Rockstar: Elfte september förändrade GTA III

Robot
Rockstar: Elfte september förändrade GTA III

Ett färdigt terroristuppdrag ströks och mängder av mindre ändringar gjordes i kölvattnet av terrorattacken i New York.

#rockstar, #grand-theft-auto-iii


Medlem
Rockstar: Elfte september förändrade GTA III

Bra gjort av Rockstar

Medlem

Fullständing berättigat och riktigt gjort.

AW8
Medlem

Varför skriver CVG om dessa saker nu? Detta är ju gamla nyheter.

De kunde lika bra ha nämnt att "Dan Houser also reveals that there was supposed to be a sex mini-game in San Andreas, but it was cut from the game before release."


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Ingen nyhet alls.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Lite gammalt är det väl kanske, men det finns säkerligen folk som inte läst om det förut.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det är mer tröttsamt att se människor sitta framför sin skärm och spela Allan om hur gamla nyheter är, än att läsa något man redan visste om. Det framgår av artikeln som det länkas till att det är en Edge-intervju med Dan Houser i samband med att GTA III fyller tio år och släpps till diverse mobiltelefoner. Även om jag klassar mig som en GTA-junkie hade jag inte vetskap om alla detaljerna som tas upp.

Keep up the good work FZ och CVG och skit i alla haters.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Inaktiv

Löjligt, men det är klart att det var ett bra beslut ur ekonomisk synpunkt eftersom de hade riskerat en mediastorm som någon konkurrent kanske initierat. Amerikansk terror på andra sidan jordkklotet är däremot socialt accepterat.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Det är mer tröttsamt att se människor sitta framför sin skärm och spela Allan om hur gamla nyheter är, än att läsa något man redan visste om. Det framgår av artikeln som det länkas till att det är en Edge-intervju med Dan Houser i samband med att GTA III fyller tio år och släpps till diverse mobiltelefoner. Även om jag klassar mig som en GTA-junkie hade jag inte vetskap om alla detaljerna som tas upp.

Keep up the good work FZ och CVG och skit i alla haters.

Bra sagt, håller med dig fullständigt!

Medlem

en annan grejj de gjorde var ju att klippa vingarna på propellerplanet man kunde flyga i GTA 3.

http://www.wurb.com/stack/wp-content/uploads/2007/02/gta3-5sec.png

Inaktiv

Det skulle vara intressant att spela det uppdraget nu i alla fall :/


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det var riktigt synd att man inte kunde flyga i GTA Bästa GTA spelet enligt mig!

Inaktiv
Inaktiv

Hade velat spela GTA3 som det var planerat. Synd att dom strök material sådär.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Det var riktigt synd att man inte kunde flyga i GTA Bästa GTA spelet enligt mig!

Det kunde man visst det. Bara man visste hur.
Jag har tex tagit en flygtur till den hemliga staden som man ser i introt.

Inaktiv

Bästa GTA spelet imo.. körde igenom det 4ggr från början till slut + alla bonusuppdrag.. skjukt kul när det kom. För mig känns det som efterföljarna är samma med polerad grafik och tweakad story bara.


signatur

äldre än dig!

Medlem

händelsen som skakade världen... nåja, lite överdrift tycker jag.
om man vill ha en händelse som skakade världen så ska man nog titta på saker som påverkade hela världen.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Inaktiv
Skrivet av torylva:

händelsen som skakade världen... nåja, lite överdrift tycker jag.
om man vill ha en händelse som skakade världen så ska man nog titta på saker som påverkade hela världen.

Vilket den i viss mån faktiskt gjorde, inte direkt men indirekt. Kan bara ta ett exempel som påverkade min arbetsplats. Pga händelsen fick alla amerikaner inte flyga på ett tag, hotellet som jag jobbade på minskade sin beläggning med mer än 50% pga detta och har inte har inte samma beläggning som innan än idag.

Det blev krig i både afganistan och Irak.

Ekonomin blev skev i många länder världen över.

Finns säkert mer exempel man kan dra upp men du förstår nog min poäng.

Så visst kan en sån sak påverka, behöver inte vara emetionellt utan det kan påverka på andra plan också.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Det här är väl rätt så old news? Kan svära på att jag läst det några gånger förut men sak samma, skönt att påminnas om att Rockstar kan ta ansvar!

Trots alla förändringar så blev det ett bra spel ändå, men inget slår Gta 4 imo, kanske det första Gta för nostalgi trippen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Det här är väl rätt så old news? Kan svära på att jag läst det några gånger förut men sak samma, skönt att påminnas om att Rockstar kan ta ansvar!

Det här är väl en rätt så gammal kommentar? Kan svära på att jag har läst den ett flertal gånger förut, men sak samma, skönt att påminnas om hur internet egentligen är!

Medlem
Skrivet av Trouler:
Skrivet av Javas:

Det här är väl rätt så old news? Kan svära på att jag läst det några gånger förut men sak samma, skönt att påminnas om att Rockstar kan ta ansvar!

Det här är väl en rätt så gammal kommentar? Kan svära på att jag har läst den ett flertal gånger förut, men sak samma, skönt att påminnas om hur internet egentligen är!

Hah, good one!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Floffe:

Löjligt, men det är klart att det var ett bra beslut ur ekonomisk synpunkt eftersom de hade riskerat en mediastorm som någon konkurrent kanske initierat. Amerikansk terror på andra sidan jordkklotet är däremot socialt accepterat.

Word

Medlem
Skrivet av torylva:

händelsen som skakade världen... nåja, lite överdrift tycker jag.
om man vill ha en händelse som skakade världen så ska man nog titta på saker som påverkade hela världen.

Vet inte om du trollar eller är seriös...

Medlem

Kanske har att göra med ny-releasen av spelet till Iphone, Ipad osv.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Löjligt... mer finns inte att säga.

Medlem

dom är fan giganter inom spelindustrin, på så många sätt!

AW8
Medlem
Skrivet av Anwest:

Det är mer tröttsamt att se människor sitta framför sin skärm och spela Allan om hur gamla nyheter är, än att läsa något man redan visste om. Det framgår av artikeln som det länkas till att det är en Edge-intervju med Dan Houser i samband med att GTA III fyller tio år och släpps till diverse mobiltelefoner. Även om jag klassar mig som en GTA-junkie hade jag inte vetskap om alla detaljerna som tas upp.

Keep up the good work FZ och CVG och skit i alla haters.

"Spela Allan"? "Haters"? Läs igenom kommentarerna en gång till, grundligt denna gång.
Ingen har gjort någonting annat än att påpekat att nyheterna är gamla, och ingen har gnällt på vare sig FZ eller CVG.

Detaljerna är gamla och jag tycker att det är en intressant fråga varför CVG väljer att döpa en nyhetsartikel efter dem. Som jag sa så det vore intressant om Houser nämnt Hot Coffee-skandalen också, skulle CVG ta upp det med?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av Anwest:

Det är mer tröttsamt att se människor sitta framför sin skärm och spela Allan om hur gamla nyheter är, än att läsa något man redan visste om. Det framgår av artikeln som det länkas till att det är en Edge-intervju med Dan Houser i samband med att GTA III fyller tio år och släpps till diverse mobiltelefoner. Även om jag klassar mig som en GTA-junkie hade jag inte vetskap om alla detaljerna som tas upp.

Keep up the good work FZ och CVG och skit i alla haters.

"Spela Allan"? "Haters"? Läs igenom kommentarerna en gång till, grundligt denna gång.
Ingen har gjort någonting annat än att påpekat att nyheterna är gamla, och ingen har gnällt på vare sig FZ eller CVG.

Detaljerna är gamla och jag tycker att det är en intressant fråga varför CVG väljer att döpa en nyhetsartikel efter dem. Som jag sa så det vore intressant om Houser nämnt Hot Coffee-skandalen också, skulle CVG ta upp det med?

Ta inte åt dig om du inte känner dig träffad, mig veterligen varken citerade jag dig eller nämnde ditt namn. Jag är allmänt less på att medlemskommentarer i första hand ska framhäva fel och brister i nyheter (i det här fallet att det är gamla nyheter) mer än att diskutera ämnet i sig. Bägaren rann antagligen över denna gång, eller så hade jag en dålig dag Men som sagt, det var inte riktat mot någon enskild.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

1
Skriv svar