Skantic - vad är det för mysko märke eller?

Inaktiv
Skantic - vad är det för mysko märke eller?

Jag tittar just nu på att köpa en mikrovågsugn och hittade märket Skantic.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=677655

Men jag ville veta vad det var för företag och så jag googlade, sökte på wikipedia osv.
Men kan inte hitta deras hemsida! Vad är det för företag egentligen?
Det verkar finnas någon koppling med LUXOR men det företaget finns väl inte längre?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ett märke jag INTE hade köpt.
Kör på säkra kort istället, Electrolux, LG ja allt va det finns.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag tittar just nu på att köpa en mikrovågsugn och hittade märket Skantic.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=677655

Men jag ville veta vad det var för företag och så jag googlade, sökte på wikipedia osv.
Men kan inte hitta deras hemsida! Vad är det för företag egentligen?
Det verkar finnas någon koppling med LUXOR men det företaget finns väl inte längre?

Du behöver gå till generalagenten och helst försöka hitta vad produkten har för produktnummer.
Saker skall ha ett nummer som du kan googla till fabriken för att se vad det egentligen är för produkt.

Det är mycket vanligt ( även bland stora företag, tom de som har egna fabriker och gör sina egna varor) att de köper in billiga ifrån typ kina och endera skapar ett helt "eget" varumärke av enkom inköpta produkter eller blandar in bland sina egetfabricerade produkter.

Det finns lågenvattensmärken som bara ser till priset/förtjänsten och de finns de som tom specar vad fabriken skall bygga, typexempel Corsair.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Tack för svaren. Bestämde mig för ett seriöst märke istället.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ni är säkert för unga för att minnas Skantic, ägdes av Luxor förr..
Det "var" ett trevligt skandinaviskt märke förr.. men nu är det likt Centrum asiatisk smörja..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar