PETA anklagar Super Mario för att döda pälsdjur

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

nån som har sett serien bullshit? det finns ett helt avsnitt dedikerat till peta.....peta's leadare är ett rövhål btv..
att jag sen anser att päls industrin är smutsig har inget med saken att göra.

Gillar att de har en dömd mordbrännare som gästföreläsare. Det är väl i det avsnittet den killen kommer med det underbara argumentet att: -Om jag lägger ett äpple och en kanin hos ett spädbarn, så ger jag bort min bil om barnet äter upp kaninen..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Haha... Jag tycker att det e svårt att ta PETA på allvar

Medlem

hahah, det här, Blackops mannen och den där jävla icke-nyheten med Jurrasic Park jeepen har gjort min dag TY!


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem

Jag hoppas Nintendo stämmer PETA för att uppenbart ha stulit en karaktär och design, inte nog med det, de använder det i syfte för smutskastning för originalprodukten. Jag gillar djur och beundrar att man kan tillägna sin tid till att försöka hjälpa dem, men nån jävla måtta får det väl ändå vara.

Medlem

Jösses, menar de verkligen allvar med det här? Inte kan de väl tro att detta skulle ha någon märkbar verkan på människors inställning till pälshandel? Om man vänder på det skulle man kunna säga att PETA, genom det här spelet, uppmanar till våld mot italienska rörmokar med mustasch. Det är ungefär lika verklighetsförankrat.

Man kan även undra varför de väntat ända tills nu med att reagera. Tanooki-dräkten introducerades trots allt för 23 år sedan. Nästa grej blir kanske att gnälla på Marios groddräkt.

Skrivet av save:

Jag hoppas Nintendo stämmer PETA för att uppenbart ha stulit en karaktär och design, inte nog med det, de använder det i syfte för smutskastning för originalprodukten.

Tänkte samma sak. Detta måste väl ändå vara ett klart upphovsrättsbrott?

Ook
Bibliotekarie (UU)

Men herregud FZ, skärpning! Annonsen från pricerunner Björkvin Raccoon (Dam) som står under artikeln är verkligen en fuskjacka i värsta polyamid. Vill verkligen PETA att man ska gå omkring i en sån jacka?!

Medlem

Det riktigt roliga är att jag skrev en skämtartikel om det här förra veckan. http://www.svampriket.se/2011/11/nintendos-palspropaganda

Jag tänker tro att det är vad som inspirerade dem.

Medlem

"All publicitet är bra publicitet" Stämmer ju inte riktigt när man vill ses som seriös tycker jag.

Till exempel om Reinfeldt skulle gå ut och fördöma Assassins Creed för att det är jobbigt för folk med Agorafobi så skulle han nog få uppmärksamhet men han skulle nog inte vinna mycket på den uppmärksamheten

Medlem

Han har stampat ihjäl sköldpaddor i snart 30 år. Dessa är hotade på grund av deras eftertraktade kött som används i olika maträtter.
PETA är uppmärksamhetshoror som bör få alla bidrag indragna då deras kampanjer är löjeväckande barnsliga.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Man hade ju kunnat hoppas att sånna här skämt hålls till där nånstans runt april...

Medlem

Skinnas levande? Fucking vidrigt. Och peta är förövrigt helt fuckade(Fast vissa av deras spel har go humor)

Medlem

PETA... Jag har fått nog av er. Ni gör mer skada än nytta för er sak. Hoppas att Nintendo lackar ur och stämmer er.

Inaktiv

Å ena sidan är själva sakfrågan rent löjeväckande.
Å andra sidan tycker jag PETA är smarta och rätt coola egentligen som ser till att belysa djurplågeri genom sådana här kampanjer.
Glöm inte Super Tofu Boy som fick skaparna av Super Meat Boy att bajsa på sig av lycka eftersom de då kunde kapitalisera på all extra uppmärksamhet.
GO PETA!

Medlem

De har inte spelat Red Dead Redemtion? Där man faktiskt flår djur?

Och som nämnts tidigare, Skyrim? Det avverkas djur med en väldans fart i det spelet.

Medlem

PETA gör att man förlorar sin intelligens till den grova grad att man inte har nån som helst kontroll över sina "bowel-movements" =P

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bara 23 år för sent.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Måste erkänna att jag verkligen har blivit påverkad av PETA's budskap.
Imorgon kommer jag dra till Saluhallen och jaga pälsbärande östermalmskärringar så jag kan spöa upp dom ordentligt och skrika "#$*! YOU ÖSTERMALMSKÄRRING! DEN HÄR PÄLSEN TILLHÖR ETT DJUR!" för det är ju tydligen helt enligt manualen.

Nån mer som e på?


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Har de för lite att göra tro?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Gen
Medlem

Tycker jag borde få pengarna som PETA har/får så jag kan använda dem till något vettigt.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jösses, menar de verkligen allvar med det här? Inte kan de väl tro att detta skulle ha någon märkbar verkan på människors inställning till pälshandel? Om man vänder på det skulle man kunna säga att PETA, genom det här spelet, uppmanar till våld mot italienska rörmokar med mustasch. Det är ungefär lika verklighetsförankrat.

Man kan även undra varför de väntat ända tills nu med att reagera. Tanooki-dräkten introducerades trots allt för 23 år sedan. Nästa grej blir kanske att gnälla på Marios groddräkt.

Skrivet av save:

Jag hoppas Nintendo stämmer PETA för att uppenbart ha stulit en karaktär och design, inte nog med det, de använder det i syfte för smutskastning för originalprodukten.

Tänkte samma sak. Detta måste väl ändå vara ett klart upphovsrättsbrott?

Det skulle med största sannolikhet gå igenom i en rättssal, men jag tror Nintendo håller huvudet högre än så och låter det rinna av.

Medlem

Han äter ju blad innan. inb4 liknande om "rädda regnskogen".

Medlem

Mario syslar inte med slakt utan med magi han blir ett djur precis det som peta högst önskar att alla skulle kunna bli...........

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Hyffsat löjligt. Ska de gnälla på varenda spel man dödar djur i så finns det ingen ände på det. Alla MMORPG gör man ju det och i t.ex. FAllout döda man massor med djur. Men det är klart gigantiska myror och spindlar är ju inte söta så då är de inte så intressanta att skydda.

Sen när är Fallout ett mmo? Jag tänker inte klaga på vad PETA gör, de fick mig att skratta

123
Skriv svar