Good Old Games tar upp kampen med Steam

Robot
Good Old Games tar upp kampen med Steam

Retro-fokuserade distributionstjänsten GOG ska börja konkurrera med Steam och Origin – planerar att börja släppa nya spel.

#nyhetstips


Medlem
Good Old Games tar upp kampen med Steam

Åh, ännu ett spelbibliotek, precis vad vi behöver!

Medlem

lycka till.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Strålande nyheter. Tackar Mjauv.


signatur
Medlem

Låter inte dumt, GOG är ju helt klart det bästa alternativet till steam i dagsläget.

Medlem

Good "new" games?

Medlem

Återstår och se vad de lyckas med. Hoppas i alla fall att det inte blir ett till fiasko som Origin.

Medlem

Bra det, pressa priserna!

Medlem

GoG är underbart! Hm...blir ett svårt val här, men jag kommer nog fortsätta använda Steam till nyare spel, så förblir GoG till klassikerna.

Medlem

Good luck have fun!

Inaktiv

Det här är för mig den mest spännande spelnyheten under hela 2011. Jag ser verkligen fram emot att kunna köpa spel jag tidigare avstått från pga. förhatligt kopieringsskydd.
Lite komiskt är det dock att det varit väldigt mycket oroliga röster i GOGs forum där användarna oroar sig för att affärsmodellen ska rasa samman, att GOG ska göra avkall på sina principer om DRM-fria spel och att man ska börja negligera sina kunder osv.

Den stora frågan för mig är om CPR (som äger GOG) kommer lyckas attrahera några stora utgivare att satsa på den här modellen eller om det bara blir en massa indie-spel som redan körts på humble indie bundle-dealarna som erbjuds. Spännande utveckling är det i varje fall!

Medlem

Underbart, tycker att GOG är riktigt bra. Hoppas att de släpper Dark Messiah of Might and Magic då mitt gamla exemplar inte går att starta längre och jag är av någon anledning jättesugen på att spela det igen:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Får ju bara hoppas att det forsätter vara DRM fritt då! Då kommer jag helt klart börja bojkotta steam och origin och köpa spelen hos GOG istället.

Medlem
Skrivet av robineng:

Får ju bara hoppas att det forsätter vara DRM fritt då! Då kommer jag helt klart börja bojkotta steam och origin och köpa spelen hos GOG istället.

Samma här, senast idag blev jag grymt besviken, som jag också kommenterade i Anno 2070 recensionen, att det hade Tages DRM. Man kör ju över kunderna så det sjunger om det genom att använda sånt skit

Inaktiv
Skrivet av Dekker:
Skrivet av robineng:

Får ju bara hoppas att det forsätter vara DRM fritt då! Då kommer jag helt klart börja bojkotta steam och origin och köpa spelen hos GOG istället.

Samma här, senast idag blev jag grymt besviken, som jag också kommenterade i Anno 2070 recensionen, att det hade Tages DRM. Man kör ju över kunderna så det sjunger om det genom att använda sånt skit

De lär märka på försäljningssiffrorna att Tages inte är populärt bland spelarna. De lär märka på diverse trackers att Tages inte hjälper heller...

Medlem

Bra som fan! Jag är ju dock helt såld på Valve och tycker att Steam är det bästa som hänt spelvärlden, så där hänger jag kvar Men med konkurrens kanske vi får ner priserna på nya releaser! =D

Medlem

DRM eller inte... det spelar absolut ingen som helst roll. Men bra priser däremot.

Medlem

Sånt här är bra konkurrens pressar gör så att priserna pressas och kvaliten på tjänsterna höjs

Medlem

Kommer bli intressant. Är definitivt positiv till att alla regioner får samma pris. Fattar inte varför steam har 1dollar=1euro


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Sweet. GOG har jag alltid gillat.
Hoppas det går bra för dem.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Lyckas dom ha bra priser så blir det GOG enbart framöver.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Palanor:

Kommer bli intressant. Är definitivt positiv till att alla regioner får samma pris. Fattar inte varför steam har 1dollar=1euro

Är inte säker, men har inte det något med momsen att göra ? Har för mig att innan de började med priser i euro så fick man betala moms på dollar-priserna medan man slipper nu med euro-priserna ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det ultimata vore om GOG kunde se till så att man kunde få möjlighet att aktivera deras titlar på Steam klienten. Visst gillar jag GOG men handlar iaf bara på steam då jag vill ha allt på ett ställe. F. ö vet jag om att det är en fråga till publishers, men fortfarande värt att poängtera.

Medlem

Suveränt, älskar GOG som förutom Steam är den enda digitala distributionskanalen jag anammat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gillar GOG som fan. Saknade bara nya spel vilket man verkar få nu snart.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Det ultimata vore om GOG kunde se till så att man kunde få möjlighet att aktivera deras titlar på Steam klienten. Visst gillar jag GOG men handlar iaf bara på steam då jag vill ha allt på ett ställe. F. ö vet jag om att det är en fråga till publishers, men fortfarande värt att poängtera.

Du kan ju alltid lägga till spelen själv i Steam, det är inte så svårt. Men att "låsa" dem till Steam vore ju att förstöra hela poängen med att ha dem DRM-fria. Du vill alltså ge upp rätten att spela ditt spel om Steam så önskar, rätten att sälja eller låna ut?
Steam är trevligt med friendlist och liknande, men problemen med drakoniskt DRM väger upp som nackdel.

Med gog kan du ha samma "inloggning" som på Steam, ladda hem spelen när du vill, så ofta du vill och var du vill utan extra mjukvara, installera och spela. Det är frihet och en ljus framtid som PC-gaming länge saknat.
Det är Gog, eller Steam som med tiden bara tar allt fler rättigheter från dig, kan börja ta betalt för tjänster som att "hålla dina nerladdningar aktiva" och som kund kan du inget göra då du är bunden till dem. GoG, eller inget.

Medlem

Bra med konkurrens. Kanske Steam sänker sina priser

Medlem

Nice! Gillar GOG starkt!

1
Skriv svar