Final Fantasy XIII-2

Robot
Final Fantasy XIII-2

De japanska sagoberättarnas glans har falnat. Vi spelar den direkta uppföljaren till Final Fantasy XIII och berättar varför – och varför inte – den kommer att ställa allt till rätta.

#final-fantasy-xiii, #square-enix, #final-fantasy-xiii-2, #final-fantasy-vi, #final-fantasy-vii, #final-fantasy-viii, #chrono-trigger, #chrono-cross


Final Fantasy XIII-2

Lär inte vara bäst och kanske är mindre bra men jag kommer i alla fall spela så dåligt var inte 13


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Man gick och köpte Playstation bara för att spela Final Fantasy förr. Nu vill man inte ens röra spelen med en tång. Vad hände?

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Man gick och köpte Playstation bara för att spela Final Fantasy förr. Nu vill man inte ens röra spelen med en tång. Vad hände?

Squaresoft slog ihop sig med Enix.
SquareEnix vill göra FF mer västern vänligt för att sälja mer spel här vilket lustigt nog resulterar i att dom säljer färre spel.
Sedan att mycket folk försvunnit från SquareEnix gör väl inte saken bättre. I allmänhet så känns det som att allt dom släppt efter 2001 blivit sämre och sämre... kanske inte kingdom hearts serien som folk verkar gilla. Ingen aning om kvaliten på dom spelen, jag har inte spelat dom. Tanken på att blanda Disney figurer med Squares stuff känns för absurdt för mig.

Medlem

Final Fantasy 7 var revolutionerande. Detta är totalt ointressant.

Inaktiv

Håller med KatOne faktiskt, tyvärr.. :/

Medlem

Jag köper nog detta trots allt. Karaktärerna i XIII var mycket bättre de sista timmarna i spelet, och jag är intresserad av en story där Serah är huvudpersonen.

Medlem

Det lustiga med hela den här historien med att Square tittat på FPS-lir som vi i väst uppskattar är det som begravde FF. Jag förstår inte varför SquareEnix inte sväljer sin stolthet och går tillbaka till det som gjorde FF så framgångrikt från första början, dom vet ju själva hur allt sket sig. FF10 var på gränsen, allt efter är bara total crap.

Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av Fleshcutter:

Man gick och köpte Playstation bara för att spela Final Fantasy förr. Nu vill man inte ens röra spelen med en tång. Vad hände?

Squaresoft slog ihop sig med Enix.
SquareEnix vill göra FF mer västern vänligt för att sälja mer spel här vilket lustigt nog resulterar i att dom säljer färre spel.
Sedan att mycket folk försvunnit från SquareEnix gör väl inte saken bättre. I allmänhet så känns det som att allt dom släppt efter 2001 blivit sämre och sämre... kanske inte kingdom hearts serien som folk verkar gilla. Ingen aning om kvaliten på dom spelen, jag har inte spelat dom. Tanken på att blanda Disney figurer med Squares stuff känns för absurdt för mig.

Jo, det är väldigt ironiskt att ju hårdare Square Enix satsat på att tilltala väst de senaste 10 åren, ju sämre har det gått för dem...

Häromdagen uttalade sig FF-producenten Yoshinori Kitase om att FF 15 kan bli ett actionrollspel "eftersom man man måste följa trenderna" och det var ett riktigt facepalm-ögonblick för mig. Minns ni den tiden när Square faktiskt var de som satte trenderna, snarare än efterapade dem?

Medlem

Mitt hjärta blöder var gång jag tänker på hur stor Final Fantasy serien faktiskt var, och hur liten den har blivit.

Man vet att det är rätt illa när man är mer sugen på att spela om Final Fantasy 7 (för 8:e gången) än att börja om på XII eller XIII.

Medlem

Detta spel är precis allt som är fel med japanska spel.
Så fruktansvärt, äckligt dåligt.

Medlem

Svårt att förstå hur lågt Squareenix har sjunkit de senaste åren. Kommer ihåg hur fruktansvärt taggad man vart när det skulle släppas ett FF spel och nu är det bara "jaha?". FFXIII var så dåligt att det är svårt att förstå att de ens kunde godkänna skräpet men med tanke på hur värdelösa denna generationens JRPG är rent allmänt så är det kanske inte så konstigt.

Medlem

Mitt största problem med ff13 var karaktärerna och handlingen, hade jag inte velat strypa 70% av karaktärerna hade jag nog uppskattat spelet mer.

Medlem
Citat:

Serien som en gång startade en mäktig flodvåg av rollspel i väst har krympt till en samling udda j-rpg

Missförstår jag det här citatet? Det är ju tvärtom, Final Fantasy är ju inspirerat av västliga RPGs, eller närmare bestämt Ultima. Ultima -> Dragon Quest -> Final Fantasy.

Medlem

tidresande paradoxer
har du mött min gamla vän Garland A.K.A. Chaos ?
om inte så borde du göra de


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

Time travel i det nya spelet?
05.50 = Tidus från FFX 10 Med sitt airship?
Kanske bara jag som hoppas, stämmer det dock...
My mind has been blown.

Medlem

Är det någon idé att hoppa på Final Fantasytåget igen genom att köpa det här spelet om man inte har spelat spelen sedan FFVIII?

1
Skriv svar