The Lord of the Rings: War in the North

Robot
The Lord of the Rings: War in the North

Sagan om härskarringen berättas igen, den här gången ur en helt ny synvinkel parallellt med Frodos äventyr – och med blandat resultat.

#the-lord-of-the-rings-war-in-the-north


Medlem
The Lord of the Rings: War in the North

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

ZING!

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

+1

Medlem

jag gillade detta skarpt,Påminde om Dragon Age i combat.
Har bara en genomspelning på legendary för full pott.
Mkt bra spel,recensionen gör det ingen rättvisa, men det är som med baken:delat.

Medlem

Lirat ett par timmar nu och spelet är grymt enformigt, rösterna är katastrof för att inte snacka om örnarna!
Grafiken känns ibland som en flashback till sagan om ringen liren som finns på PS2.
Inte värt ett köp alls!

Moderator | Testpilot

Jag har spelat det och håller med mycket. Men det är ändå värt att spela ut med 2 vänner över en helg. Tänk er bara ett hack and slash t ex Titan quest eller Diablo bara från ett annat perspektiv.

Generellt sätt funkar det inte så bra. Men tycker ni om ett spel där ni ska levla upp en karaktär och sedan fixa massa loot så finns det MYCKET VÄRRRE SPEL.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Håller inte riktigt med. Jag tycker det finns sjukt många olika stridsmiljöer i skyrim.
Bara all grottor jag själv besökt i skyrim har varit väldigt varierande och dom i sig är nog mera speltid än hela war of the north.
Stridsystemet är lite tunt, men jag kan inte komma att tänka på något riktigt rpg som har som har något riktigt fräscht stridssystem.
Skyrim är iaf det ända elder scrolls spel som jag iaf tycker har rätt skoj med melee combat.

Föresten rätt tråkigt hur de sitter och mjölkar ur sagan om ringen med skitspel.
Det ända jag tyckte var okej var RTS spelet battle for middle earth.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Då ska du prova Morrowind. Extremt tunt striddsystem, knappt någon boss alls, delvis irriterande fiender och halvdan variation. Det är ändå bland det bästa som skapats i spelväg.

Skrivet av MagicBandit:
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

ZING!

Bazinga!

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har spelat det och håller med mycket. Men det är ändå värt att spela ut med 2 vänner över en helg. Tänk er bara ett hack and slash t ex Titan quest eller Diablo bara från ett annat perspektiv.

Generellt sätt funkar det inte så bra. Men tycker ni om ett spel där ni ska levla upp en karaktär och sedan fixa massa loot så finns det MYCKET VÄRRRE SPEL.

Ja, om ändå uthyrning av spel var större i Sverige... Då skulle jag rekommendera det starkt för en helg!

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

+1

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Det komiska är ju att Drakarna i Skyrim är enklare att döda än de där små kravlande skalbaggarna som spottar gift på en... jag dör oftare på dem än vad jag gör på en Drake (jag träffar på dem ungefär lika sällan som en drake)

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Det komiska är ju att Drakarna i Skyrim är enklare att döda än de där små kravlande skalbaggarna som spottar gift på en... jag dör oftare på dem än vad jag gör på en Drake (jag träffar på dem ungefär lika sällan som en drake)

Gillar att döda skelett drakar rör på sig lite så där random också ^^)

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Det komiska är ju att Drakarna i Skyrim är enklare att döda än de där små kravlande skalbaggarna som spottar gift på en... jag dör oftare på dem än vad jag gör på en Drake (jag träffar på dem ungefär lika sällan som en drake)

Gillar att döda skelett drakar rör på sig lite så där random också ^^)

Medlem

Hur kan man säga att Sagan om konungens återkomst var mediokert? Det var ju episkt bra, sitta och kötta med sina kompisar hela dagarna, levla alla upp till lv 20 och mysa omkring. (OBS, detta inlägg är starkt färgat av nostalgi)

Kazadingbling! (Har alltid velat skriva det...)

Det är inte många som gillar nya expansionen, något säger mig att "ringarnas herre" snart kommer brinna i Mordor.

"You shall not pass!"

"Yes I willl..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hyrde detta spel istället för att köpa det, vilket visade sig vara tur. Spelet är underhållande om man gillar hack n slash, men enformigt som attans. Dock tycker jag bossarna var bland det bättre i spelet! Vissa ganska svåra också när man kör på svårare svårighetsgrad! Att jämföra detta med Skyrim är en skam, finns inga som helst likheter och skyrim är i mina ögon 10poängare och detta en svag 3a

Medlem
Citat:

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Can't tell if trolling or just hating...

Medlem
Skrivet av Viktor Viklund:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har spelat det och håller med mycket. Men det är ändå värt att spela ut med 2 vänner över en helg. Tänk er bara ett hack and slash t ex Titan quest eller Diablo bara från ett annat perspektiv.

Generellt sätt funkar det inte så bra. Men tycker ni om ett spel där ni ska levla upp en karaktär och sedan fixa massa loot så finns det MYCKET VÄRRRE SPEL.

Ja, om ändå uthyrning av spel var större i Sverige... Då skulle jag rekommendera det starkt för en helg!

www.lovefilm.se börjar få in mer och mera spel, dom har nyss börjat hyra ut spel. Därför det tunna utbudet ännu.

Skrivet av Havocado:

Hur kan man säga att Sagan om konungens återkomst var mediokert? Det var ju episkt bra, sitta och kötta med sina kompisar hela dagarna, levla alla upp till lv 20 och mysa omkring. (OBS, detta inlägg är starkt färgat av nostalgi)

"Mysa omkring" är ju helt klart dagens citat!

Nej, i mina ögon är den spelserien en simpel cash-in på hajpen från filmerna (som med så många andra filmlicensspel)

Skrivet av robbis:
Skrivet av Viktor Viklund:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har spelat det och håller med mycket. Men det är ändå värt att spela ut med 2 vänner över en helg. Tänk er bara ett hack and slash t ex Titan quest eller Diablo bara från ett annat perspektiv.

Generellt sätt funkar det inte så bra. Men tycker ni om ett spel där ni ska levla upp en karaktär och sedan fixa massa loot så finns det MYCKET VÄRRRE SPEL.

Ja, om ändå uthyrning av spel var större i Sverige... Då skulle jag rekommendera det starkt för en helg!

www.lovefilm.se börjar få in mer och mera spel, dom har nyss börjat hyra ut spel. Därför det tunna utbudet ännu.

Ja, jag blev glad när jag såg att de började med det! Har varit nöjd kund hos dem i flera år (filmer och serier) och hoppas att spelutbudet ökas på.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Tobblish:

Tunt stridssystem

Tunt stridssystem
Tråkiga stridsmiljöer
Dålig fiendevariation
Trista bossar

Låter som Skyrim

Då ska du prova Morrowind. Extremt tunt striddsystem, knappt någon boss alls, delvis irriterande fiender och halvdan variation. Det är ändå bland det bästa som skapats i spelväg.

+1

Medlem

Som nån sa, precis som Skyrim. Fast där har jag inte specialattacker utan bara en knapp för att hugga, hugga, hugga, hugga, blockera med andra knappen, hugga, hugga... varför fick Skyrim så högt betyg kan man ju undra. Jag känner mig besviken på spelet.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Som nån sa, precis som Skyrim. Fast där har jag inte specialattacker utan bara en knapp för att hugga, hugga, hugga, hugga, blockera med andra knappen, hugga, hugga... varför fick Skyrim så högt betyg kan man ju undra. Jag känner mig besviken på spelet.

Specialattacken i Skyrim är ju att hålla in hugga-knappen en längre stund. Så du har visst specialattacker.

Men visst, stridssystemet lämnar väldigt mycket att önska, lika så animationerna. Blir förbluffad över hur snyggt allt är i Uncharted 3 när jag spelat Skyrim samma dag.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av acrylamid:

Som nån sa, precis som Skyrim. Fast där har jag inte specialattacker utan bara en knapp för att hugga, hugga, hugga, hugga, blockera med andra knappen, hugga, hugga... varför fick Skyrim så högt betyg kan man ju undra. Jag känner mig besviken på spelet.

Specialattacken i Skyrim är ju att hålla in hugga-knappen en längre stund. Så du har visst specialattacker.

Men visst, stridssystemet lämnar väldigt mycket att önska, lika så animationerna. Blir förbluffad över hur snyggt allt är i Uncharted 3 när jag spelat Skyrim samma dag.

Ja, du slår lite hårdare. Wow liksom
Gillade Witcher 2, ett stridssystem som tog ett litet tag att bemästra och snygga animationer.

Medlem

Eldr Scrolls-spelen tar en mest med storm i att det är så fritt och framförallt stort att utforska. Flera andra aspekter är inte riktigt lika utvecklade, men som tur är har serien ett lojalt moddarfölje.

1
Skriv svar