Witcher 2-utvecklarna har två nya storspel på gång

Robot
Witcher 2-utvecklarna har två nya storspel på gång

Planerar släppa två "AAA+"-spel under 2014/2015, förklarar CD Projekt.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt


Medlem
Witcher 2-utvecklarna har två nya storspel på gång

Ser sjukt fram emot the witcher 3!!! En helt ny spelserie låter ju inte så dumt det heller. Dock ser jag itne vad en TW2 complete edition skulle tillföra då CDP har släppt alla DLC gratis (!) och dessutom kommer de förinstallerade med patch 2.0.

Medlem

Hmm bara dem inte har för många bollar i luften nu och allt skiter sig.

Medlem

2014? Man hinner ju bli gråhårig 3-gånger om på den tiden... Jaha ja, alltid ska man vänta på något och detta lär man ju längta efter.

Medlem

ska CDP göra något annat än Witcherspel så ska det vara från sagan om is och eld. om inte så ska de fokusera på the Witcher

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sapiens:

Hmm bara dem inte har för många bollar i luften nu och allt skiter sig.

Har inga fakta att luta mig mot, men det skulle väl inte vara en skräll om CDP har utökat personalstyrkan ganska markant i och med framgångarna med Witcher-spelen...

Medlem
Skrivet av Typhor:

ska CDP göra något annat än Witcherspel så ska det vara från sagan om is och eld. om inte så ska de fokusera på the Witcher

Om du menar från Sången om Is och Eld så fick du igång mig rätt ordentligt. Jävlar vad jag skulle vilja ha det, känns som att CDPR är helt perfekta för det jobbet.

Inaktiv

Bara det inte blir som The Witcher 2 igen... The Witcher 2 kändes på tok för kort och begränsat.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Typhor:

ska CDP göra något annat än Witcherspel så ska det vara från sagan om is och eld. om inte så ska de fokusera på the Witcher

Om du menar från Sången om Is och Eld så fick du igång mig rätt ordentligt. Jävlar vad jag skulle vilja ha det, känns som att CDPR är helt perfekta för det jobbet.

Den svenska översättningen av A song of Ice and Fire kallas för Sagan om Is och Eld.

Medlem
Skrivet av robineng:

Bara det inte blir som The Witcher 2 igen... The Witcher 2 kändes på tok för kort och begränsat.

Aningen kort ja men begränsat njea. Det är ju inget TES med mycket öppnare än ettan tycker jag. Har inget emot att spelet är mer styrt då storyn går att styra mer då och dessutom så är ju valen man gör rätt så drastiska på sina ställen.

Men som någon sade om sången om is och eld så har jag diskuterat det med mina vänner förut och det vore helt fantastiskt. Bethesda var väll tillfrågade men tycker helt klart att CD project är som handen i handsken för jobbet.

Medlem

Ser med fram emot det. Spel som görs på längre tid än ett år blir nästan alltid bra.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kommer följa CD's titlar med stort intresse!

Medlem

Trevligt att se att det fortfarande finns utvecklare som satsar på kvalité och rejäla spel, inte bara släppa samma dynga år efter år med minimala förändringar.
CD Project är ett föredöme

Medlem

Det här ska bli intressant att följa

Medlem

Håller tummarna för bästa spelutvecklaren

Inaktiv
Skrivet av tirim4:
Skrivet av robineng:

Bara det inte blir som The Witcher 2 igen... The Witcher 2 kändes på tok för kort och begränsat.

Aningen kort ja men begränsat njea. Det är ju inget TES med mycket öppnare än ettan tycker jag. Har inget emot att spelet är mer styrt då storyn går att styra mer då och dessutom så är ju valen man gör rätt så drastiska på sina ställen.

Men som någon sade om sången om is och eld så har jag diskuterat det med mina vänner förut och det vore helt fantastiskt. Bethesda var väll tillfrågade men tycker helt klart att CD project är som handen i handsken för jobbet.

Hur kan ni tycka att spelet är kort?! Ni måste mer eller mindre ha rusat igenom härligheten. Jag har spelat hur många timmar som helst och är fortfarande på akt II. Ett helt fantastiskt spel - vilken känsla och komplexitet både vad gäller grafik och berättelse. Ser fram emot deras nästa spel vad det än är

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av tirim4:
Skrivet av robineng:

Bara det inte blir som The Witcher 2 igen... The Witcher 2 kändes på tok för kort och begränsat.

Aningen kort ja men begränsat njea. Det är ju inget TES med mycket öppnare än ettan tycker jag. Har inget emot att spelet är mer styrt då storyn går att styra mer då och dessutom så är ju valen man gör rätt så drastiska på sina ställen.

Men som någon sade om sången om is och eld så har jag diskuterat det med mina vänner förut och det vore helt fantastiskt. Bethesda var väll tillfrågade men tycker helt klart att CD project är som handen i handsken för jobbet.

Hur kan ni tycka att spelet är kort?! Ni måste mer eller mindre ha rusat igenom härligheten. Jag har spelat hur många timmar som helst och är fortfarande på akt II. Ett helt fantastiskt spel - vilken känsla och komplexitet både vad gäller grafik och berättelse. Ser fram emot deras nästa spel vad det än är

Jo visst är spelet fantastiskt, GoTY enligt mig men innehållsmässigt går det ju inte att jämföra med tex skyrim. Helt logiskt då de egentligen är helt olika i sitt berrätande. Jag spelade också ut The Witcher 2 på drygt en månad medans Skyrims main quest bara tog två veckor med ungefär samma mängd sidequestande så allting är väll relativt. Dessutom är The Witcher 2 mer omspelbart på grund av sina rätt så avgörande val men det går ju inte att jämföra med Skyrims i princip oändliga antal uppdrag. Sedan är det ju upp till var och en vilket man föredrar.

1
Skriv svar