen av lätt att lära svårt att bemästra.


signatur

Nämen!

Medlem

Vilket lagarbete i BF?

Som sagt, det är precis samma hype som det var inför Starsiege Tribes att det skulle revolutionera och vara en quake, då speciellt en Quake 2 dödare, men resultatet uteblev tack vare att det var helt enkelt inte så bra som folk ville få det till.

Medlem

Det som finns där om man verkligen spelar som lagarbete, squads etc. Det är svårt att göra på pubs egentligen...

Hype och hype, det vet jag väl inte. Det är en frisk vind bara, och det är det man syftar på. Ny luft i kompetetiv fps grenen. Har du testat Ascend?

Jag spelade mycket Quake 2 och 3, men allra mest spelade jag Tribes, och så bra som folk ville få det till? Det fick bra mottagande av media, och har många fans. Många gamla Tribes spelare spelar Ascend betan nu. Sedan finns det ju med på många av "världens-bästa-spel-listor" och ligger på relativt goda platser, tyvärr är inte Quake ens med där på (konstigt i och med att de borde de vara). Tolka mig inte fel, jag älskar Quake och spelar Live ibland fortfarande, men Tribes tycker jag verkligen aldrig varit över hypat. Det är inte speciellt stor hype över det om man jämför med de flesta andra spel :s


signatur

Nämen!

Medlem

Fifan, vad jag har velat spelat detta sen jag fick nys om det. Har inte kommit in i betan än och har inte pengar att slösa på pre-order

Medlem

Själv gillar jag skarpt det snabba tempot, okomplicerade mål och ja, cool spelmekanik..

Det där mystiska som kallas spelglädje. Det saknas inte i tribes.

Dock fick skiing mig att bli åksjuk i nåt av de första tribes, vilket är en bedrift när jag aldrig blivit det annars..
Den grafiska stilen på gubbarna är ju väldigt speciell, och inget för alla kanske.

När tribes släpps kan det vara vad som kan förmå mig att packa mina gamla lan-prylar och samla de gamla gubbarna för en reunion.

Medlem

Nycklar lottas ut överallt hela tiden, så det är bara att hålla ögonen öppna. Jag fick min av Gamespy!

Det är helt klart värt det, jag var skeptisk innan andra patchen kom. Men det har bara blivit bättre och bättre efter varje patch. Så verkar helt klart lovande, sen har jag bara inte kunnat slita mig ifrån det


signatur

Nämen!

Medlem

Tyvärr tycks Tribes Ascend lida av samma problem som föregångaren Vengeance... det saknar helt enkelt flyt och snabbhet... det saknar http://www.youtube.com/watch?v=pY6vZuCNX0Y&feature=relmfu

Medlem

I början av betan var det segt, men ju mer det patchats i betan desto mer lider det inte av samma problem som Vengeance. Stor skillnad på Ascend och vengeance just nu i just det aspekten. Testa själv? Gamesradar är dom senaste som delar ut nycklar.


signatur

Nämen!

1
Skriv svar