Konspirationsteorier

Medlem
Konspirationsteorier

Sitter man och har tråkigt en lördagkväll hittar man ibland på lite udda saker att göra..
hittade en låt på Youtube Vinnie Paz- End of Days http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZnhjNz...
som väckte Nicke Nyfiken i mig, vilket resulterade i googlande och läsning på olika sidor.

säger inte att Illuminati och andra hemliga sällskap existerar eller att pyramiderna byggdes av ett folk som hade elektricitet (låter dock lite trovärdigt enligt mig) men det är väl få som vet helt säkert om något av det här.
länkar till lite saker på Wikipedia osv: (dock är ju inte WP 100% trovärdigt)

http://en.wikipedia.org/wiki/Bohemian_Grove
http://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati
http://sv.wikipedia.org/wiki/Frimureri
http://www.youtube.com/watch?v=GimdwTRHuQY&feature=player_emb...
http://www.unexplainable.net/UFO-Alien/Skeleton-on-Moon-Sourc...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Golden_Dawn
hittade också en tråd på flashback när jag googlade: https://www.flashback.org/t1276103 verkade som han fick samma ide som jag.

finns mycket mer men får duga för tillfället, sen är ju som ja skrev innan Wikipedia inte så trovärdigt.
vad tycker ni?
vad tror ni?
vad är myter eller sanning?

skulle vilja få svar och synpunkter på ämnet .

Medlem

Inte nu igen... *tar på en välanvänd foliehatt*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Skoj att läsa om.
Dock är det roligare med sånt som de flesta rycker till och skirker "foliehatt!" över, men som är dokumenterade fakta..

Illuminati som koncept är inte nytt, namnet och förslagen på hur det styrs finns spridda, genom tiderna.

De förekommer med sina kännetecken lite överallt, litteratur, film, arkitektur etc.

På senare år har det ju dessutom blivit chikt att flörta med diverse sådana saker.

Ta till exempel filmen Sucker punch..
Nej, det var inte bara en sunkig b-film, det flörtades hej vilt med till exempel illuminati och andra, mer tvivelaktiga fenomen.

Popkulturen gör ofta och gärna referenser till desamma, till exempel lady gaga *blä*

Huruvida man väljer att leka cyniker och skrika FOLIHATT åt allt som rör sig eller inte är ointressant, vad som är intressant däremot, är att det ofta finns ett uns av sanning i dessa teorier.
Inte alla, men en del.

Monarch-projektet eller MK-ultra är en sådan.
Självklart erkänner ingen att de nyttjat dessa, då de bryter mot mänskliga lagar på allsköns vis, även om en del blivit avklassificerat nu.

Medlem

dags att googla på Monarch-projektet

Inaktiv

Förhoppningsvis är nog dom allra flesta överens om att konspirationer existerar i allra högsta grad. Annars är man ju jävligt naiv som person.

Sen huruvida dagens konspirationsteorier är sanna eller inte känns meningslöst att diskutera på ett forum.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Förhoppningsvis är nog dom allra flesta överens om att konspirationer existerar i allra högsta grad. Annars är man ju jävligt naiv som person.

Sen huruvida dagens konspirationsteorier är sanna eller inte känns meningslöst att diskutera på ett forum.

Konspirationer är säkert rätt vanliga. Personer som planerar brott tillsammans konspirerar.

Någon annan som tycker det är varmt att ha på sig foliehatt inomhus?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Google vet redan allt du söker på och allt du surfar via Chrome, samam för MS med explorer och Mozilla med Firefox.
Facebook håller reda på vilka du känner/har kontakt med, vilka grupper du är med i och kan lätt länka ihop dig och andra "misstänkta" på detta sätt.
VISA/MAstercard/ICA m.fl. kan med hjälp av korten se exakt vad du köper, i vilka mängder och när. Därför kan (ex. ICA) se om en prishöjning på vissa varor gör att folk köpöer mindre eller om de ej bryr sig.
FRA avlyssnar (igen´) all dator och mobiltrafik, kollar varje mail, hemsida och sms efter "misstänkt" material.
PRivata intressen styr lagarna som gäller i landet, stora bolag (musik/film) kan få såväl politiker som polis och domstol att gå på jakt efter vissa "hemska piratande individer" och stämma dem på fantasisummor så de aldrig kan ha ett normalt liv.
Allt du taxerar, din civilstatus och liknande finns tillgängligt för alla på nätet

Vem behöver illuminati, storebrorssamhället vi har idag kan styra vårt liv ner på detaljnivå i alla fall. VISA/MAstercard spärrar ditt kort och dina pengar är låsta. Du råkar vara vän med "Mr X" på facebook och förhörs vid framtida "händelse", allt du gjort/Sagt kan bekräftas via surfvanor, mail etc så det är lätt att bevisa vilken sjuk individ du är.
Allt du köpt i spelväg via ex. Steam kan blockeras när som helst, Paypal kan nä'r de så önskar frysa ditt konto etc. Pengar i fickan, cash is king, då har du iaf någon form av "privatliv". Kombinera med VPN-tunnel och skippa facebook så är du snudd på lika "privat" som vanligt folk var på 90-talet, till och med illuminati får jobba om de vill styra dig och ditt liv ^^

MFC
Medlem

Majoriteten av påståenden som förekommer i olika sammanhang är kvalificierat skitsnack men det finns en kategori av s.k. konspirationsteorier som i allra högsta grad är ett uttryck för en agenda som drivs av högt uppsatta individer. Det är svårt att påvisa sanningshalten i majoriteten av konspirationsteorierna men det bästa sättet är att med tiden se hur påstådda händelser och handligar utförs. Händelser och handligar som för sig själv skulle anses vara rent påhitt och för järvt för att genomföra genomförs icke desto mindre när det passar en helhet av sammanlagda händelser.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

hahaa hittade en hemsida där de lär ut telekinesi, har börjat träna via den...får se hur det går
den kan va fejk fast tiden som det krävdes för att skriva eller göra det där sklle ta för mycket tid imo...sen länkar de till gratis ljudböcker osv...Om en månad kanske jag kan få en penna att flytta sig...lol är väldigt skeptisk men kan ju funka. ^^ http://learn-telekinesis-training.com/index.php

Medlem

verkar ligga nån sanning i det här med chemtrails: http://www.panacea-bocaf.org/chemtrails.htm

Inaktiv

Där spårade tråden ur

Medlem

Chemtrails, Bohemian Groove, Alex Jones och annat liknande skräp tas med fördel i på Flashback.
Där kan dom troende sitta och hets-smeka sig när de avslöjar Rymdödlor, NWO-aliens, Frimurare och atombomber i WTC-tornen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Finns en film som heter Conspiracy Theory.

Rätt så kul.

http://www.imdb.com/title/tt0118883/


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Några exempel på vad som förr kallades fullständigt galet att påstå, men som idag är deklassificerat material:

ww2:
Usa använde sig av en medicinsk forskare från tyskland i en hel del år för att jobba på diverse projekt efter krigets slut. En Dr. Green..
aka Joseph mengele.

tyskland have vid krigets slut långt framskridna planer på kärnvapen, enligt vissa rapporter enbart några månader från stridsklar prototyp. All forskning upphörde efter en kombinerad flyg och markräd mot faciliteterna.
Ett halvår senare sprängde usa hiroshima och nagasaki.

Sen har vi ju de mer obskyra sakerna, som nazi-ufo'n
Visst man har hittat, eller snarare fått se skisserna på dem, men avfärdats efter att dagens forskare inte kunnat replikera anteckningarnas resultat.
Helt främmande drivmotor, bränslet inte nerskrivet etc.
Jag tar det inte för otroligt eftersom att adolf sanktionerade otroligt med resurser på alternativa drivmedel och färdsätt, iom den desperata sitsen vid slutet på kriget..

Medlem

ja, såg ett program om det med Nazi-ufon på Discovery. behöver ju nite vara sant därför men de förklarade på ett bra sätt och de dom sa stämde väl med vad du skrev.
sen det här med chemtrails är att de släpper ut stuff för att ändra vädret, behöver inte vara något dåligt men hörde att de gjorde det innan OS i Peking för att det skulle bli bra väder.

Medlem

Jag har även hört att bönder släpper ut kemikalier för att manipiulera växtligheten. Någon påstod till och med att de medvetet spridde dynga på åkrarna. Stora bondekonspirationen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har även hört att bönder släpper ut kemikalier för att manipiulera växtligheten. Någon påstod till och med att de medvetet spridde dynga på åkrarna. Stora bondekonspirationen?

Vilken gräslig tanke!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av arachnid:

Några exempel på vad som förr kallades fullständigt galet att påstå, men som idag är deklassificerat material:

ww2:
Usa använde sig av en medicinsk forskare från tyskland i en hel del år för att jobba på diverse projekt efter krigets slut. En Dr. Green..
aka Joseph mengele.

Om detta nu är avhemligat och "känt", varför dyker det inte upp på Wikipedia eller google?

Skrivet av arachnid:

tyskland have vid krigets slut långt framskridna planer på kärnvapen, enligt vissa rapporter enbart några månader från stridsklar prototyp. All forskning upphörde efter en kombinerad flyg och markräd mot faciliteterna.
Ett halvår senare sprängde usa hiroshima och nagasaki.

Finns det några som helst belägg för att Tyskarna hade något som ens liknade en fungerade prototyp för kärnklyvning, när eliten av kärnfysiker hade jagats ut från tyskland till USA?

En annan sak som talar emot det är skillnaden i designen. Det tyska kärnenergiprogramet centrerades runt användandet av deuterium (eller "tungt vatten" som det ibland lite skämtsamt kallas) som moderator för kärnreaktionen.
De allierade vände högren grafit som moderator.

Givet hur långt framskridet Manhattan-Projektet var 6 månader innan Hiroshima och Nagasake plattades till så ter sig ett byte av design ungefär lika smart som att byta grafikmotor och plattform på ett spel två veckor innan release.

Med andra ord faller det på sin egen orimlighet att det skulle ligga någon form av sanning i insinuationen att de allierades kärnvapenprogram "fick hjälp" av att man snodde tysk teknik.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Oh, wow, jag visste att nämna Nazi-vadsomhelst skulle få nån "professor internet" att vakna till
ett tips, läs trådrubriken en gång till.

Detta är inte en faktatråd om du missat det.

Om du verkligen ville ha svar så hade du suttit med näsan i arkiven under hot om fängslan, istället för att klicka "search" på google.

Men ok, jag tar betet, bara för att..

Skrivet av Nestor:

Om detta nu är avhemligat och "känt", varför dyker det inte upp på Wikipedia eller google?

Tomt argument. Gå och beställ en bok på biblioteket, sen kan du själv skriva vad du hittar.
Internet= / =kunskap.
Särskilt inte på wikipedia, då det modereras väldigt hårt efter konsensus.. Speciellt i ww2 artiklar.
Det står t.ex inte om ett enda krigsbrott uträttat av usa under ww2 på wikipedia..
Då hände det aldrig?

Ett annat exempel: ingen vill direkt kännas vid att det idag t.ex existerar en hel pediatrikrörelse som baseras på hans beteendeforskning efter kriget.
eller att underrättelsetjänsterna fortfarande använder hans metoder då och då vid förhör.

Skrivet av Nestor:

Finns det några som helst belägg för att Tyskarna hade något som ens liknade en fungerade prototyp för kärnklyvning, när eliten av kärnfysiker hade jagats ut från tyskland till USA?

En annan sak som talar emot det är skillnaden i designen. Det tyska kärnenergiprogramet centrerades runt användandet av deuterium (eller "tungt vatten" som det ibland lite skämtsamt kallas) som moderator för kärnreaktionen.
De allierade vände högren grafit som moderator.

Givet hur långt framskridet Manhattan-Projektet var 6 månader innan Hiroshima och Nagasake plattades till så ter sig ett byte av design ungefär lika smart som att byta grafikmotor och plattform på ett spel två veckor innan release.

Med andra ord faller det på sin egen orimlighet att det skulle ligga någon form av sanning i insinuationen att de allierades kärnvapenprogram "fick hjälp" av att man snodde tysk teknik.

Copy-pastea från första som kom fram på google är inte en professur hörrudu.

Även om jag tror att du bara var ute efter att avfärda, istället för att ha genuina frågor i ämnet så kommer jag *INTE* att skriva en punktlista med färdigpaketerad fakta åt dig.
Jag ser hellre att jag kan väcka din nyfikenhet nog för dig att gå ut och söka information på egen hand, Helst på tryckt papper i nåt mörkt arkiv nånstans.

Därför skriver jag en lista med lite smått och gott åt dig istället.

1: En atombomb är en atombomb, även en icke-optimal sådan. det hoppas jag du håller med om. tyskarna fokuserat lite på sina grejer istället för att flamsa runt lite här och lite där så..
ja, historieböckerna hade nog sett annorlundaut om man säger så.

2: Att heisenberg skulle gjort en så grov felberäkning som jänkarna påstod (påstår) är rent skrattretande, kom igen nu.. flera hundra kilo rent uran?!? O Rly?
När tyskarna redan lyckats få fissionsekvationerna bekräftade hösten/vintern 1938?
skulle inte tro det.

3: Vart tror du alla tyska forskare tog vägen?
De allierade norpade allt de kom åt, och eftersom alla utom adolf fattade att loppet var kört så ställde sig de flesta gladeligen på vinnarnas sida.. Och givetvis var en sådan utväg inte gratis, utan gärna smordes med lite dokument och ritningar från tyskland.

Givetvis nyttjas forskningen, hur oetiskt den än framställts.
Ett faktum som fortfarande är dränkt under en våt filt av efterkrigspropaganda.

Nån gång då och då sipprar det igenom lite, men folks förutfattade stereotyper av ww2 och allmänna nazi-skräck ser till att sånt sopas undan illa kvickt innan nån får ett "kamprad-moment"
och blir en pariah.

Jisses, om etik och moral hade styrt forskningen förr i samma grad som den gör nu hade vi inte haft nån vetenskap att tala om.

För att ge dig Iaf ETT svar:

Finns det belägg för att tyskarna inte hade långt kvar till en fungerande A-bomb?
-Det är jag övertygad om, små fragment här och där kan man ju hitta, men inte en "helig graal" av bevis så som du söker, och chansen minskar ju längre tiden fortlöper.

Får Gemene man som du och jag reda på om sådana bevis hittats?
-Föga troligt, och även om någon av oss snubblar på det, blir nog vår livskvalitet avsevärt sämre av det i vilket fall som. för att inte nämna kortare livstid.

Strunt samma

"Only a fool stands without doubt when he defends the truth, for it is the nature of the beast to go from Truth to Abhorrent Lies in the blink of an eye, and historybooks are not kind to those who defend Lies"

Medlem
Skrivet av arachnid:

Särskilt inte på wikipedia, då det modereras väldigt hårt efter konsensus.. Speciellt i ww2 artiklar.
Det står t.ex inte om ett enda krigsbrott uträttat av usa under ww2 på wikipedia..

Du menar sådan här information?

http://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_committed_by_the_Unit...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av arachnid:

Särskilt inte på wikipedia, då det modereras väldigt hårt efter konsensus.. Speciellt i ww2 artiklar.
Det står t.ex inte om ett enda krigsbrott uträttat av usa under ww2 på wikipedia..

Du menar sådan här information?

http://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_committed_by_the_Unit...

Japp, hela fyra paragrafer och 2-3 foton.. fel av mig.
Konstigt dock att det står att "scholars are still debating" och "presumably" + "supposedly" lite varstans där det borde varit en länk till exekutionsordern istället.

Det var inte direkt avrättning av krigsfångar jag menade (även om det inbegrips) utan mer behandlingen av civila under och långt efter kriget i "axis" länderna.

Offtopic:
Visste ni förresten att churhill hade skissat planer på att använda spillrorna av den tyska armén till att försöka ta över både polen och försöka sig på ryssland med?
"operation unthinkable" tror jag det var.

scan av dokumentet

Medlem

"Omnis vestri Substructio Servus Ad Nobis"

Text från ett Black-ops tygmärke.
Antagligen från USA.

Texten översätts till:
"All your base are belong to us"

Länk

Medlem
Skrivet av arachnid:

Oh, wow, jag visste att nämna Nazi-vadsomhelst skulle få nån "professor internet" att vakna till
ett tips, läs trådrubriken en gång till.

Detta är inte en faktatråd om du missat det.

*noterar frenetiskt i den lilla anteckningsboken*

Om du verkligen ville ha svar så hade du suttit med näsan i arkiven under hot om fängslan, istället för att klicka "search" på google.

Skrivet av arachnid:

Men ok, jag tar betet, bara för att..

Jaja, man får väl ta det som bjuds.

Skrivet av arachnid:

Tomt argument. Gå och beställ en bok på biblioteket, sen kan du själv skriva vad du hittar.
Internet= / =kunskap.
Särskilt inte på wikipedia, då det modereras väldigt hårt efter konsensus.. Speciellt i ww2 artiklar.
Det står t.ex inte om ett enda krigsbrott uträttat av usa under ww2 på wikipedia..
Då hände det aldrig?

Vilken tur då att jag har tillgång till rätt många hyllmetrar material med 1900-tals historia. Allierade krigsbrott inkluderade.

Skrivet av arachnid:

Ett annat exempel: ingen vill direkt kännas vid att det idag t.ex existerar en hel pediatrikrörelse som baseras på hans beteendeforskning efter kriget.
eller att underrättelsetjänsterna fortfarande använder hans metoder då och då vid förhör.

Och likväl är det öppen fakta som vem som helst kan ta del av.

Skrivet av arachnid:

Även om jag tror att du bara var ute efter att avfärda, istället för att ha genuina frågor i ämnet så kommer jag *INTE* att skriva en punktlista med färdigpaketerad fakta åt dig.

Faktafel är faktafel.

Skrivet av arachnid:

Jag ser hellre att jag kan väcka din nyfikenhet nog för dig att gå ut och söka information på egen hand, Helst på tryckt papper i nåt mörkt arkiv nånstans.

Min nyfikenhet är vaken. Det är dock inte din förtjänst.

Därför skriver jag en lista med lite smått och gott åt dig istället.

Skrivet av arachnid:

1: En atombomb är en atombomb, även en icke-optimal sådan. det hoppas jag du håller med om. tyskarna fokuserat lite på sina grejer istället för att flamsa runt lite här och lite där så..
ja, historieböckerna hade nog sett annorlundaut om man säger så.

Fusions eller fissions? Boostad eller icke-boostad? Kanon eller kompressions?
En "icke-optimal" bomb brukar lite slarvigt benämnas "smutsig bomb".
Dock är det intressant att notera att Little Boy knappt nådde 10% fissionering av det radioaktiva materialet.

Skrivet av arachnid:

2: Att heisenberg skulle gjort en så grov felberäkning som jänkarna påstod (påstår) är rent skrattretande, kom igen nu.. flera hundra kilo rent uran?!? O Rly?
När tyskarna redan lyckats få fissionsekvationerna bekräftade hösten/vintern 1938?
skulle inte tro det.

Att få ekvationerna att fungera är en sak. Att omsätta ekvationerna till ett insatslkart vapensystem är en helt annan sak.

Skrivet av arachnid:

3: Vart tror du alla tyska forskare tog vägen?
De allierade norpade allt de kom åt, och eftersom alla utom adolf fattade att loppet var kört så ställde sig de flesta gladeligen på vinnarnas sida.. Och givetvis var en sådan utväg inte gratis, utan gärna smordes med lite dokument och ritningar från tyskland.

Sovjetunionen, UK och USA. Verner von Braun designade Saturn-raketer under resten av sin karriär.

För att ge dig Iaf ETT svar:

Skrivet av arachnid:

2Finns det belägg för att tyskarna inte hade långt kvar till en fungerande A-bomb?
-Det är jag övertygad om, små fragment här och där kan man ju hitta, men inte en "helig graal" av bevis så som du söker, och chansen minskar ju längre tiden fortlöper.

Historieforskare världen över väntar ivrigt på det som skulle bevisa att tyskarna var nära ett operativt, insatsklart kärnvapen.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

Tycker det är intressant att väga påståenden i konspirationsteorier mot det som pågår ute i Europa... Jag tar inte ställning i frågan men för att citera Herman von Rumpoy:

The country needs reforms, not elections


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av arachnid:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av arachnid:

Särskilt inte på wikipedia, då det modereras väldigt hårt efter konsensus.. Speciellt i ww2 artiklar.
Det står t.ex inte om ett enda krigsbrott uträttat av usa under ww2 på wikipedia..

Du menar sådan här information?

http://en.wikipedia.org/wiki/War_crimes_committed_by_the_Unit...

Japp, hela fyra paragrafer och 2-3 foton.. fel av mig.
*klipp*

Undrar om något mer är fel i dina andra påståenden?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

För den som är intresserad kan jag tippsa om "Hitlers Bombe" av Rainer Karlsch. Anses inte av en del att vara världens bästa faktamaskin men det är kul läsning. Boken är googlingsbar...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Undrar vart denna ritning kommit ifrån?
länk

Som sagt, lite små saker hittar fram då och då, men svårt att hitta något riktigt solitt.

Disclosure act från jänkarnas sida har gjort det möjligt att forska i de dokument de fick tag på, men..
Någon liknande uppgörelse har mig veterligen inte gjorts från f.d sovjet, så ganska mycket ligger nog och ruttnar bort i nån källare.
Ja förutom det som brändes när sovjet föll då.

national archives
Kan rekommendera operation paperclip-materialet. OSS & JIOA organisationernas dokument kanske finns där också.

Bulletin kan starkt rekommenderas för den som vill gräva ner sig om forskarna i "Uranverien"

"the US government does not accept the Jurisdiction of the ICC over its military forces."
kanske kan ha nåt att göra med den urusla dokumentationen över de allierades förehavanden (usa i detta fall).

@Nestor:
"Vilken tur då att jag har tillgång till rätt många hyllmetrar material med 1900-tals historia. Allierade krigsbrott inkluderade."

Jaa vilken tur. Då kan ju du fylla på wikipedia med den informationen, eller kanske skriva ut tilar och ISBN # här så nån annan kan göra det, som inte har tillgång till din samling. wikipedia väntar.

"Att få ekvationerna att fungera är en sak. Att omsätta ekvationerna till ett insatslkart vapensystem är en helt annan sak."
Japp så frågan är ju varför jänkarna lyckades först när tyskland hade fler och bättre forskare och dessutom ett års försprång?
Mycket möjligt att de tyska forskarna saboterade så mycket som möjligt.
Kanske därifrån folk fått 200kg Uran påståendet ifrån.
Enligt vissa stod usa och stampade på samma ställe som tyskarna ett bra tag, somliga även hävdar att usa inte hade något alls att komma med, men att de väldigt hastigt fick mirakulösa genombrott inom loppet av bara ett halvår, Trots oförändrade villkor och resurser.

Nuclear fission
Hahn & Co upptäckte ju trots allt fissionen.

Du sväljer ovillkorligt att Usa kunde använda Hahns forskning för att producera en insatsklar bomb, men inte att de som upptäckte fissionen kunde det?

Hursomhaver så tror jag inte ett eventuellt kärnvapen skulle ha vunnit kriget åt tyskarna i det sena skedet, det skulle nog snarare inneburet än hårdare motstånd. De allierade skulle ju knappast kapitulerat. snarare gett sig f*n på att utplåna tyska folket istället.

/Peace

Medlem

intressant läsning men viss börjar glida lite offtopic...
som sagt är detta inte en fakta-tråd utan en tråd för diskussioner och spekuleringar om konspirations teorier, inte om vem som har rätt eller fel om Tyskland och USA och deras atombombs utveckling osv
btw, trodde det var allmänt känt att USA "importerade" Tyska forskare fram mot krigsslutet?

1
Skriv svar