League of Legends ett av de största pc-spelen

Medlem

[/quote]
Första gången på FZ jag skriver med en person som inte blir arg när man inte tycker som dem.

Kudos!

Gällande summoner spells.. MEN DU HAR JU DEM MED DINA EGNA ABLITIES. Tänk dig att alla i HoN skulle kunna ha en blink. Det skulle kunna ändra väldigt mycket i gameplay. Inte bara kunna utan DET GÖR. Finns vissa champions i LoL som redan har en förmåga att blinka eller hoppa på något sätt så du kan undakomma genom terrängen. Har man då tagit "Flash" som den så fint heter så har du en klar fördel. Mages kan ta dessa och bara springa in i fights nästan hur dem vill men ändå har ett "get out of jail card" genom att klicka på en knapp.

Två helt olika spel (Sedan får du tycka som du vill men fakta är fakta). Kolla bara andra över nätet som jämför spelet. Jag inte bara tycker detta men det är också fakta.

Precis som att säga en gammal 3310 mobil är sämre än en iPhone, prestanda mässigt ja. Annars är det personal preference.[/quote]

Jo visst det är olika spel, men fortfarande lika.
Jag håller fast vid att spelen är tillräckligt lika varandra för att få jämföras.

Ta Rift och Wow, ex båda spelen är väldigt lika varandra. Det finns fortfarande väldigt stora skillnader mellan dem, saker som gör att spelen ändå känns helt olika.
Exempelvis Rift rifts (lätt konstigt men ja dem "raidsen" heter ju rift så) och dessutom talent systemet.

För att något ska vara jämförbart, så måste det ju ha stora som små likheter och stora som små olikheter, annars har vi ju inget att jämföra

Det är ju inte direkt så att vi försöker jämföra BF3 med Need for speed direkt.

utan båda spelen tillhör samma changer.

Om vi säger såhär då:
2 olika spel, från samma changer men pga av sina olikheter blir det helt olika spel som båda spelas väldigt olika, dock har dem fortfarande en stor del likheter, och därför jämförbara?

jag klämde in 3st "olika" och 3 är ett tur nummer. Nuff Said.

Edit: Manuell "Quoteing" funkade inte som tänkt


signatur

Rwa?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av oudiose:

Jag gillar att kolla på fanboy krig

Det är en fin linje mellan "fan boy krig" och Diskussion.
Jag antar du menar mellan mig o Uberpwnage.

Ingen av oss två säger att det ena spelet är bättre en det andra:
Därav, inget "Fan boy krig"

+1

Detta är inte som många av era COD Vs BF krig. Utan bara att jag anser spelen är olika medans han anser att spelen inte är det. Jag gillar båda spelen, spelar inte HoN för en simpel anledning.

När jag för musen uppåt på skärmen för att "scrolla min view" så tappar jag FPS. Varför? Jag vet inte, men när jag spelar stablit på 60 och det droppar ner till 20 varje gång jag vill kolla "uppåt" på kartan så nej tack.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Annanaz:

Första gången på FZ jag skriver med en person som inte blir arg när man inte tycker som dem.

Kudos!

Gällande summoner spells.. MEN DU HAR JU DEM MED DINA EGNA ABLITIES. Tänk dig att alla i HoN skulle kunna ha en blink. Det skulle kunna ändra väldigt mycket i gameplay. Inte bara kunna utan DET GÖR. Finns vissa champions i LoL som redan har en förmåga att blinka eller hoppa på något sätt så du kan undakomma genom terrängen. Har man då tagit "Flash" som den så fint heter så har du en klar fördel. Mages kan ta dessa och bara springa in i fights nästan hur dem vill men ändå har ett "get out of jail card" genom att klicka på en knapp.

Två helt olika spel (Sedan får du tycka som du vill men fakta är fakta). Kolla bara andra över nätet som jämför spelet. Jag inte bara tycker detta men det är också fakta.

Precis som att säga en gammal 3310 mobil är sämre än en iPhone, prestanda mässigt ja. Annars är det personal preference. o visst det är olika spel, men fortfarande lika.
Jag håller fast vid att spelen är tillräckligt lika varandra för att få jämföras.

Ta Rift och Wow, ex båda spelen är väldigt lika varandra. Det finns fortfarande väldigt stora skillnader mellan dem, saker som gör att spelen ändå känns helt olika.
Exempelvis Rift rifts (lätt konstigt men ja dem "raidsen" heter ju rift så) och dessutom talent systemet.

För att något ska vara jämförbart, så måste det ju ha stora som små likheter och stora som små olikheter, annars har vi ju inget att jämföra

Det är ju inte direkt så att vi försöker jämföra BF3 med Need for speed direkt.

utan båda spelen tillhör samma changer.

Om vi säger såhär då:
2 olika spel, från samma changer men pga av sina olikheter blir det helt olika spel som båda spelas väldigt olika, dock har dem fortfarande en stor del likheter, och därför jämförbara?

jag klämde in 3st "olika" och 3 är ett tur nummer. Nuff Said.

Edit: Manuell "Quoteing" funkade inte som tänkt

- Summoner spells
- IP och RP (tar med detta då LoL hade det först och var unikt gentemot HoN med detta)
- Summoner profile som levlas upp (LoL var också först med det)
- Talent system

Talent systemet framförallt ger dig chansen att t ex spela support med helt galna karakräter och det funkar. Problemet med detta är att du iprincip måste vara högsta nivån som är 30 för att kunna få ut något av det, men också då spelet är och blir roligast.

EDIT: Jävlar vad du hade knasigt till det där, fixade det någorlunda nu iallafall


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Annanaz:

Första gången på FZ jag skriver med en person som inte blir arg när man inte tycker som dem.

Kudos!

Gällande summoner spells.. MEN DU HAR JU DEM MED DINA EGNA ABLITIES. Tänk dig att alla i HoN skulle kunna ha en blink. Det skulle kunna ändra väldigt mycket i gameplay. Inte bara kunna utan DET GÖR. Finns vissa champions i LoL som redan har en förmåga att blinka eller hoppa på något sätt så du kan undakomma genom terrängen. Har man då tagit "Flash" som den så fint heter så har du en klar fördel. Mages kan ta dessa och bara springa in i fights nästan hur dem vill men ändå har ett "get out of jail card" genom att klicka på en knapp.

Två helt olika spel (Sedan får du tycka som du vill men fakta är fakta). Kolla bara andra över nätet som jämför spelet. Jag inte bara tycker detta men det är också fakta.

Precis som att säga en gammal 3310 mobil är sämre än en iPhone, prestanda mässigt ja. Annars är det personal preference. o visst det är olika spel, men fortfarande lika.
Jag håller fast vid att spelen är tillräckligt lika varandra för att få jämföras.

Ta Rift och Wow, ex båda spelen är väldigt lika varandra. Det finns fortfarande väldigt stora skillnader mellan dem, saker som gör att spelen ändå känns helt olika.
Exempelvis Rift rifts (lätt konstigt men ja dem "raidsen" heter ju rift så) och dessutom talent systemet.

För att något ska vara jämförbart, så måste det ju ha stora som små likheter och stora som små olikheter, annars har vi ju inget att jämföra

Det är ju inte direkt så att vi försöker jämföra BF3 med Need for speed direkt.

utan båda spelen tillhör samma changer.

Om vi säger såhär då:
2 olika spel, från samma changer men pga av sina olikheter blir det helt olika spel som båda spelas väldigt olika, dock har dem fortfarande en stor del likheter, och därför jämförbara?

jag klämde in 3st "olika" och 3 är ett tur nummer. Nuff Said.

Edit: Manuell "Quoteing" funkade inte som tänkt

- Summoner spells
- IP och RP (tar med detta då LoL hade det först och var unikt gentemot HoN med detta)
- Summoner profile som levlas upp (LoL var också först med det)
- Talent system

Talent systemet framförallt ger dig chansen att t ex spela support med helt galna karakräter och det funkar. Problemet med detta är att du iprincip måste vara högsta nivån som är 30 för att kunna få ut något av det, men också då spelet är och blir roligast.

EDIT: Jävlar vad du hade knasigt till det där, fixade det någorlunda nu iallafall

Jo visst men då är vi tillbaka på ruta 1

Jag gör ett sista tappert försök:

Tycker själv att Summoners spell/talent systemet i LoL var en riktig bra feature, då det gjorde att man kunde spela Samma champions, på olika sätt. och visst det ändrar gameplayet en hel del.
Och då får vi ju något att jämföra inte sant?


signatur

Rwa?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Annanaz:

Första gången på FZ jag skriver med en person som inte blir arg när man inte tycker som dem.

Kudos!

Gällande summoner spells.. MEN DU HAR JU DEM MED DINA EGNA ABLITIES. Tänk dig att alla i HoN skulle kunna ha en blink. Det skulle kunna ändra väldigt mycket i gameplay. Inte bara kunna utan DET GÖR. Finns vissa champions i LoL som redan har en förmåga att blinka eller hoppa på något sätt så du kan undakomma genom terrängen. Har man då tagit "Flash" som den så fint heter så har du en klar fördel. Mages kan ta dessa och bara springa in i fights nästan hur dem vill men ändå har ett "get out of jail card" genom att klicka på en knapp.

Två helt olika spel (Sedan får du tycka som du vill men fakta är fakta). Kolla bara andra över nätet som jämför spelet. Jag inte bara tycker detta men det är också fakta.

Precis som att säga en gammal 3310 mobil är sämre än en iPhone, prestanda mässigt ja. Annars är det personal preference. o visst det är olika spel, men fortfarande lika.
Jag håller fast vid att spelen är tillräckligt lika varandra för att få jämföras.

Ta Rift och Wow, ex båda spelen är väldigt lika varandra. Det finns fortfarande väldigt stora skillnader mellan dem, saker som gör att spelen ändå känns helt olika.
Exempelvis Rift rifts (lätt konstigt men ja dem "raidsen" heter ju rift så) och dessutom talent systemet.

För att något ska vara jämförbart, så måste det ju ha stora som små likheter och stora som små olikheter, annars har vi ju inget att jämföra

Det är ju inte direkt så att vi försöker jämföra BF3 med Need for speed direkt.

utan båda spelen tillhör samma changer.

Om vi säger såhär då:
2 olika spel, från samma changer men pga av sina olikheter blir det helt olika spel som båda spelas väldigt olika, dock har dem fortfarande en stor del likheter, och därför jämförbara?

jag klämde in 3st "olika" och 3 är ett tur nummer. Nuff Said.

Edit: Manuell "Quoteing" funkade inte som tänkt

- Summoner spells
- IP och RP (tar med detta då LoL hade det först och var unikt gentemot HoN med detta)
- Summoner profile som levlas upp (LoL var också först med det)
- Talent system

Talent systemet framförallt ger dig chansen att t ex spela support med helt galna karakräter och det funkar. Problemet med detta är att du iprincip måste vara högsta nivån som är 30 för att kunna få ut något av det, men också då spelet är och blir roligast.

EDIT: Jävlar vad du hade knasigt till det där, fixade det någorlunda nu iallafall

Jo visst men då är vi tillbaka på ruta 1

Jag gör ett sista tappert försök:

Tycker själv att Summoners spell/talent systemet i LoL var en riktig bra feature, då det gjorde att man kunde spela Samma champions, på olika sätt. och visst det ändrar gameplayet en hel del.
Och då får vi ju något att jämföra inte sant?

= Spelen är annorlunda och inte lika. Du kan inte vara bra på någon av spelen och sedan hoppa in och spela det andra och tro du är bra där. Det hjälper, men är du "bäst i HoN" är du inte "bäst i LoL".

Som ett äpple och en apelsin fortfarande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

spelade lol tills jag fick dota2 key.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Annanaz:

Första gången på FZ jag skriver med en person som inte blir arg när man inte tycker som dem.

Kudos!

Gällande summoner spells.. MEN DU HAR JU DEM MED DINA EGNA ABLITIES. Tänk dig att alla i HoN skulle kunna ha en blink. Det skulle kunna ändra väldigt mycket i gameplay. Inte bara kunna utan DET GÖR. Finns vissa champions i LoL som redan har en förmåga att blinka eller hoppa på något sätt så du kan undakomma genom terrängen. Har man då tagit "Flash" som den så fint heter så har du en klar fördel. Mages kan ta dessa och bara springa in i fights nästan hur dem vill men ändå har ett "get out of jail card" genom att klicka på en knapp.

Två helt olika spel (Sedan får du tycka som du vill men fakta är fakta). Kolla bara andra över nätet som jämför spelet. Jag inte bara tycker detta men det är också fakta.

Precis som att säga en gammal 3310 mobil är sämre än en iPhone, prestanda mässigt ja. Annars är det personal preference. o visst det är olika spel, men fortfarande lika.
Jag håller fast vid att spelen är tillräckligt lika varandra för att få jämföras.

Ta Rift och Wow, ex båda spelen är väldigt lika varandra. Det finns fortfarande väldigt stora skillnader mellan dem, saker som gör att spelen ändå känns helt olika.
Exempelvis Rift rifts (lätt konstigt men ja dem "raidsen" heter ju rift så) och dessutom talent systemet.

För att något ska vara jämförbart, så måste det ju ha stora som små likheter och stora som små olikheter, annars har vi ju inget att jämföra

Det är ju inte direkt så att vi försöker jämföra BF3 med Need for speed direkt.

utan båda spelen tillhör samma changer.

Om vi säger såhär då:
2 olika spel, från samma changer men pga av sina olikheter blir det helt olika spel som båda spelas väldigt olika, dock har dem fortfarande en stor del likheter, och därför jämförbara?

jag klämde in 3st "olika" och 3 är ett tur nummer. Nuff Said.

Edit: Manuell "Quoteing" funkade inte som tänkt

- Summoner spells
- IP och RP (tar med detta då LoL hade det först och var unikt gentemot HoN med detta)
- Summoner profile som levlas upp (LoL var också först med det)
- Talent system

Talent systemet framförallt ger dig chansen att t ex spela support med helt galna karakräter och det funkar. Problemet med detta är att du iprincip måste vara högsta nivån som är 30 för att kunna få ut något av det, men också då spelet är och blir roligast.

EDIT: Jävlar vad du hade knasigt till det där, fixade det någorlunda nu iallafall

Jo visst men då är vi tillbaka på ruta 1

Jag gör ett sista tappert försök:

Tycker själv att Summoners spell/talent systemet i LoL var en riktig bra feature, då det gjorde att man kunde spela Samma champions, på olika sätt. och visst det ändrar gameplayet en hel del.
Och då får vi ju något att jämföra inte sant?

= Spelen är annorlunda och inte lika. Du kan inte vara bra på någon av spelen och sedan hoppa in och spela det andra och tro du är bra där. Det hjälper, men är du "bäst i HoN" är du inte "bäst i LoL".

Som ett äpple och en apelsin fortfarande.

Jag ger upp, spelen är ojämförbara och inte det minsta lika


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av LinusAnttila:

spelade lol tills jag fick dota2 key.

avis..

Medlem

Går inte att komma in och lära sig i nått av spelen då man blir nedtryckt och kallad alla möjliga namn osv , speciellt i HoN som är väldigt populärt här i sverige och svenskar brukar ha en tendens att vara riktigt omogna och dryga.

Därför har jag inte blivit så speciellt duktig på nått av den LoL är det jag spelade längst ^_^ kanske blir att lära sig på nytt i Dota 2 om fansen och spelarna i det är lite mer förlåtande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Droppz:

Går inte att komma in och lära sig i nått av spelen då man blir nedtryckt och kallad alla möjliga namn osv , speciellt i HoN som är väldigt populärt här i sverige och svenskar brukar ha en tendens att vara riktigt omogna och dryga.

Därför har jag inte blivit så speciellt duktig på nått av den LoL är det jag spelade längst ^_^ kanske blir att lära sig på nytt i Dota 2 om fansen och spelarna i det är lite mer förlåtande.

Just det som är tragiskt. Svårt att säga varför det är just så i MOBA spel. Varför inte i FPS och annat? I'm not sure.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Provade spelet, mötte bara idioter och har inte testat spelet igen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av torylva:
Skrivet av Jochen-:

Heroes of Newerth ---------------------------------> League of legends.

självklart måste sedan en HoN fanboy komma in och starta ett flamewar medans han själv hävdar att HoN är helt klart bättre på alla sätt.

HoN "Var" bättre på alla sätt om man ser det i ett mer HC perspektiv, men det var länge sedan, nu känns fan HoN mer cassual en LoL... så nej.
League of legends>HoN

På vilket sätt är HoN mer casual än LoL om man spelar normal matchmaking i HoN? Förklara det för mig. Som folk redan har skrivit så är LoL bra mycket enklare och mer förlåtande än HoN, vilket självklart gör det mer tillgängligt och mer populärt bland den stora massan. HoN är knappast mer casual än LoL.

Mhm jag kanske överdrev en aning, men jag har blivit så besviken på vad dem gjort med HoN, och det har verkligen blivit sjukt mer cassual nu en förut. Men kanske inte mer en LoL då.

Här är några exempel på "cassualisering"

*Inga runor vid 00:00 (aldrig mer Genocide innan matchen ens börjat/precis börjat)

Inga 00:00 runer komm pga att det var inprinsip det enda som kunde vända en match på grund av ren slump. ser inte varför det är en "cassualisering" när det bara gör det mer e-sport vänligt och balancerat.

*Creeps har en fast skada (Om man orkar lägga sig in i det kan man i princip få varje creep kill genom att bara räkna hur många gånger dem blivit slagna)

Ge en bra anledning varför creeps ens skall ha en 10-15 dmg i stället för ~13 dmg (inga riktiga sifror) det är bara en ren ondöighet som "hängde med" från wc3 finss ingen riktig anledning varför det skall vara så. du skulel kunna räkna ut på ett ungefär endå när du skall ta last hit.

*Ingen Secret shop ( Utan Secret är det omöjligt att lägga upp en "gang" på fiendes carry som ska köpa ex: Slayer. Utan carryn kan helt enkelt bara gå till spawn. Och om han dessutom skulle bli jagad, kan han säkert bara köpa sin slayer till "Stach")

jag tycker ochså det var tråkigt att den försvna men har ochså sitt ursprung när dota var flumm och användes alldirg som ett ganking ställe eller liknande för utom i väldigt enfalla fall.
med att dom tog bort den så bostade dom currier väldigt mycket.
stach saken skulle fixas på något viss kan man tycka men i när den var så skulle man bara kunna ha en currier vid secret-shop och "stacha" med användes mer för det en ha som gank område.

*synlig aura på saker som tex: Null Stone. så alla enkelt kan se ifall är aktiverad eller inte, och enkelt avgöra ifall dem ska använda sin attack eller inte.

så jag frågar så här om jag skulle behöva trycka på din hjält och sen bara se om null var på cd och sedan bästemma mig detta går att göra på under 1sec för högrankade spelare så blir det inprinsip igen skilnad mellan en blå boll runt gubben som visar om den är på cd eller ej.
detta hjälper bara nya spelare och på värkar inte hög rankat alls.

*Cassual mode (ja namnet säger allt) går inte att köra annat en MM nuförtiden. och ja visst man spelar ändå mest MM, men att inte ens "kunna" spela Pub.

man kan en spela pub inga störe problem med det om du nu inte sitter med 1900psr eller 500 psr.

*alla nya heroes är löjligt obalanserade. och en gammal Hero är i princip alltid underlägsen en ny.
Ex: en gammal hero med 4 abilitys, kanske hade en liten stun, en liten nuke på 300MD, ngn mindre passiv buff och en ordentlig bra ulti.
En ny, har på sin första ability en 3,5 sek stun, som dessutom disarm:ar, ger 30% movement slow, och skadar 400MD, den andra är en 400%movement buff, aura, som dessutom skadar alla fiender inom en 600Radie 100MD/sek, sen har den en invis med 1sek fade time, och en ulti som skadar2k.

(Ja det är överdrivet. men fortfarande. men ta DEVO, som var en av dem bästa gubbarna förut, om man kunde spela honom så att säga.
Han har sin hook, Extremt bra ability, som dessutom har en sjuk dmg på 400physical. men det krävdes lite skill/tänk för att använda den bra, hans decay skadar 100MD/sek inom en radie, och dessutom slowar, vilket är skit bra, men han skarad sig själv 100MD/sek oxå. Cadaver som gave 4Magic armor, och dessutom gav han 1 str för varje fiende hero som dog inom en 400 radie.
Och hans "OP" ulti som skadade 175MD/sek.
Sen ta en "ny" gubbe Revenant, Hans första attack är en buff som gör att ens nästa 2 attacker skadar vanliga skadan + 130MD och dessutom ger en 20%slow som går att "stacka"
Hans andra ability skadar 45MD i en 300 radie, men som dessutom drar ner fiendes magic armor med 4, och som dessutom han läggas på en fiende. så dem inte kan fly från den han 3:de ability är en 25sek stealth med 1 sek fade time, som dessutom gör så att om man attackerar en fiende när man är invis, får fienden -4 armor, som dessutom stackar. och hans ulti är en passiv, som gör att han kan lägga 3 abilitys samtidigt.

skillnaden mellan nya och gammla hjältar är att s2 inte kan göra "gammla" hjältar pga att dom skulle bli kritesearede att gör för o orginella hjältar.
en annan skilnad mellan dev och rev är att dev kan dra till sig en fiende vilket kan göra så ditt lag vinner en hel strid innan den ens har börjat.
revs invis kan contras på så många mer sätt en dev går att kontras på.
och hjältarna används på olika sätt och har olika möjligheter mm..
sedan alla hjältar kan spelas som carry eller vad du nu sa.
rolig fakta dev och vindi är dom enda hjältarna i spelet som scalas i all ovändlighet vilket gör dom till de starkaste carrysarna i spelet.

Där har vi en perfekt jämförelse på en gammal ability, och en ny ability som båda bygger på samma sak.

Decay: skadar alla fiender inom en radie 100MD/sek, 20%slow, men som dessutom skadar sig själv 100MD/sek

den ny från revenant
Mortification: liknande ability men som skadar 45MD/sek och drar ner 4magic armor (vilket gör att den skadar enu mer)
Men då du kan lägga 3 av dessa samtidigt, och skadan tom stackar, och fienden inte kan fly ifrån den, får dem 135MD/sek, plus mer från pga 4 Magic armor reduction.

du har fel på en sak skadan som skrivs ut är innan reduction av magic armor vilket ligger på ~4-5 (~25% reduce) vilket gör att rev kan ungefär göra sinn fulla skada medans dev inte kan göra det.
och sedan behöver dev endast en sak för att göra sin "fulla" skada och det är att vara i närheten
medans rev måste ha 3st fiender/vänner nära den som skall sakdas eller 2st om den ochså läggs på den som skall sakdas vilket gör den svårare att göra "full" skada med och skall inte "skill shots" belönas med att vara starkare en en vanlig skill?
ta tex devs hok där den gör mycket mer sakda en vanliga spells men är svårare att få in och det är belöningen.

* och Dessutom, kan i princip alla gubbar "carry:a" nu förtiden.
ta KotF som var en tank/support, som dessutom kunde göra enorm skada med rätt items.
Nu är han en carry, som är sjukt bra på att skoga, och pga av sin enorma Attack speed buff, kan han i princip slakta vad som helst, så snabbt han köper Savage mace.

jupp kotf fick en revork pga att s2 inte gillar "vandrande ultis" därför fick kraken ochså sin revork
sedan kan inprinsip alla hjältar spelas som semi carry med rätt farm går även i dota men är inte kanske lika vanligt pga olika "normala" matcher.

Och blev jävligt långt, får räcka nu. Men detta var några exempel iaf.

skriv gärna mer så kan jag svara på det jag kan

svarade i citatet blev enklare så


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Droppz:

Går inte att komma in och lära sig i nått av spelen då man blir nedtryckt och kallad alla möjliga namn osv , speciellt i HoN som är väldigt populärt här i sverige och svenskar brukar ha en tendens att vara riktigt omogna och dryga.

Därför har jag inte blivit så speciellt duktig på nått av den LoL är det jag spelade längst ^_^ kanske blir att lära sig på nytt i Dota 2 om fansen och spelarna i det är lite mer förlåtande.

Just det som är tragiskt. Svårt att säga varför det är just så i MOBA spel. Varför inte i FPS och annat? I'm not sure.

det är faxtis inte så svårt att förstå varför "dota" spel har en så dålig comjunity.
spelen är beroande av ett "fungerande" lag och tar lång tid att spela.
sen så "får" inte spelare lämna under matcher heller för att dom inte har lust att spela längre vilket dom kan göra i andra spel geners utan att bli ganska hårt bestrafade.
när man spelar ett spel som tar lång tid och man inte "får" lämna så vill man att det skall gå bra och att den tid man lägger ut skall vara värd det så gör det att om en spelare är dålig så har han ugefär gort att 4st andra har spenderat ~30-40min på ingenting.
och på detta så har man internet anymitet vilket gör att du kan spy ut massor utan att riskera att dom kommer i håg dig eller liknande du behöver itne bry dig om dom alltså.
hoppas detta gav en liten försåelse eller tanke sättare om varför "dota" spelen är så fruktansvärda på ett sätt.
har en lite längre tråd som jag kan länka här: http://www.fz.se/forum/retrogaming/heros-of-newearth-133042/p...


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Tycker LoL är ett sjukt väl genomarbetat spel, bra balans även om man tok kopierat DOTA konceptet så har man kommigt med väldigt många nya fräsha ideer, gillar detta spelet skarpt

Moderator | Testpilot
Skrivet av morfin91:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Droppz:

Går inte att komma in och lära sig i nått av spelen då man blir nedtryckt och kallad alla möjliga namn osv , speciellt i HoN som är väldigt populärt här i sverige och svenskar brukar ha en tendens att vara riktigt omogna och dryga.

Därför har jag inte blivit så speciellt duktig på nått av den LoL är det jag spelade längst ^_^ kanske blir att lära sig på nytt i Dota 2 om fansen och spelarna i det är lite mer förlåtande.

Just det som är tragiskt. Svårt att säga varför det är just så i MOBA spel. Varför inte i FPS och annat? I'm not sure.

det är faxtis inte så svårt att förstå varför "dota" spel har en så dålig comjunity.
spelen är beroande av ett "fungerande" lag och tar lång tid att spela.
sen så "får" inte spelare lämna under matcher heller för att dom inte har lust att spela längre vilket dom kan göra i andra spel geners utan att bli ganska hårt bestrafade.
när man spelar ett spel som tar lång tid och man inte "får" lämna så vill man att det skall gå bra och att den tid man lägger ut skall vara värd det så gör det att om en spelare är dålig så har han ugefär gort att 4st andra har spenderat ~30-40min på ingenting.
och på detta så har man internet anymitet vilket gör att du kan spy ut massor utan att riskera att dom kommer i håg dig eller liknande du behöver itne bry dig om dom alltså.
hoppas detta gav en liten försåelse eller tanke sättare om varför "dota" spelen är så fruktansvärda på ett sätt.
har en lite längre tråd som jag kan länka här: http://www.fz.se/forum/retrogaming/heros-of-newearth-133042/p...

Ursäkta men kunde inte hålla mig: Hur går det med svenskan?

Många bra synpunkter som makes sense och som jag ärligt inte tänkt på, good work.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag spelar HoN för det mesta och jag har provat LoL några gånger, men att säga att spelet är free-to-play är lite bullshit, om man bara installerar och kör så får man typ välja mellan 8 hjältar, resten måste man köpa om jag har rätt. HoN började med LoL's ideer för att få fler spelare. Men jag säger så här, HoN "S2Games" suger när det gäller stabilitet och servrar, dom har i princip alltid strul med nånting. Dom vet inte hur man balanserar ett spel, jag må lira HoN men jag kommer skratta åt dom när dom går i konkurs när DotA 2 är här "Dock så är LoL mer ett no-skill spel" man kan ju inte ens denie ett eget creep, fast det finns väl andra sätt att göra sånt på i LoL.

Medlem

Dominion är en riktigt fin bana, spelas förmodligen dagligen för att nå daily win.
Och som många andra har jag spelat sedan US Beta, and still going strong.
Ett skönt lättsamt spel som inte tar mer än 30min att spela klart.

Medlem

"TheRob 2011-11-21 08:22:08 #45
Jag spelar HoN för det mesta och jag har provat LoL några gånger, men att säga att spelet är free-to-play är lite bullshit, om man bara installerar och kör så får man typ välja mellan 8 hjältar, resten måste man köpa om jag har rätt."

Du kan köpa alla champs i spelet för influence points så man får genom att vinna games i lol. Allting som kan påverka spel prestationen går att få gratis. Det enda som alltid kostat pengar är om du vill ha ett skin till någon speciell hero. LoL är ett grymt lyckat F2P.

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

"TheRob 2011-11-21 08:22:08 #45
Jag spelar HoN för det mesta och jag har provat LoL några gånger, men att säga att spelet är free-to-play är lite bullshit, om man bara installerar och kör så får man typ välja mellan 8 hjältar, resten måste man köpa om jag har rätt."

Du kan köpa alla champs i spelet för influence points så man får genom att vinna games i lol. Allting som kan påverka spel prestationen går att få gratis. Det enda som alltid kostat pengar är om du vill ha ett skin till någon speciell hero. LoL är ett grymt lyckat F2P.

Kan inte annat än att hålla med om LoL, det är ett bra och lyckat F2P. HoN är dock inte lika bra på den Fronten tyvärr, om de skulle inspireras av LoL lite mer så tror jag HoN skulle bli ett betydligt mycket bättre spel.
Personligen har jag haft problem med crashes å skit i HoN sedan 2.0 innan dess så hade jag inga problem, nu krashar spelet minst 1 gång per game vilket har gjort att spelet inte blir lika roligt.


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

12
Skriv svar